Lillefotan skrev 2010-04-18 22:03:30 följande:
Eldimini: Nej, det är en kvinna som valt att operera sig till man. Hennes kromosomer visar att hon är kvinna oavsett vad hon valt att operera sig till för att se ut som något hon från början inte var. Därför är det inte sensationellt på något sätt att HON föder barn, däremot blir det helt vansinnigt när det ser ut som en man som är gravid när det egentligen är en kvinna!
Biologiskt (till viss del, då könsidentiteten sitter i hjärnan och således också är biologiskt, men om vi bortser från det i denna definitionen) så är han en kvinna, ja. Men han känner sig som en man och vill bli behandlad som en man, då är han för mig självklart en man.
Kvinnlig (könskorrigerad) kropp - manlig könsidentitet - jag ser honom som en man för det är så han vill bli behandlad.
Som jag sa tidigare, nej det är inte sensationellt egentligen, men jag tycker inte att det på något sätt är fel att en könskorrigerad kvinna får barn, vilket fler andra i denna tråd gör, som om han vore någon sorts missfoster. Han utnyttjar de biologiska funktioner han har, till skillnad från andra män.
"att det ser ut som en man som är gravid" Så kvinnor med väldigt maskulint utseende ska inte få lov att bli gravida, för att det ser vansinnigt ut? Please. Låt var människa leva sitt liv på det sätt som hen finner bäst, och sluta döma andra.