Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-09-07 11:37:44 följande:
    Jag känner inte speciellt mycket molvärk, är det ett dåligt tecken?

Var glad för att du har en massa andra tecken...
    Jag har nästan inga symptom alls. Det är lite läskigt tycker jag. Bara lite ömma bröst, thats it.

• sugarrush
    Odetta skrev 2010-09-07 15:03:47 följande:
    Idag hade vi RUL

Jag var så jäkla nervös att jag knappt sov i natt (eller nätterna innan), men det hade jag inte behövt vara. Bebisen finns kvar och den lever och den såg ut att må jätte bra

Och av allt att dömma....av det vi såg....ja, så såg det ut som om vi kommer att på en POJKE! (Vi är tämligen säkra för flickor har inget som sticker upp...och det syntes både underifrån och från sidan (som på bilden), men vi ska dubbelkolla på flödeskontrollen om 5 veckor).

Åh jag känner mig så lättad och glad

bild:

Nu ska jag läsa ikapp lite....

***PUSS och KRAM till er alla!!!***
    Åååååh vad härligt Odd! Gud så glad jag blir för er skull!
    Vad mysigt att se den lill* ligga där och sprattla...
    GRATTIS!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 15:58:42 följande:
    Grattis Odd, fasen vad skönt!!!

Längtar tills det är min dag!!

Just nu värker det mest på sidorna långt ner, mest på vänster sida... konstigt.
    Och jag känner som vanligt...i princip INGENTING.
    Börjar tro att den här graviditeten är en enda inbillning.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 16:07:38 följande:
    Nej då Sugar! Det är helt sant, du är gravid
    Okejrå... bara för att ni säger det då...
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-07 16:30:20 följande:
    Min man är från Australien, så vi har samma dilemma. Tjejnamn har vi ganska gott om. I topp på listan tror jag vi har Abby, Sienna, Alyssa, Ella och Mia tror jag. Det är namn som vi båda gillar. Killnamn däremot... Edvin funkar dåligt med vårt efternamn och Alvin heter syrrans son som föddes för två månader sen. Oscar skulle jag iofs kunna tänka mig. Har jag inte tänkt på.
    Annars är ju som sagt Hugo storfavorit hos mig, och skulle även kunna tänka mig Adam, Aiden eller Liam. Aiden är det väl enda av dessa som fastnat någorlunda hos mannen. Kanske ska lägga fram Oscar som förslag... Tack! :
    Många fina namn!
    Hugo gillar jag också, men min kille säger att de skulle uttala det "you-go" i England, och det låter sådär i  mina öron. Kanske uttalar de det bättre i Australien?
    Vår storfavorit är Harry. Hade aldrig tänkt på namnet innan jag träffade sambons morfar som heter det, men nu tycker jag det är coolt. Av någon anledning tror jag det är en kille i magen... 
    Vad tror du att ni kommer att få? Kille eller tjej?
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-07 16:34:22 följande:
    Ja alltså, ja ville lösa två småkrediter som bara ligger o kostar ränta, eller ja småkrediter.. men på 23 000.. Bla 12 000 kr på Ikea, och de är skönt att få bort dom, sen startade ja fondsparande så vi har en liten buffert till bebis också :) Perfekt! Sänkte räntan till 4% från 16% (!!!) så de blev 1000 kr mindre i månaden!
    Oj, ja det var stor skillnad! Tusen kronor extra i månaden kan man ju göra mycket för! 12000 om året, det kan bli en liten trevlig semester det kanske?
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-07 16:48:14 följande:
    Haha, jag önskar mig en kille ;)
    Haha, jag har alltid önskat mig en tjej, troligtvis för att jag BARA känner tjejbebisar! Jag har liksom aldrig ens hållt i en pojkbebis! Men nu fick en kompis en pojke i somras som jag har gosat en hel del med, och jag tror att jag liksom genom detta insett att pojkbebisar är urmysiga de också! Knäppt va...!
    Så nu vet jag inte vad jag önskar mig längre
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 21:25:46 följande:
    Han pratade inte om tappen...

men tjejer,jag har tappat hoppet och inväntar missfall... fick en liten brun eller röd flytning i trosan nyss.... orkar inte mer
    Nej men Muffe, inte tänka så! Det kan mycket väl vara en ofarlig flytning.
    Hmmmm... Du ska inte ta och göra det där ultraljudet nu på fredag, så du blir lugn och trygg igen?
    Tänker på dig *KRAM*
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-08 08:40:49 följande:
    Enda bra tecknet är att jag mår illa, om bebisen inte ens lever kan kroppen väl bespara mig illamående i alla fall... Är så less!!!

Vet inte om jag ska ta tiden på fredag eller inte..... de ringer upp mig halv tio idag och då måste jag veta. eller om jag ska vänta en vecka och boka privat..

spelar det ngn roll om jag går privat för framtidens anteckningar och bm m.m. ?
    Jag skulle tagit tiden om jag vore du. För det är så himla jobbigt att gå omkring och inte veta!
    Även om det med största sannolikhet går jättebra, så kan det ju vara skönt att veta. Jag menar, har det mot förmodan inte gått vägen så skulle jag personligen hellre vetat om det än att gå omkring i flera veckor till och vara orolig och inte veta.
    Men som sagt, du ÄR gravid Muffe! Du kanske tycker jag är tjatig, men jag vill verkligen INTE vara gravid utan dig, vännen, så jag vägrar ens tänka tanken att det kan ha hänt något! Du har ju symptom, och det är ett gott tecken.
  • sugarrush

Idag känner jag lite mer symptom! Hurra!
    Vaknade inatt och var super-kissenödig. När jag reste mig upp från sängen började jag må illa, så jag hämtade lite knäckebröd och låg o knaprade på i sängen... GISSA om det blev smuligt!
    Känner fortfarande lite svagt illamående och även lite molvärk, det känns helt fantastiskt!

Idag är jag på 6+4 och i min förra graviditet försvann alla mina symptom på just 6+4, varpå jag åkte till sjukhuset och gjorde ett VUL. Ultraljudet såg bra ut och de såg hjärtaktivitet, men en vecka senare kom missfallet. Jag tror att det var något fel redan när vi gjorde ultraljudet, på 6+4. 
    Men den här gången känner jag ju en hel del på 6+4! Yippie!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma