Havsklippan - jag vet inte vad jag ska säga.. Så ledsen för er skull, är verkligen inte rättvist att ni (eller ngn) ska gå igenom allt det här! All styrka och kärlek till er!! 
Maria - angående din svägerska. Jag tycker det verkar va en bra idé att berätta för din bror först, så kan han förbereda henne. Läste ngnstans ett tips i en liknande situation, och det var att inte berätta om sin graviditet öga mot öga med den personen man är orolig över ska bli ledsen, utan kanske säga det på telefon, skicka ett mejl, brev, sms.. Kan låta tråkigt och hårt, men då ger man personen en chans att reagera som den gör, utan att den behöver kontrollera sitt ansiktsuttryck mm.. O så kan du be henne höra av sig när hon orkar. På det sättet visar du att du är öppen för att hon kan tycka att det är jobbigt. Men samtidigt tror jag att hon kommer tycka att det aär annorlunda med er som själva har haft era problem. Lycka till iaf!!
Ursäkta att jag skriver i er tråd utan att eg höra till, men jag läser den ofta är så kul att se hur det går för er!
Kram till er alla