Inlägg från: Safireee |Visa alla inlägg
  • Safireee

Plus igen efter mf/ma

Hej alla! Har inte orkat läsa här på några dagar. Har varit helt utslagen av illamående. Men idag har jag äntligen träffat en läkare och fått Lergigan utskrivet. Hoppas att det hjälper. Behöver verligen få mina livsandar tillbaka... Har känt mig levande död ett tag nu. Rynkar på näsan

Hoppas att alla mår bra och har en trevlig helg! (med visst hopp om att även jag ska få en ok helg)

Molly - okt-07, v.6+6 BF okt-11
  • Safireee

Nu blir det VUL på onsdag. Är nervös och förväntansfull. Har verkligen längtat till detta. Alla tre missfall har ju skett innan vecka 7 och då har ju inget gått att se vid VUL. Men på onsdag SKA jag se ett hjärta slå! Solig

Har även tagit Lergigan sedan i lördags och det hjälper mycket! Men lite småillamående är jag fortfarande och aptiten är urdålig. Har gått ner 4 kg på ca 2 veckor.... värsta bantningskuren det här! (tränade intensivt i fyra månader precis innan jag plussade men då hände inte ett skit! (åt nog för mycket mat)). Har blivit väldigt darrig och svag och igår kunde jag knappt gå utan att allt snurrade. Men idag lyckas jag faktiskt jobba lite hemifrån samt lämna på förskolan. 

Första graviditeten var inte nåt alls i jämförelse med detta. Hoppas att det klingar av snart. Har så sjukt starka symptom (vilket iofs är bra). Har varit lite sådär levande-död i två veckor nu. Rynkar på näsan 

Men nu är det mindre än 5 veckor kvar till vecka 13 och om exakt två dygn har jag sett lillkotten i magen!  

Molly - okt-07, v.7+1 (BF okt-11)
  • Safireee

Tickande hjärta och rätt storlek på VUL idag! Weeee!!  
    Är så himla glad! Första gången jag kommit så långt som till VUL (3 missfall). Och nu ska det minsann gå hela vägen!  

v.7+3 BF Okt-11
  • Safireee

Lycka till idag Sugarrush! Kommer gå jättebra! Jag var ju på VUL i onsdags och var också jättenervös! 

• Safireee

Undrar också var Happiness är! Förvånad

Grattis till alla nya bebisar i tråden! Och grattis Telgebo till lyckat vul! Min lillkotte borde ju också vara omkring 1,7cm nu då! Wow! Solig

Sugarrush: Hoppas du får bra siffror på KUB. Jag ska själv göra KUB om några veckor (men har inte bokat än). 

ODD: Vad skönt att ni får komma hem! Jag blev riktigt uppskrämd av det du skrev, så nu har jag tagit det till mig. Det är bra! Ska vara noggrann med sånt nästa höst.  

Själv är jag väldigt glad idag. Har fått vårkänslor tror jag. Mår riktigt bra, kan äta mat igen osv. Nästan lite pigg också. Klockan är halv sex och jag har inte sovit än! Skrattande

• Safireee

Jag tror också jag har en kille i magen. Här i Göteborg får man inte reda på kön vid RUL. Förra gången var jag säker på flicka och det stämde när vi gjorde köns-ul i vecka 29. Den här gången behöver jag nog inte göra nåt köns-ul tror jag, känslan  är så stark! Solig

• Safireee

Just det, och sen med att se något själv på UL, jag är verkligen VÄRDELÖS på att se på ultraljud. jag ser knappt nåt! Blev inte så imponerad av RUL med dottern, för jag fattade ingenting ändå. Flört Var lite bättre på köns-ulet, för då var hon större. Nu senast på vul:et såg min man både huvud och ben/svans. Själv såg jag en klump samt ett hjärta som rörde sig. Det var allt. Hade svårt att se skillnad på foster och gulesäck. Ja, jag är kass! Tungan ute

• Safireee

Jag har inte behövt byta ännu som tur är. Men jag lär väl ha några från förra graviditeten som jag kan byta till (då bytte jag tre ggr!). Mina bröst har ökat 1-2 storlekar sedan innan jag blev gravid förra gången. Har inte ens koll på vilken jag har, men det är typ 80F eller E eller nåt sånt... (började på 75C). Jag körde ju med amnings-BHar förra gången för att det gjorde så ont med bygeln. Nu är det bara bröstvårtorna som gör ont som tur är, och bara om någon tar på dem (min dotter älskar att ligga och krama på dem när hon ska sova... Skrikandes)

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.8+4)
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-17 14:41:41 följande:
    Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig
    Grattis! Visst är det en underbar känsla att se den lille på ultraljudsskärmen! Hjärta
  • Safireee
    Mamma till W skrev 2011-03-20 21:29:04 följande:
    hur mår trådens gravida kvinnor?
    Igår mådde jag verkligen jättebra om man jämför med tidigare. Inte illamående, bara lite trött och inga övriga krämpor. Hade energi! Får hoppas att det var för att jag gick in i vecka 10 igår och att det fortsätter så! Drömmer
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma