• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • lennartsdotter
    Cloud Berry skrev 2010-04-18 20:41:47 följande:
    Är man född kvinna och har kvar livmodern så är man i mina ögon ff kvinna så det där är bara larvigt och typiskt aftonbladet-vinkling.Tas livmodern bort pga av viljan att bli man så blir den människan däremot en man, enligt vad jag anser.
    Så om man opererar bort livmodern och vill vara man är man en man, men om man opererar bort livmodern pga. sjukdom och vill vara kvinna är man kvinna (eller blir den personen man)?

Om det är vad man vill vara som definiterar könet, varför spelar livmodern någon som helst roll?
  • Denebola
    SigridA skrev 2010-04-18 21:18:01 följande:
    Nu hoppar jag in igen Troligen så har han gjort den sortens könskorrigering som innebär att man tar hud och fett från höften och sedan formar till något som liknar en penis men är helt utan funktion och annan känsel än vanlig hud. Anledningen till att man behåller sin snippa då är att man annars inte skulle kunna få den sortens sexuella njutning man får genom att bli smekt/smeka klittan/ollonet. Så vulvan finns troligen kvar för att han ska kunna få denna njutning.
    Okej, jag gissade bara som sagt. Tack för ditt inlägg. Men jag har även hört talas om fall där man omvandlar klitoris till en, om än liten, penis. Sen kanske vi inte behöver spekulera i just hans könskorrigering, det är ju inte riktigt relevant i den här tråden, även om det kunde vara intressant att veta (varför man nu behöver veta hur en annan människa ser ut mellan benen )
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Meria
    Pimpinellan skrev 2010-04-18 18:58:36 följande:
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn... Gubevare oss väl!! INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack! Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig. Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Då en i min nära släkt föddes kvinna fast i en mans kropp, blir jag ärligt förbannad av att läsa detta. Det finns ingen tragiskt bakgrund till det hela kan jag ju tillägga och krossa den tanken lite.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Meria

Som svar på TS: Självklart är det ok! Deras kroppar, deras val. Har de möjligheten så varför inte ta vara på den?

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • så mycket bättre
    Denebola skrev 2010-04-18 21:31:23 följande:
    Okej, jag gissade bara som sagt. Tack för ditt inlägg. Men jag har även hört talas om fall där man omvandlar klitoris till en, om än liten, penis. Sen kanske vi inte behöver spekulera i just hans könskorrigering, det är ju inte riktigt relevant i den här tråden, även om det kunde vara intressant att veta (varför man nu behöver veta hur en annan människa ser ut mellan benen )
    Ja det är den andra "versionen", men då tror jag inte att vaginan och livmodern kan vara kvar, men jag minns inte riktigt hela utförandet tyvärr
  • så mycket bättre
    Meria skrev 2010-04-18 21:33:00 följande:
    Då en i min nära släkt föddes kvinna fast i en mans kropp, blir jag ärligt förbannad av att läsa detta. Det finns ingen tragiskt bakgrund till det hela kan jag ju tillägga och krossa den tanken lite.
    Jag har försökt förklara att det inte är nåt val men det är tydligen omöjligt att acceptera..
  • Denebola
    SigridA skrev 2010-04-18 21:39:47 följande:
    Ja det är den andra "versionen", men då tror jag inte att vaginan och livmodern kan vara kvar, men jag minns inte riktigt hela utförandet tyvärr
    Okej =)

Jag tycker i alla fall att huvudsaken är att han får lov att använda de kroppsliga funktioner han har, på det sätt han finner bäst.

Tänk bara vad lycklig han måste vara. Han får nu leva som en man, precis som han vill, och han kan samtidigt bli gravid och få barn, precis som han vill. Snacka om att ha bra möjligheter! Det bästa av två världar, typ =)
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Lillefotan

Det mest sjuka med det här är ju att han INTE ÄR MAN! Varför säger man att det är en man som föder barn när det är en kvinna??? Jag fattar inte? Det är INGET sensationellt med det här!

• AmandaN
    Pimpinellan - Ledsen att behöva påpeka att naturen gått mot sig själv ett antal fler gånger än Aldrig...

Jag tycker att det är helt OK, det är inte våran sak att rota vare sig i deras sexualitet eller beslut i att skaffa barn (eftersom det var för dem (honom) möjligt att själv bära på det.

Tillägger gärna att det inte alls är konstigt att han som man känner längtan att få barn, gör/gjorde inte våra respektive män det när vi bildade familj?

Vi befinner oss inte i stenåldern, förstår inte varför det ska blåsas upp till en så stor grej.
  • Mummyfied

har man kvinnliga reproduktionsorgan är det en kvinna i mina ögon. Den dagen en biologiskt född man blir gravid och föder barn, så vore det mer sensationellt.

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!