Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Nu måste jag pallra mig iväg till affären och köpa middagsmat och jag känner bara vill inte gå ut, men jag har inget hemma som jag är det minsta sugen på. Har fått dille på nåt med ris, man är ju knäpp alltså, ha ha

Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+1
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 17:09:18 följande:
    Telgebo: better safe than sorry kände vi! Kan du inte dra till med att du blivit sjuk eller något? Eller sjukgymnastik kanske inte är lika "hårt" som ett step-pass? Kanske att ni kan forma ett program som passar under graviditeten?

Jag är oxå livrädd för att gå ut, framtung och ingen koll på kroppen alls längre måste dock masa mig ut flera gånger om dagen då vi har 2 hundar
    Jo jag kan ju skylla på att jag är sjuk kanske 1 eller 2 veckor men knappast i 2 månader fram tills jag kommit in i v.13 om jag nu kommer så långt. Jag vill helst inte säga att jag är gravid och sedan få berätta att jag fått MF eller MA, orkar inte detta.

Jag vet inte vad jag skall säga.

NU måste jag ta mig ut på isgatan och kylan och köpa mat, håller på och halvsvälter igen.
  • telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-02-14 17:27:43 följande:
    Jag gick på kub-test (mest för att få ett ultraljud extraGlad) och fick en risk på 1:770 och nöjde mig med det.  För övrigt får man inte gå vidare i det här landstinget med annan fosterdiagnostik om man fått mindre risk än 1:300 eller klart du får gå vidare men då får du betala själv.  Jag hade ingen tanke på fostervattens- eller moderkaksprov just pga missfallsrisken men det där måste man ju göra en egen bedömning av. Jag var inte speciellt rädd för att få barn med något slags funktionshinder. 
    Kan man säga redan vid första besöket att man vill göra KUB? När görs det och vad kollas? Jag är så rädd för just missfallsrisken som finns vid fosterdiagnostiska test.

Jag känner mig helt lost gällande graviditet, vet ingenting och känner mig så dum härinne för ni verkar ju ha sådan koll.
    färnik skrev 2011-02-14 17:22:48 följande:
    Småland: Men herregud, vilket shockande besked ni fick idag, och så tokigt det kan bli alltså! Läkaren måste verkligen skämts ögonen ur sig, vilken otrolig miss!

Skönt iaf att bebisen mådde fint där inne. Hur kommer det sig att de inte passade på att göra TUL idag när ni nu ändå fick göra ultraljud? Så ni hade sluppit åka dit i morgon igen, menar jag...
    __________________________________________________ _________
    Ang rädsla för att halka så har jag kört med broddar ända sedan det blev vinter i november. Oskyldig Jag bara vägrar ramla! Man är ju inte jättesmidig heller nu på slutet, lite lätt framtung... men inte heller jag kan komma ifrån att gå ut flera gånger dagligen, med barn som ska hämtas från dagis, hästar och höns som ska ha mat och så där...
    Ja broddar kanske vore en idé men nu hoppas jag på att det inte ska vara vinter mer typ att man ska vakna imorgon så är det vår, inte så troligt då. Jag går otroligt försiktigt ser lite löjlligt ut att en tjej på 36 går som en gammal tant på typ 80.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-14 17:40:41 följande:
    Telgebo: Tack! Ja datumet är ju lite roligt faktiskt!

Pancakes: Jag har en emmaljunga duo edge och vi är supernöjda. Vill du veta mer så fråga! :)
    Lät ock komma ihåg iaf 101010, wow
    needtobreathe skrev 2011-02-14 18:02:23 följande:
    Telgebo;

KUB är blodprov på dig + ett vanligt UL på magen v 11-13 för att mäta nackspalt osv, + lite frågor till dig då :) No worries at all! :)

Småland;

HAHAHA vilken jäkla stjärna!! Vad hette hon? Minns du? Skönt dock att de bara va en.. liiten omställning annars ;)

Mabaja;

Herrgud va tiden går fort.. va stor hon är nu! Och så söt! Vem liknar hon mest? :D
    Okej, känns som man måste be om det rätt snart då om man ska hinna få en tid för det inom rätt tid. Kommer vara skitb´nervös som vanligt inför det då, fy vadhar jag gett mig in på
  • telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-14 18:07:50 följande:

Mitt test imorse visade inget... Så jag vågar inte tro att jag är gravid än... Kanske det var ett spökstreck igår eller blir ett tidigt mf?? Eller ett startkt pluss om några dagar!?!? Bim- 4.

Lycka till!!

Det finns fortfarande hopp gumman, men jag förstår frustrationen när man så gärna vill. Men det är ju 4 dagar kvar. Jag testade tydligt plus 2 dagar innan med CB. Vilket test använde du?

Håller tummarna för dig.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-14 18:12:47 följande:
    Ja, fast dom brukar va snabba med att boka in det så de är ingen mega-stress! :) Blodprovet ska tas efter v 9+0 och sen får du en UL tid också :)

Förstår din oro, men de kommer gå så bra så! {#emotions_dlg.flower}
    okej, skönt det då kan jag vänta med att ringa bm nästa vecka, vågar inte det. Helst vill jag veta med att ringa tills jag åtminstone gått över v.7+1 då jag fick MA förra gången, men förstår att det nog måste ringas tidigare.
  • telgebo

Fan vag skriver illa, men jag lovar jag kan bättre svenska än såhär, ska nog inte äta middag framför datorn när jag skriver, men är man databeroende så är man

• telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-14 19:17:08 följande:
    Testlagrets billiga tester...
    Ja, ja... Det blir som det blir!
    Ok, jag har också använt dom och dom visade svagt positivt när jag inte var det, surt som attan.
    Håller ändå tummarna för dig.

Jag känner nada idag så jag ställer in mig på att det kommer gå köpprätt åt helvete med denna gravidiet också, är nog inte meningen att jag ska få barn. Känner nada mår alldeles för vanligt för att kunna vara gravid i v.4+1. Ska ta ett test igen til helgen och kommer inte bli ett dugg förvånad om det visar negativt, min vanliga otur sas.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-14 19:18:53 följande:
    Nu ska jag passa på o gnälla lite...

Fyfaaaaaan vad jag har ont i mitt högra revben + lunga! Ingenting annat än TOTALT ryggläge fungerar, då kan jag inte andas. Det hugger fan värre än knivar! Blä!

Så, slutgnällt! :)
    Stackare, är det bebisen som trycker så så det inte är gallsten eller så? Jag har haft gallsten så jag vet hur jädra ont det gör.
  • telgebo

Fy f*n nu gråter jag, orkar inte skrtiva nåt just nu så jag stänger av omvärlden en stund.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma