Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-09-06 21:18:50 följande:
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
    Härligt att det gick så bra! Snart kommer det kännas mer verkligt, jag lovar! Du ÄR gravid! Jättegravid!
  • sugarrush

Jag glömmer också bort det hela tiden! Men det är rätt bra tycker jag, då går tiden lite fortare.

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-06 22:13:12 följande:
    Haha ja faktiskt! Senaste dagarna har ja faktiskt lugnat ner mig lite. Och så känns de SÅ bra efter mina BM besök, hon är så jävla bra! Förstående, trevlig, lyhörd och ja.. fan ta mig grym!

Nu har ja ju en koll inne i magen var 4e vecka till RUL :) De känns bra! Några milstolpar som gör att tiden känns lite lättare. Nu vill jag bara ha fredag och sen ska jag koppla av och njuta en månad till! :D

Hur mår du?
    Vad underbart att ha så många milstolpar att se frm emot. Jag är avundsjuk!
    Själv är det 2 veckor och 1 dag kvar till VUL, men innan dess ska jag njuta av New York i en vecka, så tiden går nog rätt fort ändå!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-06 22:17:21 följande:
    Jaa, tack vare min underbara BM! Jag bad inte ens om de men hon erbjuder sig! Wonderful!

Men vafan, NY! Lyx ;) De kommer gå skitfort! Vill också! Avis!
    Ja det ska bli supernajs! Jag och bästa tjejkompisen ska dit och ha så mysigt och shoppa. Funderar på om man vågar handla lite bebisgejer... Tror att jag ska shoppa lite sånt näst sista dagen faktiskt, just den dagen har jag klarat mig längre än jag gjorde förra graviditeten, och det ska firas!!!

Vilken underbar BM du har! Är det privat eller landstingets?
  • sugarrush

Är det någon mer än jag som har svullen mage på kvällen? Ser riktigt gravid ut, känns lite mysigt faktiskt...

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-06 20:55:06 följande:
    Åååh, Sugarrush, hjälp mig med engelska alternativ....
    Ja du, det finns ju massor.... vet inte vilken typ av namn du gillar.
    Några tjejnamn:  Lily, Liv, Hanna, Emma, Stina, Sofia, Iris, Ida, Noomi, Lisa..  
    Pojknamn: Oskar/Oscar, Eli, Tom, Tim, Harry, Charles, David, Edvin, Alvin...
    Finns hur många fina som helst. Själva försöker vi undvika bokstaven J för det blir ibland svårt för engelsmän att förstå uttalet. Och så undviker vi Å, Ä och Ö.

Är ni också på jakt efter engelska namn? Har du några bra tips?
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 08:28:03 följande:

Någon mer i v 7 som är sjukt trött?
    Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30 Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.

Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...
    Äter inga vitaminer, har fått för mig att det inte är så bra?!

Du äter väl folsyra, Muffe?
    Jag äter folsyra och järntabletter. Jag brukar nämligen alltid ha väldigt lågt järnvärde (typ 105), och så läste jag att det inte var bra att ha alltför lågt järnvärde när man var gravid. Så nu tar jag en tablett duroferon varje morgon och jag tror faktiskt att den allra värsta tröttheten är avhjälpt av järntabletterna.
    Har du kollat upp ditt järnvärde? Har man lågt kan man bli fruktansvärt trött.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 10:35:53 följande:

Tjejer, hjälp mig.

Jag ringde bm för att boka om en tid till senare em för att slippa komma med förklaringar på jobbet men det gick inte.
    sedan såg hon att sjuhuset där jag var i fredags hade bokat in tid åt mig på fredag (vet inget om det själv...)
    Frågan är, ska jag ta denna tid, mitt på dagen? då får jag nästan ta ledigt...

eller ska jag vänta två veckor och ta en tid i min hemort, privat, för att se hjärtat slå?

Kan man be att få avboka uppföljningstiden?

Jag skulle nog försökt vänta lite till.. för OM du går denna veckan och du inte ser något hjärta kommer du nog bli väldigt orolig, säkert helt i onödan. Man ser ju inte alltid hjärtat såhär tidigt.
    Sen är det ju lite drygt att ta ut en semesterdag också... så tycker jag iaf!
  • sugarrush

Jag har mitt VUL om två veckor och jag längtar så sjukt mycket till det!
    Två dagar efter VUL ska vi till inskrivningen hos BM. Om det av någon anledning inte ser bra ut på VUL kan vi ju hoppa av inskrivningen (men det är klart det kommer se bra ut på VUL). Dock ska jag försöka övertyga BM att ge oss ett ytterligare VUL när vi är i vecka 12...

Ja det blir ju en massa inbokade tider. Man får hitta på bra ursäkter. Har du kanske något syskon/kusin som du kan låtsas kommer på besök, eller några syskonbarn du kan låtsas "vara barnvakt" åt? Annars är cellprovtagning ett alternativ. Tandläkare funkar också. Eller att man ska kolla på en bostad med en mäklare.
    Själv skyller jag på tandläkare och advokatbesök (halva mitt jobb vet om mitt advokatgrejs så det är liksom ingen som undrar då).

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma