• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • niiina

Ja det var inte mycket liv här! Men det duger gott med åtminstone EN pimp till i tråden ;)

Tack för dina tips. Ska genast in och titta på de ställen du rekommenderade! Nya knoppar och något snyggt bakom diskbänken hade gjort susen i vår vagn.

Såg att ni har fixat ett väggfäste till TVn. Det har jag också funderat på. Den står idag på en bänk som man hade velat ha annat på.
    Skåpsluckorna vet jag inte om vi vågar os på. De är rätt OK, men hade klart varit snyggare i vitt.

En annat sak vi tänkt göra är att lägga in en grå heltäckningsmatta i hela vagnen. En typ av balkongmatta som är lätt att dammsuga. Golvet är nämligen i beige plast och ser lite gammeldags ut. Har ni gjort något med/åt ert golv?

Har du bilder på husvagnen? Jag blev väldigt nyfiken nu ;)  

• Majken

Ha ha, ja det räcker gott och väl med en till som gillar att pimpa!
    Vi började nästan med att byta ut alla knoppar och handtag och det gjorde världens skillnad?! Innan satt det fula bärnstensliknande plasthandtag med mässingsdetaljer och vi bytte till rostfritt och fick nästan en ny vagn! ;)

Golvet har vi inte gett oss på, det är en ljust beigegul plastmatta (ful som stryk) men vi köpte en ny vanlig lång matta till vår vagn, så golvet syns inte så mycket längre.

Ja, jag har bilder och ska försöka sätta mig vid datorn nån gång och ladda upp dom? Kör mest FL via appen och mobilen så då funkar det inte?! Men nu när jag äntligen får en pimpkompis så kanske det blir av?

• niiina

Ja jag förstår att de nya handtagen gjorde skillnad. Såg något avsnitt av äntligen hemma där de pratade om just beslagens betydelse för utseendet. Vi har fula mässinghandtag, hälften vridbara och hälften med drag.

Har suttit och googlat runt på väggtapeter ett tag men vet inte om jag hittar fram till det ni har i er vagn. Är det någon sorts fototapet? Är den avtorkningsbar eller hur funkar den bakom spis och vask?

Ska försöka lägga ut några bilder jag med, ska bara ta mig för att fota lite först ;)

Tror du föresten att de andra startat upp någon ny tråd som fortsättning på denna eller håller de på att renoverar sina husvagnar för fullt tro? ;)     

• isblomma

Hej!

Har också börjat tänka så smått vad jag ska göra med husvagnen i vår. Har som gjort det mesta redan men något småfix blir det väl. Vi har väl mer funderat på att byta vagn. Vill ha en med barnkammare. Men jag tittar nog in här ibland ändå. Vet hur det är när man får inredningsfeber... 

• niiina

Hej Isblomma!

Vad har ni gjort i er vagn? Är det så det blir när alla projekt är klara, att man längtar till en helt ny vagn att sätta klona i? :) 

• Majken

Niina: Om du kollar in Blocket och söker på Polarvagnar mellan åren 08-11 så har de flesta (alla?) sån väggtapet i sina kök och toaletter! Jag beställde den på metervara ifrån Polarfabrikens reservdelsavd.
    Ang. tv-fästet så var det av precis den anledningen han gjorde det - vi behöver den bänkytan till annat! Ska se om jag kan få in en bild sen när det är på plats? Vi köpte ett universalt väggfäste som lackats vitt och så har maken gjort som en rund stolpe som spänner mellan bänken och undersidan av det skåp som sitter ovanför. Sen har han gjort några fästen så att man kan sätta ihop det och tar då bara en liten cirkelyta stor som en clementin i bakre kanten av bänken. Hoppas du fattar hur jag menar?! ;)

Isblomma: Jag vill också ha en barnkammarvagn, men helst en sån med dubbelsäng och våningssäng där bak. Jag vill nämligen ha kvar min u-sittgrupp i främre delen, gillar INTE när sittgruppen är i mitten av vagnen? Det blir så trångt vid köksdelen i såna vagnar, samt svårare med tv-placering.

• Majken

Niiina: Ja jag tror man blir sugen på nya projekt när man är klar med sin vagn!

• Majken

Wildlife: Tack för länken, jag gick nyligen med i gruppen men tyvärr är inte aktiviteten så hög därinne heller?

• Tinnys

Hej! Vi köpte en knaus -92 med långbäddar. Nu håller vi för fullt på att bygga om dessa sängar till en våningsäng och en dubbelsäng med en översäng (har tre barn). Så alla får en egen säng och u-gruppen är alltid uppbäddad. Vi ska också sätta fanerfilm som ser ut som kakel på väggen på toaletten. Bilder kommer om några veckor.

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*