• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Majken

Sitter på campingen i Västervik och njuter! Den nya takluckan blev världens lyft och vilken skillnad det blir av att få in dagsljus från taket!! Premiären är hittills supermysig, om än lite väl kallt utomhus?! Gasolkaminen glömde vi hemma...

• Hera78

Vill se bilder och inspireras, Majken!

Jag och maken har fått pappas Polar 550GLE från -89, men den får stå kvar i förvaringen där den stått de senaste fyra åren eftersom vi inte har dragkrok på nya bilen och dessutom väntar första barnet om två månader så vi beslutade oss för att låta den stå till nästa påsk.

Men då jäklar ska den pimpas! Vi har haft vagnen sen den var ny -89 så jag har spenderat många semestrar i den, ska bli grymt kul att få ta över den och föra traditionerna vidare till min nya familj. Vagnen är i superfint skick invändigt, den behöver bara en rejäl städning och som sagt lite uppfräschning, det rosa från -89 känns sådär

Utvändigt är det lite galler och sånt som gulnat med åren och som ska bytas eller spraymålas, nytt stödhjul och en ordentlig tvätt och polering sen drar vi på vår första husvagnssemester nästa vår *längtar*

• Vix

Ska börja ta mig ann vår husvagn som vi köpte ifjol en Cabby Nova -81. Har upptäckt fukt i den och här ska vi kämpa mot det onda. ;) Är och läser lite här och vart om tips för att mota bort all futk. :) Sen att få den lite finare invändigt :)

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
  • alberta77

Halloj! Här är Ett par nya bilder på vagnen. Lite har hänt på den här månaden.

Köket

Barnens fönster

Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Majken

Alberta: Snyggt!!!
    Har våra dynor på omklädnad, sen ska jag fota och lägga upp så ni får se!

• Marelb

Letar mig tillbaka till denna tråd... skrev några inlägg förra sommaren... Men drömmer bara fortfarande... :-/ VILL ha en husvagn. Hoppas jag kan övertala maken. Men nu bytte vi precis bil. En bil med dragkrok!! Alltid något. La en del kontant där så vi får se om/vad vi har råd med. Men det är så kul att få inspiration. Vagnen behöver ju inte vara i senaste snitt eftersom det verkar gå att göra mycket åt det!! Kontaktar er på FB.

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Majken

Njuter av husvagnslivet på Orsa Camping just nu! Kom igår och har inte utforskat omgivningarna ännu, men toaletter/dusch kunde varit fräschare? Annars har vi en kanonplats, strandnära och inga vagnar framför oss så utsikten är storslagen och vacker!! Nyss kom en tjej med brödvagn så det blev alldeles nybakat till frukost, vardagslyx!
    Har köpt en infravärmare till tältet vilket gjorde att vi hade varmt och gott därute/inne tills vi gick och la' oss vid 02-tiden. Passade också på att fynda på Blocket veckan innan vi åkte, dels en helt ny köksfläkt som passade perfekt

• Majken

och dels en markis att ha när vi bara gör korta stopp! Så framöver ska jag leta efter sidor och en ev front till markisen

Hoppas ni har det bra därute i campingland!

• Andelin

köpte oss en kabe -77 för några veckor sedan som vi nu "pimpat" lite =) 
    Har även målat det röda utvändigt då den var väldigt solblekt.  
    Vi har kvar dynorna att klä om, tona rutorna och köpa oss en ny porta potti excellence i rött. 

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*