• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • rasajj

Det finns inga man som har varit gravida. Sa langt har inte vetenskapen natt.

Daremot finns det kvinnor som onskar vara man nar det passar dem, som har varit gravida trots att de sett ut som man till viss del.

Men att en kvinna ar gravid ar inget med nyhetsvarde tycker jag. Inte ens om hon tagit bort brosten och atit hormoner sa att hon har skaggaxt.

sophisticated laziness doesn't come naturally; it takes cultivating
  • Joual
    rasajj skrev 2010-04-18 23:29:34 följande:
    Det finns inga man som har varit gravida. Sa langt har inte vetenskapen natt. Daremot finns det kvinnor som onskar vara man nar det passar dem, som har varit gravida trots att de sett ut som man till viss del. Men att en kvinna ar gravid ar inget med nyhetsvarde tycker jag. Inte ens om hon tagit bort brosten och atit hormoner sa att hon har skaggaxt.
    Det finns ingenting i artikeln som säger att Scott Moore önskar att vara kvinna när det passar honom. Han ville bli förälder, och de reproduktionsorgan han hade var kvinnliga. Han kan inte bli biologisk far till ett barn. 
  • rasajj
    Joual skrev 2010-04-18 23:33:20 följande:
    Det finns ingenting i artikeln som säger att Scott Moore önskar att vara kvinna när det passar honom. Han ville bli förälder, och de reproduktionsorgan han hade var kvinnliga. Han kan inte bli biologisk far till ett barn. 
    Just det. Hon valde att ha kvar de kvinnliga atributen som hon onskade anvanda fortfarande. Sa praktiskt. Medan hon vill se manlig ut for att fa fordelarna av det bemotande som mannen far. Ocksa praktiskt.

Fa mig att tro pa att hon verkligen vill vara man, sa blir hon man helt och hallet. Inte bara nar det passar.
  • Denebola
    rasajj skrev 2010-04-18 23:35:47 följande:
    Just det. Hon valde att ha kvar de kvinnliga atributen som hon onskade anvanda fortfarande. Sa praktiskt. Medan hon vill se manlig ut for att fa fordelarna av det bemotande som mannen far. Ocksa praktiskt. Fa mig att tro pa att hon verkligen vill vara man, sa blir hon man helt och hallet. Inte bara nar det passar.
    Varför inte bara låta honom vara som han vill vara? Varför döma ut honom och säga att han gör fel? Vem drabbas egentligen av att han behållt sina kvinnliga reproduktionsorgan? Familjen får en till, efterlängtad medlem, alla blir glada. Vad är fel med det? Han försöker liksom inte tvinga någon annan att göra något. Varför inte låta honom leva sitt liv i fred?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Volatile
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:19:35 följande:
    Skillnaden ligger uppenbarligen i att man tagit ett aktivt val att bli "man". Att vara man innebär att inte föda barn. Det är så galet uppenbart men nu har jag påpekat det :)
    Kanske det. Men om man läser psykologi, det manliga och feminina är inte så strukturerad efter det fysiska i ett kön utan går mycket djupare än så.  Även de som inte har genomgått ett könsbyte som känner sig som sitt kön, har feminina och maskulina sidor mer eller mindre. En man som aldrig skulle tänka sig ett könsbyte är intresserad av att amma ett barn, uppleva det.  Sen finns det kvinnor som aldrig känner ett behov, önskan av att uppleva en graviditet. Det visar hur komplicerade vi människor är.
  • rasajj
    Denebola skrev 2010-04-18 23:38:30 följande:
    Varför inte bara låta honom vara som han vill vara? Varför döma ut honom och säga att han gör fel? Vem drabbas egentligen av att han behållt sina kvinnliga reproduktionsorgan? Familjen får en till, efterlängtad medlem, alla blir glada. Vad är fel med det? Han försöker liksom inte tvinga någon annan att göra något. Varför inte låta honom leva sitt liv i fred?
    Jag har inte domt. Och hon far gora precis som hon vill.

Men det ar iallafall en kvinna som fott barn. Inte en man. Det spelar liksom ingen roll vad 'vi' kallar henne. Rent fysiskt, sa handlar det om en kvinna som blivit gravid och sedan fott barnet. Jattenyhet, eller hur?
  • hej att

Det är ju hans egen livmoder? Skillnad om det var en man och en konstgjord livmoder.

www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • rasajj
    Denebola skrev 2010-04-18 23:38:30 följande:
    Om jag opererar mig sa att jag ser ut som en katt, beter mig som en katt majoriteten av tiden och sager att jag kanner mig som en katt. Blir jag en katt da? Ar mina barn kattungar?

http://funnybest.com/wp-content/uploads/2009/08/cat1.jpg

Mahanda kanner sig den har kvinnan som att hon passar bast sasom man, men hon ar anda en kvinna. Hennes kropp ar en kvinnas, med nagra forandringar rent utseendemassigt.

Men rent fysiskt, sa handlar det om en kvinna. Inget andrar det.
  • Joual
    rasajj skrev 2010-04-18 23:42:11 följande:
    Jag har inte domt. Och hon far gora precis som hon vill. Men det ar iallafall en kvinna som fott barn. Inte en man. Det spelar liksom ingen roll vad 'vi' kallar henne. Rent fysiskt, sa handlar det om en kvinna som blivit gravid och sedan fott barnet. Jattenyhet, eller hur?
    Du har inte dömt? Jo tjena. 
    Menar du att könstillhörighet bara handlar om fysik? 
  • rasajj
    Joual skrev 2010-04-19 00:10:53 följande:
    Du har inte dömt? Jo tjena.  Menar du att könstillhörighet bara handlar om fysik? 
    I dessa fallen sa handlar det ju om kvinnor som inte vill ge upp hela kvinnligheten. Sa, ja.. dar handlar det om fysiska atribut!
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!