• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Banzai

JAg gjorde den lata varianten vände tyget ut och in nålader runt dynan och vrängde sedan av tyget sydde vrängde rätt och sedan på dynan igen hade tänkt sy ditt bixlås men tiden fans inte så jag handsydde i hopp änden och det funkar vist vill man ha riktigt snyggt med skarvar i kanter mm så är det ju betydligt mer arbete och mm passning

• keno

Kul tråd!

Vi köpte i höstas en Sävsjö 552, från -90.

Så himla roligt. Har fixat lite fukt i den och köpt nya lampskärmar än så länge.

Skulle ju precis som alla andra vilja klä om dynorna, men det får bli ett senare projekt tror  jag.
    Sy är inte min specialitet.....

Nu till helgen blir det Ullared!!!!

• Nihlén

På tal om lampskärmar - är det ngn som vet om man kan göra egna? Vi har en lampskärm i tyg och det är den jag funderar på om man typ kan klä om den. Den andra lampan är ngn hisklig historia som ska se ut som glaslampa eller ngt sånt. 

• softsofie
    Nihlén skrev 2011-06-16 23:57:13 följande:
    På tal om lampskärmar - är det ngn som vet om man kan göra egna? Vi har en lampskärm i tyg och det är den jag funderar på om man typ kan klä om den. Den andra lampan är ngn hisklig historia som ska se ut som glaslampa eller ngt sånt. 

jag tog bara "skelettet" från den gamla lampan o sydde nytt tyg, var en hiskilit fult tyg med fransar på!!!
  • Nihlén
    softsofie skrev 2011-06-17 22:43:37 följande:
    jag tog bara "skelettet" från den gamla lampan o sydde nytt tyg, var en hiskilit fult tyg med fransar på!!!
    Åh *klappar händerna av lycka* då ska jag köpa tyg till lampan idag också! :)

Har kommit på jag även ska sy nya gardiner till förtältet. Men vi tar det efter midsommar för vi ska känna av om de som sitter där är i rätt storlek. Jag tycker det är så vansinnigt roligt att få göra om i vår husvagn. Längtar tills den dagen när dynorna är omklädda. Vi har dock lite diskussion om tyget till dynorna. Ska man välja enfärgat eller mönstrat? Sambon funderar på samma tyg som i rullgardinen jag gjorde. Vad tycker ni?

• Banzai
    isblomma skrev 2011-06-18 22:51:03 följande:
    Denna tråd är över ett år gammal och borde vara stängd för länge sedan/stängs när som helst. Kom gärna i och diskutera era husvagnspiffningar till: www.familjeliv.se/Forum-21-428/m58359469.html (hoppas jag gav rätt länk nu)
    Vad jag vet så stängs inte trådar ner längre men tack för länken
  • Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-18 10:23:17 följande:
    Åh *klappar händerna av lycka* då ska jag köpa tyg till lampan idag också! :)

Har kommit på jag även ska sy nya gardiner till förtältet. Men vi tar det efter midsommar för vi ska känna av om de som sitter där är i rätt storlek. Jag tycker det är så vansinnigt roligt att få göra om i vår husvagn. Längtar tills den dagen när dynorna är omklädda. Vi har dock lite diskussion om tyget till dynorna. Ska man välja enfärgat eller mönstrat? Sambon funderar på samma tyg som i rullgardinen jag gjorde. Vad tycker ni?

Gillade det tyget du hade i rullgardinen 
  • Nihlén
    Banzai skrev 2011-06-18 23:06:07 följande:
    Gillade det tyget du hade i rullgardinen 
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
  • jassikan

Vill också klä om dynorna i våran. Vissa har tyget till och med gått sönder på.
    Måste göras.

Bordet i matdelen har jag gjort om, med dekorplast. Var så tråkigt vanligt, nu är det trevligare

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*