Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-14 19:37:41 följande:
    Jag vet faktiskt inte just nu.. jag tror inte han ligger där o trycker för tillfället, känns inte så. Gallsten, hur känns de o vart sätter de sig? :/

Och.. vaaaad har hänt?!?! :(
    Åhh så svarade jag på detta och så var jag utloggad så jag får skriva om allt.

När jag hade gallsten så satt det under höger revben och gjorde ont som bara den. Jag hade en stor sten precis vid gallgången som operades bort och hela gallan togs bort under narkos.

Det har inte hänt något, jag blöder inte, men det känns bara för vanligt för att kunna vara gravid. Känns ingetting och jag känner mig inte gravid helt enkelt fast testet fortfarande visar positivt sedan i lördags morse/förmiddags. Jag var öm i brösten i flera dagar men det försvann igår och jag börjar känna att det börjar likna för mycket från förra gången som att jag kommer få ett MA igen om 3 veckor. Jag vågar inte glädjas.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+1
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-14 19:41:32 följande:
    Gumman, det är inte alls säker att det kommer gå åt helvete ett endaste dugg! Det kan gå superbra, och om åtta månader kan du ha din lilla bebis i din famn!
    Jag vet inte vad jag kan skriva för att trösta dig just nu.. men du ÄR faktiskt gravid till motsatsen har bevisats.Gör fler test om du vill, så kan du se att strecket blir starkare och starkare, och det betyder att graviditeten går framåt.

Många får jättelite symptom i början, och endel upptäcker inte ens att de är gravida förrän i vecka 6-7-8 sådär. Jag tyckte själv att de där första dagarna var allra kämpigast, men efter någon vecka började det kännas mer att man var gravid, och man kunde slappna av lite så tiden började gå lite fortare.

FInns det möjlighet att du kan boka in dig på ett tidigt VUL om två veckor? Med lite tur kan de se ett foster och kanske lite hjärtaktivitet då..

Stor kram!
    Nej, men det känns så skrämmande likt sedan min förra graviditet då jag kände symtom kort efter ÄL och hade det fram till jag testade positivt och då dog fostret i v.4-5 och så avtog symtomen och 3 veckor senare så började blöda massor och fick så ont i ryggen som ett starkt tryck mot svanken.

Denna gång så hade jag mycket symtom bara några få dagar efter ÄL och testade positivt i lördags 12 dagar efter ÄL och 2 dagar före BIM och sedan avtog symtomen igår kväll och jag har känt mig som helt vanligt sedan dess. Känns som jag bara väntar på att få se det där blodet och höra dom där orden att tyvärr det är dött sedan 2-3 veckor tillbaks. Jag ger upp då kan jag säga, jag kommer bli ännu mer ledsen då än vad jag var förra gången då jag var total nere. Jag kände på mig att det skulle gå åt helvete då i samband med att symtomen avtog och det gick ju åt helvete då så varför skulle det då gå rätt denna gång när det inte gjorde  det då?

Jag vet inte vart jag kan vända mig för att få ett tidigt VUL, alla kommer bara säga att du har fått det en gång men det är inget skäl att boka in dig så tidigt som man säkert inte kan se än och det kommer bara göra dig ännu mer orolig fast kanske alklt är som det ska.

Jag gillar inte alls dessa tidiga veckor, alla har ju så jädra många symtom när man läser i oktober trådarna 2011 här inne och jag vet att det är dumt att jämföra sig med andra.

Nu ikväll har hört och känt en massa konstiga ljud från långt ner i magen som gaser inifrån och knak typ, vet låter hel sjukt men vad är det för något egentligen? har inte ätit nåt konstigt och känner mig inte konstig i magen. Känns bara som kört som att det kommer sluta med blod.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-14 21:10:11 följande:
    Telge: Skickar en bamse kram.

Sugar: Denna var röd med sköldpaddor sedan fanns även ett par matchande byxor. Har ju en kompis som säljer så jag får nog köpa av henne för på torsdag är det INTE officiellt att vi ska ha en till så då ska jag handla till mina stora barn!
    Tack, vännen.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-14 22:13:06 följande:
    Boka VUL privat. Då säger de inget. Du bara betalar en vanlig patienavgift och gör ett VUL, enkelt och bra!

Det händer en massa skumt i mag-/tarmtrakten av graviditetshormoner. Jag blir ex. alltid förstoppad som gravid. Och så får jag så mycket gaser i magen under dagen att jag har ballongmage på kvällen. Endel får tvärtom, blir lösa och oroliga i magen av det. Väldigt vanligt. 

Jag har verkligen världens dåligaste samvete mot min kille just nu! Han var och tränade ikväll och jag tänkte laga en fin alla hjärtans dag middag, men så blev jag totalt gravid-däckad efter jobbet och fick inget gjort. Han ringde från affären efter träningen och frågade vad han skulle handla. Jag sade att jag absolut ville ha körsbärstomater på burk, för jag skulle laga en specialare som han älskar. Sedan när han kom hem hade han köpt fel, han hade köpt vanliga konserverade tomater... Och jag blev totalt hormon-freak och började STORGRÅTA över dessa tomater! Jag kastade mig på sängen och hulkade att nu var alla hjärtans dag förstörd. (nytt rekord i patetiskt beteende.....Skäms)

Efter att jag gråtit i en kvart åt jag fil och flingor till middag, och han fick steka sig en fryst hamburgare... Efteråt sedan visade det sig att han köpt både blommor och present till mig, FAN vad jag kände mig dum som varit värsta gravid-monstret över något så banalt som burktomater.. Öppnade presenterna och SKÄMDES som en hund! Ja, jag har varit mest hormonella flickvän idag, usch vad jag känner mig HEMSK och ELAK!
    Förlåt Sugarrush, men du fick mig att skratta åt det hela som hände dig ikväll. Jag har inte fått en edaste hälsning men jag orkar inte bry mig, mår ändå så skit som jag kan så det är skitsamma.

Jag vet intevar jag ska vända mig, känner bara för att ta på mig binda och låta skitmensen skit MF komma eller vad det nu fan är för det kommer ändå komma. Mår skit och vet inte om jag kanske ska ta en lång paus igen. Jag tror inte på denna graviditet, det känns inte bra, det påminner bara om en madröms repris från april maj 2010.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-14 22:13:06 följande:
    Boka VUL privat. Då säger de inget. Du bara betalar en vanlig patienavgift och gör ett VUL, enkelt och bra!

Det händer en massa skumt i mag-/tarmtrakten av graviditetshormoner. Jag blir ex. alltid förstoppad som gravid. Och så får jag så mycket gaser i magen under dagen att jag har ballongmage på kvällen. Endel får tvärtom, blir lösa och oroliga i magen av det. Väldigt vanligt. 

Jag har verkligen världens dåligaste samvete mot min kille just nu! Han var och tränade ikväll och jag tänkte laga en fin alla hjärtans dag middag, men så blev jag totalt gravid-däckad efter jobbet och fick inget gjort. Han ringde från affären efter träningen och frågade vad han skulle handla. Jag sade att jag absolut ville ha körsbärstomater på burk, för jag skulle laga en specialare som han älskar. Sedan när han kom hem hade han köpt fel, han hade köpt vanliga konserverade tomater... Och jag blev totalt hormon-freak och började STORGRÅTA över dessa tomater! Jag kastade mig på sängen och hulkade att nu var alla hjärtans dag förstörd. (nytt rekord i patetiskt beteende.....Skäms)

Efter att jag gråtit i en kvart åt jag fil och flingor till middag, och han fick steka sig en fryst hamburgare... Efteråt sedan visade det sig att han köpt både blommor och present till mig, FAN vad jag kände mig dum som varit värsta gravid-monstret över något så banalt som burktomater.. Öppnade presenterna och SKÄMDES som en hund! Ja, jag har varit mest hormonella flickvän idag, usch vad jag känner mig HEMSK och ELAK!
    Just det, ja hård i magen är jag då inte, totala motsatsen och det skrämmer mig också för jag brukar inte vara det så ofta annars. Vilket jädra samtalsämne.
  • telgebo

Varför är jag så dum att jag testar så tidigt när det är ändå är en mardröm att vara gravuíd dom första veckorna. Ju tidigare plus desto jobbigare. Borde ha väntat tills nästa måndag typ, 7 dagar efter BIM, men jag är ju så otålig med allt och vill veta så fort som möjligt och tyckte jag var så duktig så som höll mig själv på halster i 12 dagar trots många symtom som tydde på graviditet. Hade jag inte testat så hade jag nog inte köpt ett test denna vecka då jag inte känner nåt som tyder varken på mens eller graviditet. Jo mens känns det som mer än graviditet iaf.

Jag vet att jag är den mest nagativa jäveln som världen skådat här inne, men jag är bara ärlig och rak med hur jag mår.

• telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-02-14 22:40:38 följande:
    Jag vet inte om Kub-test görs överallt men där jag bor blir alla erbjudna det testet. Man mäter nackspalten på fostret  och så får man ta ett blodprov lite tidigare och så räknas ett resultat ut baserat på nackspalt, blodprov och mammans ¨ålder så får man då en risksiffra. Det här testet är ju bara en uppskattning och inte så tillförlitligt som annan fosterdiagnostik. Fråga din barnmorska på mödravården så får dü utförligare svar. Jag har för mig att testet görs mellan v12-14 men är inte helt säker.  Men om du absolut inte kan tänka dig ett barn med funktionshinder så  är det fostervatten/moderkaksprov som gäller.

Tack för ditt svar men nu så orkar jag inte tänka på det, jag känner mig så neggo just nu, ursäkta att jag förpestar denna underbara tråd med mitt tjaader och negativ känsla.
  • telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-02-15 01:27:24 följande:
    Pesta på du Skrattande. Jag drev nog många till vansinne härinne också ett tag när allt jag kände och tänkte på var ett nytt missfall. Tror jag höll på så fram till v25 sisådär. Det är väl lite därför denna tråden kommit till för att man ska kunna ventilera sin oro med andra som genomgått samma sak.
    Känns skönt att veta att man inte är helt negativ idiot som känner sån rädsla och oro och målar fan på väggen, får man möter ju inte så mycket förståelse i dom oktobertrådar som finns här, känner ingen vidare gemenskap där det redan verkar ha bildats gäng och skrivs saker som det ska gå för dig x och mig y och alla andra lämnas utanför, vet att det inte ska tas personligt men jag tar det likt förbannat så att jaha det ska gå bra för dom alltså och skit för oss andra, tycker det är riktigt hänsynslöst att bara lyckönska bara 2 personer i en tråd och ignorera resten.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-15 08:13:10 följande:
    Vad skönt att jag fick dig att skratta! Jag skrattar lite åt det själv faktiskt, hur töntig jag var igår... Redan igår insåg jag ju hur knäpp jag var men jag kunde ändå inte sluta böla.  Hahahaha jäkla hormoner!
    Jo jag kände igen mig själv att jag kan vara lika löjlig och kan gråta åt störtlöjliga grejer som jag sen kan skratta gott åt.

Idag känner jag mada på symtomfronten, men så kon jag på att idag att jag är ju bara i v4 eller femte veckan och dom flesta känner väl inte så mycket förren v.6-7 men då undrar man om alla i samma vecka som mig är superkänsliga eller överdriver sina symtom eller vad det är frågan om för alla har ju 1001 symtom och känner knappt nåt, känns precis som vanligt, lika trött som jag brukar vara, lika öm i brösten som jag brukar ha vid mens, känner dock lättare äckel för olika saker och borta i skallen och grätfärdig hela tiden, som att jag en dag bara ska brista igenom och storgråta.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 08:18:20 följande:
    Haha sugar! Man är väl 2 om en graviditet!? härligt att dessa hormoner kommer stanna kvar länge nu då! Sen är det amningshormorner att skylla på! Stackars dessa män! Men har man gett dig in i leken så

Sofy: sverker verkade ju toppen! Han kanske bara var super stressad när du träffade honom? Iaf så kunde han se rätt! Har legat halva natten och tänkt på första läkaren, vilket stolpskott! Hade jag varit hon hade jag skämts ihjäl!
    Ha ha du får mig också att skratta, är så glad när mina smilband får åka upp, håller med om stolkskott eller stjärna som sofy skrev igår om den första läkaren på Huddinge, hjälp, hoppas inte stöta på henne för hon kommer väl säga fel då med.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma