• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Banzai
    softsofie skrev 2010-08-30 22:17:49 följande:
    ja det kommer nog en hel drös med bilder sen Skrattande

jag var ju på ikea men då fanns de nästan inga tyger och det var jätte utplockat Gråter

men ska kika på stan i morgon.

i dag har jag i alla fall bytt lilla draperiet under handfatet och så har jag sytt nytt tyg till lampskärmarna.
    Lampa är något jag håller på att leta efter eller rättare sagt en lamp skärm för lampan finns men ingen skärm funderar nästan på att göra en egen
  • softsofie

skulle lägga in bild på lampan å lite av köket men bildtråden funkade ej Gråter

observera att ja inte är klar överhuvudtaget, detta är bara något litet på nått väldigt stort Skrattande

ursäkta den usla bildkvaliten men jag tog korten med min mobil.

• Annajohanna

Åhh va kul med en pimp my husvagns tråd.
    Vi hämtade hem vår nya husvagn igår - en Kabe Safir GDL -88
    Idag ska jag ut med alla grejer jag redan köpt till den och sen ska det nog stylas lite i höst...=)

• Nihlén

Åh vad skoj att jag hittade denna tråden! Igår sydde jag tre nya gardiner till vår gamla husvagn (Major -80) och jag fick blodad tand! Skrattande Idag ska jag sy ytterligare tre gardiner och sen ska jag klä om rullgardinen också. 
    Ni som har klätt om era dynor, vad har ni använt för tyg? Jag funderar på att köpa dralon-tyg från Stoff & Stil. Vad tror ni om det?
    Trevlig sommar på er! 

Mer camping åt folket!
  • Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-13 12:30:25 följande:
    Åh vad skoj att jag hittade denna tråden! Igår sydde jag tre nya gardiner till vår gamla husvagn (Major -80) och jag fick blodad tand! Skrattande Idag ska jag sy ytterligare tre gardiner och sen ska jag klä om rullgardinen också. 
    Ni som har klätt om era dynor, vad har ni använt för tyg? Jag funderar på att köpa dralon-tyg från Stoff & Stil. Vad tror ni om det?
    Trevlig sommar på er! 
    VI drog fram våran gammla vagn från vinterförvaringen så nu ska städas men det får vänta några dagar då jag är på övertid med bebisen i magen

JAg köpte ett grövre bommuls gardintyg funkade jätte bra bilder finns i mitt galleri
  • alberta77

Hlloj! Någon kvar här? Får hem vår vagn på lördag och då ska hela vagnen renoveras. Trasig plåt= mycket jobb. Vore kul med fler tips på inredning när vi väl kommit så långt. Jag har varit med o renoverat ett par vagnar förut så det ska nog gå bra.

Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Banzai
    alberta77 skrev 2011-06-15 14:07:13 följande:
    Hlloj! Någon kvar här? Får hem vår vagn på lördag och då ska hela vagnen renoveras. Trasig plåt= mycket jobb. Vore kul med fler tips på inredning när vi väl kommit så långt. Jag har varit med o renoverat ett par vagnar förut så det ska nog gå bra.
    Hej hej spännande med stor renovering men som sagt mycket jobb.
    Vi har lite golv invändigt som måste bytas så vi har att stå i vi med men vagnen går ju använda änd så det är skönt. 
  • alberta77
    Banzai skrev 2011-06-15 14:31:35 följande:
    Hej hej spännande med stor renovering men som sagt mycket jobb.
    Vi har lite golv invändigt som måste bytas så vi har att stå i vi med men vagnen går ju använda änd så det är skönt. 
    Skönt att ni ändå kan använda den! Den ser riktigt mysig ut på bilderna. Ingen bebis än? Har själv gått på övertid 4 gånger så jag vet hur drygt det är. Kram och lycka till med både vagn o bebis
    Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Banzai
    alberta77 skrev 2011-06-15 19:26:17 följande:
    Skönt att ni ändå kan använda den! Den ser riktigt mysig ut på bilderna. Ingen bebis än? Har själv gått på övertid 4 gånger så jag vet hur drygt det är. Kram och lycka till med både vagn o bebis
    Nä ingen bebis än börjar bli måttligt road..
  • Nihlén

Nu är jag färdig med alla gardinerna inkl rullgardinen. Så stor skillnad det lilla gjorde i vagnen! 
    Jag har även fått tips på vad jag ska använda för tyg till dynorna, cvc-tyg. Det är ett vattenavstötande tyg, används ofta i avtorkningsbara dukar. Jag sydde rullgardinen i det tyget.
    Har ni några tips och/eller tankar till mig när jag börjar med att sy om dynorna. Måste erkänna att det känns som ett jätteprojekt som skrämmer mig lite. 

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*