• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • Sarilariz

Bara läst TS. Det är helt ok, det enda jag har att invända är om t.ex höga testosteron nivåer kunde påverka barnet negativt, men de måste ju sluta med testosteron ett bra tag innan, så länge det inte är några risker för barnet så visst :)

• Mrs Charles

Det är sjukt.
    Jag tycker inte man ska mixtra hur som helst med naturen, det är helt rubbat hur vi människor håller på.
    Men är det verkligen en man? Eller kvinna? Knäppt.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mrs Charles skrev 2010-04-18 22:55:48 följande:
    Det är sjukt. Jag tycker inte man ska mixtra hur som helst med naturen, det är helt rubbat hur vi människor håller på. Men är det verkligen en man? Eller kvinna? Knäppt.
    Vad är det som mixtras med? Han var en kvinna, nu är han en man (eller ser sig som, ser ut som, vad man nu vill säga) som fortfarande har de organ som krävs för att bära och föda ett barn.

Det enda mixtrandet här handlar om hormoner och operationer.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • BillyX

Vad då "okej" eller inte? När återupptog vi tvångssterilisering?

• meningenmedlivet

Könsbyten förekommer även i "naturen" (ogillar det uttrycket eftersom människor är en del av ekosystemen på jorden, men för att tala så alla med fördomar vet vad jag menar), visserligen inte med hjälp av kirurgi, men ändå {#lang_emotions_smile}

En populär karaktär från en barnfilm, nämligen Nemo, tillhör en fiskart där hanarna byter kön och blir honor. Så det så. Skulle vara kul att se uppföljaren med Nemo som transa.

• Volatile

Jag tycker att det är okej. Han var född som en flicka så det är inte ett experiment i sig, han har tydligen äggstockar och livmoder kvar. Vilket han har rätt att använda som vilken person som helst med äggstockar och livmoder.

• Queenie70

Det där blev för komplicerat för att jag skulle fatta ärligt talat. Född i fel kropp, men vill behålla kroppen ändå...? Låter motsägelsefullt.

Men bara för att jag inte fattar betyder ju inte att de inte kommer att vara utmärkta föräldrar även till denna unga. Bara att säga grattis antar jag.

• Denebola
    Queenie70 skrev 2010-04-18 23:13:43 följande:
    Det där blev för komplicerat för att jag skulle fatta ärligt talat. Född i fel kropp, men vill behålla kroppen ändå...? Låter motsägelsefullt. Men bara för att jag inte fattar betyder ju inte att de inte kommer att vara utmärkta föräldrar även till denna unga. Bara att säga grattis antar jag.
    Jag tror att det är enklare att bli behandlad som en man om han har manliga fysiska yttre attribut (till skillnad från de kvinnliga fysiska yttre attribut han föddes med), en livmoder syns ju inte och kan rentav komma att bli praktisk att behålla - som i det här fallet. Sen kanske han opererar bort även de inre kvinnliga könsorganen när han känner sig färdig med dem, det är ju upp till honom.

För övrigt applåderar jag dig till ditt öppna sinne, trots att du inte fattar!
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Volatile
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:30:04 följande:
    Att h*n aktivt valt att könsoperera sig såklart. Man KAN inte ha kakan och äta den. Jag kan också bjuda på klyschor ;)
    Tydligen han kan! HA HA HA.

Han är en man eftersom han känner sig som en men de kvinnliga funktionerna är kvar och även om han känner sig som man behöver det inte betyda att alla känslor för det kvinnliga inte finns med. Det kanske är ett missförstånd om man drar alla över en kam och tror att ett könsbyte innebär ingen som helst anknytning till könet innan. Jag kan tänka mig att vissa behåller något som den här mannen, hans önskan att vara gravid och skapa ett nytt liv.
  • Joual
    BillyX skrev 2010-04-18 22:58:50 följande:
    Vad då "okej" eller inte? När återupptog vi tvångssterilisering?
    Sverige har fortfarande tvångssterilisering, i vissa fall. Om du vill genomgå en könskorrigering i Sverige så måste du nämligen sterilisera dig. 
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!