• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • softsofie

vilken tur att det ändå gick bra för er.

vill tipsa om en annan super bra sak.,en gasvanare.,vi har en i vår husvagn och nu kan jag sova gott om nätterna vi vagen och inte behöva oroa oss för att de ska läcka gas, ( är livrädd för allt som har med gasol att göra)

vars tog bild tråden vägen? hittar inte igen den.

• MajaLarsson

Ja vi hade en oerhörd tur! 
    Vi hade tänkt att gå över elen men i det här fallet är det ju inte tanken som räknas... Brandsläckare hade vi (om vi inte hade haft det hade vi inte haft någon vagn kvar) men inte brandvarnare

När brandkåren kom så sa dom att är det nånstans man ska ha brandvarnare så är det i husvagnen, det går så fort om det tar sig så man har ofta inte en chans

Gasvarnare pratade han oxå om å det är självklart lika viktigt, vi har inte haft vår gasol inkopplad och hädanefter kommer vi inte ens ta med den.

Tänkte lägga ut lite bilder när vagnen är klar        

• Banzai

Någon som har bättre koll än mig här 

När är det man besiktar husvagnen ?? vet att det är varanat år men gäller sista sifran på husvagn precis som på bil ?? blev så himla osäker. 

• stockrosen

Dum fråga men hur lyckas ni sy nya dynor?
    Jag är skitkass på sy och jag vet inte riktigt hur ni andra gör...

Syr ni 4 sömmar (eller tre kanske) på var sida eller hur göör ni?

• Banzai
    stockrosen skrev 2011-08-12 17:19:07 följande:
    Dum fråga men hur lyckas ni sy nya dynor?
    Jag är skitkass på sy och jag vet inte riktigt hur ni andra gör...

Syr ni 4 sömmar (eller tre kanske) på var sida eller hur göör ni?
    Jag gjorde det väldigt enkelt

JAg tog det nya tyget la det med rätan mot dynan nålade drog sedan av tyget och sydde i maskinen (våra dynor är formpassade till vagnen så inga fyrkantiga dynor här inte) sydde igen ena änden i maskinen och den andra handsydde jag igen. hade tänkt att sy i bixlås men det fick vänta.
  • Tinnys

Hallå alla galna husvagnsägare. Är det bara jag som längtar till sommaren och camping. Vi ska köpa "ny" husvagn i helgen, längtar. Ska färga dynorna, måla bord, måla väggar och skåp, sy gardiner. Ska bygga en till överslaf. Ja massa kul kommer det att bli. Är det några fler som börjat årets projekt?

• Banzai
    Tinnys skrev 2012-02-01 19:01:55 följande:
    Hallå alla galna husvagnsägare. Är det bara jag som längtar till sommaren och camping. Vi ska köpa "ny" husvagn i helgen, längtar. Ska färga dynorna, måla bord, måla väggar och skåp, sy gardiner. Ska bygga en till överslaf. Ja massa kul kommer det att bli. Är det några fler som börjat årets projekt?
    Låter kul här blir det nog väldigt lugnt på husvagns fronten vi har lite andra planer som vi måste ta tag i först så vi får se om vi behåller den vi har eller om vi säljer den och köper en annan längre fram i tiden.
    Men vist oavsett så finns det lite fix och detta är ju våren perfekt för.
  • isblomma

Jo, det börjarbli lite husvagnsfunderingar här också.
    Vi gjorde ju en massa fixande inför förra sommaren då vi var ut med vår vagn för första gången så jag har inte så mycket planerat för den nu. Skulle egentligen behöva en lite större vagn men tror inte jag lyckas övertala maken till det (ännu).

• Banzai
    isblomma skrev 2012-02-06 16:20:20 följande:
    Jo, det börjarbli lite husvagnsfunderingar här också.
    Vi gjorde ju en massa fixande inför förra sommaren då vi var ut med vår vagn för första gången så jag har inte så mycket planerat för den nu. Skulle egentligen behöva en lite större vagn men tror inte jag lyckas övertala maken till det (ännu).
    Haha känner igen det där våran vagn är för 2 max 3 personer och nu är vi 4a hur han nu har tänkt att vi ska få plats i den men men senare bekymmer.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*