• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Tinnys

Fick hem vagnen i lördags, kul. Så nu ska den total renoveras och få nya ledningar och sånt. Den var jätte mysig ska se om jag kan få fram lite kort till helgen. Längtar till sommaren. Det är en sk barnkammarvagn med våningsäng och dinett bak och vi ska göra om till en våningsäng, dubbelsäng och en översäng så vi alla fem kan sova där så man slipper bädda upp och bädda ner, ska bli himla skönt...

• Banzai

Å nu vill jag har in lite extra pengar har just blivit erbjuden att köpa en husvagn av en kompis skulle passa oss perfekt fortfarande en äldre vagn men med mer plats.
    Nu blir det till att fixa den vi har så vi kan sälja den och få in någon krona, sen hoppas vi på att resten löser sig. 

• Tinnys
    Banzai skrev 2012-02-11 20:30:37 följande:
    Å nu vill jag har in lite extra pengar har just blivit erbjuden att köpa en husvagn av en kompis skulle passa oss perfekt fortfarande en äldre vagn men med mer plats.
    Nu blir det till att fixa den vi har så vi kan sälja den och få in någon krona, sen hoppas vi på att resten löser sig. 
    Låter spännande. Hoppas ni får er vagn såld så ni kan köpa kompisens vagn. Alltid kul  när man hittar något som är perfekt. Här röjer vi garaget för fullt för att kunna börja renovera husvagnen. Måste renovera den gamla lite först så vi kan sälja den innan vi börjar på den nya gamla vagnen... Ser fram emot våren nu, i dag var det riktiga vårkänslor i luften...
  • isblomma
    Tinnys skrev 2012-02-08 20:55:26 följande:
    Fick hem vagnen i lördags, kul. Så nu ska den total renoveras och få nya ledningar och sånt. Den var jätte mysig ska se om jag kan få fram lite kort till helgen. Längtar till sommaren. Det är en sk barnkammarvagn med våningsäng och dinett bak och vi ska göra om till en våningsäng, dubbelsäng och en översäng så vi alla fem kan sova där så man slipper bädda upp och bädda ner, ska bli himla skönt...

Det är en sån planering jag också skulle vilja ha. Som det är nu måste vi alltid bädda upp stora sittgruppen fram till oss vuxna och det skulle jag gärna slippa. Ska bli kul att se bilder sedan när du fått fixa lite med din vagn.
  • h81

ÅÅHH!!

vad glad jag blev när jag ramlade över den här tråden nu =)

här är jag gärna med =)

vi köpte vår efterlängtade vagn nästan i höstas, hann med en tur innan det var dax o ställa in den så vi läääängtar nu =)

vi har såkalrt redan börjat med projekt trots den enda lilla turen =)

sytt nya gardiner, målat om köksluckorna vita, (som det är på dom nya vagnarna hehe)

nu ska dynorna sys om innan det är dax o ta ut den är tanken...

vi ar en wilk 06, perfekt för vår familj med våningssäng o dubbelsäng, UNDERBART o slippa bädda =)

har beställt nytt förtält med så det blir nog mer gardinsömnad innan sommarn är över =)

wee sikken kul tråd, har googlat en massa utan o hitta fler likasinnade ;)

• Tinnys
    h81 skrev 2012-02-27 21:21:56 följande:

ÅÅHH!!

vad glad jag blev när jag ramlade över den här tråden nu =)

här är jag gärna med =)

vi köpte vår efterlängtade vagn nästan i höstas, hann med en tur innan det var dax o ställa in den så vi läääängtar nu =)

vi har såkalrt redan börjat med projekt trots den enda lilla turen =)

sytt nya gardiner, målat om köksluckorna vita, (som det är på dom nya vagnarna hehe)

nu ska dynorna sys om innan det är dax o ta ut den är tanken...

vi ar en wilk 06, perfekt för vår familj med våningssäng o dubbelsäng, UNDERBART o slippa bädda =)

har beställt nytt förtält med så det blir nog mer gardinsömnad innan sommarn är över =)

wee sikken kul tråd, har googlat en massa utan o hitta fler likasinnade ;)

Hej!
    Låter härligt att komma igång. Själv väntar jag på att sambon ska:
    - Byta hela underredet.
    - Byta ut el och vattenledning
    - Byta isolering och inneväggar och tak
    - Byta fönster
    - Bygga sängar
    - Måla utsidan
    - Modernisera köksdelen med ho och spis med glaslock
    - Modernisera toaletten
    Där någongång ska jag börja färga tyget på dynerna, sy gardiner, kuddar, måla insidan som luckor osv. Ja, förhoppningen är väl att vi ska bli klara till juni/juli, annars får vi ta den gamla vagnen i år också....
  • h81
    Tinnys skrev 2012-02-28 20:21:02 följande:
    Hej!
    Låter härligt att komma igång. Själv väntar jag på att sambon ska:
    - Byta hela underredet.
    - Byta ut el och vattenledning
    - Byta isolering och inneväggar och tak
    - Byta fönster
    - Bygga sängar
    - Måla utsidan
    - Modernisera köksdelen med ho och spis med glaslock
    - Modernisera toaletten
    Där någongång ska jag börja färga tyget på dynerna, sy gardiner, kuddar, måla insidan som luckor osv. Ja, förhoppningen är väl att vi ska bli klara till juni/juli, annars får vi ta den gamla vagnen i år också....
    hahaha... där har du det jag drömde om........................
    tänkte vi skulle köpa nån billig äldre vagn för o göra allt själva inuti precis som vi gjort med vårt hus!!
    men mannen (som ju hade fått vart den som gjord allt) röstade ner mig o det blev en nyare vagn som redan hade det mesta vi ville ha...
    MEN folket som inreder husvagnar verkar vara gamla engelska tanter så den deln verkar man inte komma ifrån....

ett tips när man målar luckorna är verkligen o lämna in dom om man inte har mäjlighet att sprutlacka dom hemma... jisses vilken skillnad i resultatet =)

lycka till med ert projekt, hoppas du följer tråden så vi får bilder sen?? älskar sånt!!

=)
  • Rmamma

Våran Kabe Safir GLE -93, som vi köpte för två år sedan!
    Förra året bytte vi gardiner, samt klädde om dynorna! 

• h81
    Rmamma skrev 2012-02-28 21:52:30 följande:
    Våran Kabe Safir GLE -93, som vi köpte för två år sedan!
    Förra året bytte vi gardiner, samt klädde om dynorna! 

hur gjorde du när du klädde om dynorna??
    vi är inte eniga riktigt om vilken metod som blir bäst ;)
  • Tinnys
    h81 skrev 2012-02-28 21:25:06 följande:
    hahaha... där har du det jag drömde om........................
    tänkte vi skulle köpa nån billig äldre vagn för o göra allt själva inuti precis som vi gjort med vårt hus!!
    men mannen (som ju hade fått vart den som gjord allt) röstade ner mig o det blev en nyare vagn som redan hade det mesta vi ville ha...
    MEN folket som inreder husvagnar verkar vara gamla engelska tanter så den deln verkar man inte komma ifrån....

ett tips när man målar luckorna är verkligen o lämna in dom om man inte har mäjlighet att sprutlacka dom hemma... jisses vilken skillnad i resultatet =)

lycka till med ert projekt, hoppas du följer tråden så vi får bilder sen?? älskar sånt!!

=)
    Jag kommer att ta både före och efter bilder, när vi sätter igång. Sprutlacka, vad fick ni betala för det? Tror vi har en färgspruta, får väl plasta in hela garageuppfarten så ska det nog gå.

Engelska tanter, där har du nog rätt. Har hittat mycket fina tyger på symässan som jag tänkte fixa gardiner och kuddar av.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*