• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Banzai

Kom just på att det kan ju vara kul med en grupp just för fixandet med husvagnarna så gruppen blir kvar

Banzai skrev 2012-04-01 21:09:38 följande:
    Oj nu fick vi ju helt plötsligt 2 grupper
    H81 din är det ju betydligt fler i redan så jag tar bort den jag gjorde och bjuder in de som inte redan är med

Vi kör här
    www.facebook.com/groups/314498865271032/
  • Emmeliina

Hej hej! 
    Jag och min man ska snart få mina föräldrar gamla husvagn från typ -89. Klädseln är en fuuuul lila blommor liknande grej och jag skulle så gärna vilja klä om det i något snyggare. Är det svårt att sy klädsel till det? Jag har inte så stor erfarenhet av att sy men har heller inte tummen mitt i handen :)

Sen har jag hört att det finns något man kan plasta på kylen så det ser ut som att den är rostfri. Har någon av er hört/sett detta och var kan man få tag på det isf? 

Nicole 110322 <3
  • h81
    Emmeliina skrev 2012-04-02 15:21:30 följande:
    Hej hej! 
    Jag och min man ska snart få mina föräldrar gamla husvagn från typ -89. Klädseln är en fuuuul lila blommor liknande grej och jag skulle så gärna vilja klä om det i något snyggare. Är det svårt att sy klädsel till det? Jag har inte så stor erfarenhet av att sy men har heller inte tummen mitt i handen :)

Sen har jag hört att det finns något man kan plasta på kylen så det ser ut som att den är rostfri. Har någon av er hört/sett detta och var kan man få tag på det isf? 
    beror helt på hur dynorna ser ut tror jag, en del är ju lixåm formsydda o böjda.. våra var bara helt platta o då blir det ju geanst lättare =)
    man kan nog färga med om dom går o ta av?? (har färgat våra soffäverdrag vi hade här hemma förut blev jättebra, dock döljer det inte ditt blommiga mönster =)

det där o sätta på kylen är nog kontaktplast du tänker på.. brukar finnas i färgaffären men om du har en bra reklambyrå/tryckeri i närheten har dom säkert mera färger o välja på!!

gött o FÅ en husvagn!! =) grattis!! =)
  • Emmeliina

Haha tack :) ja jag får se hur dem ser ut. Vi får den nog om ca en vecka. Ja väldigt härligt att få en faktiskt. Har till och med gått med i caravan klubben nu också :D som riktiga campare!

Ja man kanske bara skulle färga istället? Får nog prova mig fram lite b

• Tinnys
    Emmeliina skrev 2012-04-02 15:21:30 följande:
    Hej hej! 

Kul. Man kan färga dynorna, kan bli snyggt med svart tex, tror att någon har visat bild på det i bildtråden. Sy är rätt svårt tycker jag som bara sytt barnkläder och gardiner.
    Vi satte rostfri plast på vår kyl, blev snyggt, finns på bauhaus bland annat.

• wildlife

Någon som vet hur man lagar en spricka på utsidan av vagnen (sitter under kontaktuttaget)?

• Pappa G
    wildlife skrev 2012-04-10 08:43:16 följande:
    Någon som vet hur man lagar en spricka på utsidan av vagnen (sitter under kontaktuttaget)?
    Kontaktuttaget?

Är det korrugerad plåt?
  • wildlife

Kontaktuttaget = där man stoppar i sladden så man får el i husvagnen

Har en Solifer 500L.... Korrugerad plåt???

Haha, fy vad okunnig man är Skäms

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*