• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-10 16:11:28 följande:
    Kontaktuttaget = där man stoppar i sladden så man får el i husvagnen

Har en Solifer 500L.... Korrugerad plåt???

Haha, fy vad okunnig man är Skäms
    Ja, det är många olika termer.
    Vi har en KABE, och där finns det en lucka in till batteri och elintag.

Med korrugerad plåt menade jag att plåten inte är slät. Husvagnsplåt är ju normalt inte slät, och därmed svårare att laga och få snyggt. Det optimala är ju att byta plåten, men det är dyrt och arbetskrävande. Billigare är ju att försöka laga den med ex. ett tvåkomponents spackel, och lacka efteråt. Men då kanske man får acceptera att resultatet inte blir helt "osynligt"..

Är det en stor spricka?
  • wildlife

Nä, sprickan är inte stor, kanske 3 cm lång och tunn. Att det inte blir osynligt gör inte så mycket, funderar på att sätta en dekal över lagningen sen. Har du nått förslag på märke på spackel?

• wildlife

Fungerar det bra? Har läst att biltemas produkter inte är bra, att man ska köpa från husvagnsfirmor ist. Men det kanske är de som klankar ner på biltema Flört

• Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-11 11:18:49 följande:
    Fungerar det bra? Har läst att biltemas produkter inte är bra, att man ska köpa från husvagnsfirmor ist. Men det kanske är de som klankar ner på biltema Flört
    Ja, den är suverän tycker jag.

Allt är säkert inte bra på Biltema, men väldigt mycket är det.
    Innehållet är i många fall det samma som i motsvarande märkesvara, men till ett lägre pris.
  • wildlife

Våra rullgardiner sjunger på sista versen så vi behöver nya. Funderar på att göra dem själv, byta tyget. Men vad ska man använda för tyg? Och hur gör man???

• Majken

Vi köpte mörkläggande (fast vita) nya rullgardiner på Jysk. Min händige man skar bort dom från plastrullen, måttade med de gamla och bytte bara ut själva "tyget". Vi ville behålla den gamla anordningen med fjädring och han limmade fast det nya med nåt bra lim. Det hela blev klockrent och vilket lyft jämfört med de gamla bruna...

• wildlife

Det var nått sånt jag klurade på igår. Ska se när jag kan hämta hem rullgardinerna från husvagnen. Det är lite svårt att tänka ut ett bra sätt att byta ut dem på när man inte har dem framför sig...

• Banzai
    Majken skrev 2012-04-13 22:53:26 följande:
    Vi köpte mörkläggande (fast vita) nya rullgardiner på Jysk. Min händige man skar bort dom från plastrullen, måttade med de gamla och bytte bara ut själva "tyget". Vi ville behålla den gamla anordningen med fjädring och han limmade fast det nya med nåt bra lim. Det hela blev klockrent och vilket lyft jämfört med de gamla bruna...
    Smart ska jag tänka på när det är dags att byta
  • softsofie

Sprayade alla krom läs lampor i husvagen, kämpade på som en tok och dom blev riktigt bra, meeen för någon dag sen så hittade ja ett par som ja ska byta till, tror de kommer bli snyggt :) Har lite lust att lägga ut min husvagn på blocket och se om nån skulle vara intreserad av den, men kommer nog ändå inte sälja den när de väl gäller, nu när man gjort om allt i den. Känner att vi nog borde köpa en till som ja kan pimpa i, mitt projekt är ju i princip klart. Ska sätta tapet på insidan av skåparna också så man kan variera, tror nästan ja tar en diskret prickig tapet. Så kan man variera mellan prickigt o randigt som det är nu. Längtar tills husvagns säsongen drar igång

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*