• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Nihlén
    Majken skrev 2011-06-25 00:49:00 följande:
    Premiärsover i husvagen inatt
    Hur kändes det? Gick det bra att sova där?
  • Majken

Jo då, förutom att musiken vid dansbanan höll igång till ca 03-tiden samt att min käre make zzznarkade som en tok efter midsommarsnapsarna. Hoppas på bättre sömn nästa gång?

• softsofie
    jassikan skrev 2011-06-19 02:28:39 följande:
    Vill också klä om dynorna i våran. Vissa har tyget till och med gått sönder på.
    Måste göras.

Bordet i matdelen har jag gjort om, med dekorplast. Var så tråkigt vanligt, nu är det trevligare
    kan du inte lägga in en bild på bordet?
  • Anjo2

Vifick allt gå och köpa en annan husvagn än vår gamla Polar 530 --77 som vi hade innan...hittade lite "utväxter" på väggen som inte borde vart där..hehehe...så vi sålde den och köpte en Adria 470 -84.....Sambon tyckte vi skulle ha en mindre...men nu efter några turer iväg så inser även han att vi hade behövt en större, men den får vara kvar nu...får se v ad som hände längre fram...

I den här har vi inte gjort så våldamt mycket, jag har sytt nya gardiner, vita till ena sidan och till den sidan som barnen sover på sydde jag lila gardiner. Vill ha den sidan så att det blir som ett "barnrum" .
    Fast vi binder ihop båda sidorna med att vi har en duk på det stora bordet som har färgerna vit, lila, grön och blå...(en rutig duk) plus att prydnadskuddarna är lila,grön och blå. och mattan vi la in är i samma gröna färg...blev faktiskt jättebra...Ska se om jag kan lägga in bilder senare....

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Nihlén

Vi har varit ute med den nya husvagnen en vecka nu. Där var lite smågrejor som fick fixas till men oj vad skönt det var med en stor vagn.
    Jag ska göra ngt med dynorna men jag vet inte om det blir till att klä om dom eller om jag "bara" färgar dom. Jag ska sy nya gardiner både till vagnen och till förtältet.
    Vi har chokladbruna rullgardiner i denna vagnen så jag tänkte välja en fin färg som passar till det bruna. I förtältet funderar jag på helvita gardiner. Vad har ni för gardiner i förtältet? 

• MajaLarsson

Hej!

Vi köpte en husvagn i våras å vi har målat den vit invändigt och lagt laminat på golvet. Påbörjat omklädning av dynor.

Var på IKEA och köpte allt å lite till så att vi inte behöver packa i och ur hela tiden. 
    Nya gardiner och textilier är på plats och nu är det bara piffandet kvar. Trodde vi...

Förra helgen när vi campade i Borås så började elen brinna halv två på natten Det började i en garderob och precis bredvid den låg våra två barn plus två till och sov

Mannen hade vaknat en stund tidigare och kunde inte somna om och efter ett tag kände han lukten av kablar... HAn väckte mig å jag bar ut barnen medan han släckte!

Vi klarade oss och tack vare att Rickard var vaken så klarade sig husvagnen hyffsat bra oxå. Nu är elen snart bytt och sanering och målning återstår...

Mitt bästa tips är därför: gå över elen på gamla husvagnar, glöm för guds skull inte brandvarnare och se till att ha en brandsläckare!         

• Nihlén
    MajaLarsson skrev 2011-07-23 10:18:12 följande:
    Hej!

Vi köpte en husvagn i våras å vi har målat den vit invändigt och lagt laminat på golvet. Påbörjat omklädning av dynor.

Var på IKEA och köpte allt å lite till så att vi inte behöver packa i och ur hela tiden. 
    Nya gardiner och textilier är på plats och nu är det bara piffandet kvar. Trodde vi...

Förra helgen när vi campade i Borås så började elen brinna halv två på natten Det började i en garderob och precis bredvid den låg våra två barn plus två till och sov

Mannen hade vaknat en stund tidigare och kunde inte somna om och efter ett tag kände han lukten av kablar... HAn väckte mig å jag bar ut barnen medan han släckte!

Vi klarade oss och tack vare att Rickard var vaken så klarade sig husvagnen hyffsat bra oxå. Nu är elen snart bytt och sanering och målning återstår...

Mitt bästa tips är därför: gå över elen på gamla husvagnar, glöm för guds skull inte brandvarnare och se till att ha en brandsläckare!         
    Nä men gud så hemskt! Tur att ni klarade er!
    Elen var just en av anledningarna till att vi bytte vagn. Ska leta fram vår lilla resebrandvarnare och lägga den i husvagnen!
    Tur att ni klarade er bra!
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*