• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Majken

Nu är "Chateau Smålandia" vårstädat och fint efter en vinter i ladan... Vi har även bokat in oss på premiär till Lysingsbadet, Västervik över Kristi Himmelsfärdshelgen - längtar!!
    I sommar blir det Gustavsvik ett par dgr och sen vidare för 1 v på Orsa Camping i Dalarna!

• Majken

Letar som en tok efter nån mosaikliknande plastmatta a'la våtrumsvägg/golv att sätta mellan diskbänken och skåp, nån som vet nåt ställe där man kan hitta det? Skulle vilja ha något liknande detta, tror ni man kan beställa en bit från reservdelslagret hos Polar?

Polar 680 BK 2010

Love my M-girls
  • Majken

Ha ha, jag chansade och ringde till Polar, de hade det på metervara och jag har nu beställt till vår vagn!

Love my M-girls
  • Banzai
    Majken skrev 2012-05-03 09:46:52 följande:
    Ha ha, jag chansade och ringde till Polar, de hade det på metervara och jag har nu beställt till vår vagn!
    Det var ju toppen
  • Majken
    Banzai skrev 2012-05-03 19:39:19 följande:
    Det var ju toppen

Japp, nu är även nya lampor beställda samt lite annat smått & gott - åhhh det är såå KUL och jag längtar ihjäl mig till premiärturen om 2 v. då vi drar till Västervik.
    Love my M-girls
  • alberta77

Hej alla! Längesedan jag var här inne. Husvagnen vi började att renovera visade sig vara helrutten och vi gav upp den. Imorgon ska vi hämta en annan gammal vagn i superfint skick för sin ålder. Tapeter och dynor ser ut att va nya trots att vagnen är från 78. Ska bli så roligt, speciellt som min gubbe aldrig haft någon husvagn. Haha han kan knappt sova om nätterna för han ser fram emot att få hämta den "nya" vagnen.

Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Majken
    alberta77 skrev 2012-05-10 08:03:44 följande:

Hej alla! Längesedan jag var här inne. Husvagnen vi började att renovera visade sig vara helrutten och vi gav upp den. Imorgon ska vi hämta en annan gammal vagn i superfint skick för sin ålder. Tapeter och dynor ser ut att va nya trots att vagnen är från 78. Ska bli så roligt, speciellt som min gubbe aldrig haft någon husvagn. Haha han kan knappt sova om nätterna för han ser fram emot att få hämta den "nya" vagnen.

Åhh vad KUL!!
    Lycka till med projektet 
    Love my M-girls
  • Majken

Igår kom ett STORT paket med grejer till husvagnen, nu ska det:

* bytas lampor
    * sättas in en ny taklucka (mini-heki) som jag hoppas ska ge oss mer dagsljus jämfört med vad vi har idag
    * ny matta är beställd
    * alla mässingsdeltaljer är omlackade till silver
    * en hel del "plåtar" (runt gasreglage osv..) är omgjorda och nu i rostfritt.
    * alla handtag/knoppa är utbytta.
    * ny vattenkran i rostfritt (den gamla var i brun plast)
    * en nedsutten dyna ska bort och ersätts av en ny
    * har fått tygprov och hittat det perfekta, så dynorna ska in på omklädnad framöver

Åhh det är ju sååå himla KUL!!!      

Love my M-girls
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*