Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-03-23 21:44:41 följande:
    Usch nu mår jag illa, åt lite för mycket vindruvor nyss. Äter jag för mycket blir jag illamående och äter jag för lite blir jag illamående för det. Svår balansgång det där. Nån som känner samma sak?
    Det är samma här! Försöker äta ett litet mål varje timme så att magen inte ska vara varken full eller tom. Mådde rätt illa igår och då är det enda som hjälper för mig att suga på något. Köpte hårda karameller och hade på jobbet t ex. Börjar bli så trött på Läkerol.

Jag är också helt sanslöst trött. I måndags sov jag mellan 18.30-07.00, i tisdags mellan 17.30-07.00  och igår sov jag 2,5h på eftermiddagen och lyckades hålla mig vaken 3,5h på kvällen. Wow! Solig Men tiden går ju fort när man sover bort hela kvällarna i alla fall.

Idag ska jag på inskrivning på mvc. Hoppas jag får en bra barnmorska.
    Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.9+4)
  • Safireee

Också orolig för Happi! Hon var den enda jag orkade ha kontakt med när jag klippte linan med allt som hade med att försöka få barn att göra förra året. Hoppas verkligen inte det hänt något allvarligt. Rynkar på näsan 

• Safireee

MCT79: Nejnejnejnej! Det är inte sant!! Gråter Fy vad orättvist och hemskt! Ni som har försökt så länge nu!! Usch, vad jobbigt, jag lider med dig! Hoppas att allt går bra i nästa vecka, gärna att det kommer ut av sig självt. Skönt att du kan vara hemma och vila. Stora kramar till dig! {#emotions_dlg.flower}

• Safireee
    Happiness: Grattis till lilla Sofia! Åh vad underbart att hon äntligen är här! Har varit orolig för dig när du inte hört av dig. Åh, vad härligt med bebis! Hjärta Hon är väldigt söt! (säger jag inte bara, jag är en sån där hemsk som tycker att många bebisar är lite småfula, hehe! Flört)
  • Safireee

Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  

• Safireee

Jag tror ju stenhårt på att det är en pojke i magen och har massor med namnförslag. Min man ratar alla utom Erik eller möjligen Philip, så vi får se om det blir det. Om det skulle vara en flicka så har jag bestämt mig för Stella (min man är mer tveksam).

2,5 h till KUB-ultraljudet nu. Nervöst!  

• Safireee

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
  • Safireee
    telgebo skrev 2011-04-07 18:48:43 följande:
    Vad fick du för siffror?
    Jag är 27 år och fick ca 1:16000 på trisomi 21 och ännu högre för 18 och 13. Så det känns skönt!

Hoppas du också får bra siffror på ditt KUB nästa vecka!
  • Safireee

Jag tycker också att jag känner något, men jag är bara ca 12+0. Det är kanske för tidigt? Har känt massor i två veckor nu, men jag tror det har varit tarmarna mest. Möjligen att jag känt något mer idag och igår, men som sagt, kan vara tarmarna. Flört Såg ju iaf igår att parveln var väldigt rörlig och sparkade hela tiden. Men det borde ju rimligen inte kännas ännu, eller?

Förra gången kände jag fladder från vecka 17 och sparkar från vecka 19.  

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (ca v.12+0)
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-08 14:10:46 följande:
    mitt fladdrar å kittlas
    Så känns mitt med! Kände det massa gånger på precis samma ställe alldeles nyss. Det är som om bebisen låg och sparkade/sprattade snett uppåt vänster. (eller så är det tarmen som bubblar). Jag får avvakta och se!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma