• FruW

Plus igen efter mf/ma

2barnsmamma, låter läskigt! Om du tycker det är otäckt kan du öppna ytterdörren o vänligt men bestämt be besökaren gå. tänk oxå på att besökaren inte kan skada dig! Om dy tror att det är fin granne kan du ju tacka henne för besöket. Kram till dug

• FruW

2barnsmamma, om du ber den gå så kommer du säkert få va ifred, testa! Annars kan du prova att sätta på tv:n eller ngt för att få lite mer "liv" hemma, så kanske det inte känns så läskigt.. Stor kram till dig!!

• FruW

Kanske är därför hon hälsar på hos dig, kanske är för jobbigt att va hemma hos sig själv när de röjer..

• FruW

Skönt att höra vännen!! Har du ngn energi kvar för att kunna se hur det kommer gå för mig, nyfiken ;)

• FruW

Om du tycker att det är jobbigt kan du ta kontakt med någon som är mer kunnig, finns många duktiga medium. De kan hjälpa dig så du får lite mer kontroll över det.. Kan bli lättare att hantera det då..

• FruW

Tack 2barnsmamma o sofy, april låter bra :) då är jag i 7 mån på bröllopet, men kan nog bli tajt med bröllopsresan, men det är det värt :) haha, tänk om jag plussar i april nu då, häftigt o lite läskigt!!

• FruW

Sofy kul med hus!! Vill bara tipsa dig om att kolla radonhalterna, du kan fråga om de gjort ngn mätning, eller så ringer ni miljöförvaltningen. Ni kan oxå göra en snabbmätning om det inte är mätt tidigare. Är det höga värden kan det bli dyrt!

Är det kommunalt vatten o avlopp? Om inte, ring miljöförvaltningen o fråga om tillstånd o ev krav, o fråga mäklaren eller säljaren vilken teknik avloppet består av. Är det eget vatten så begär att säljaren gör ett vattenprov (bakteriologiskt, kemiskt + radon om brunnen är borrad). Att göra nytt avlopp eller borra ny brunn kan bli riktigt dyrt!

Kanske visste ni redan detta, men är lite skadad från jobbet, o många missar detta när man letar hus, o får lägga pengarna här istället...

Gör ett litet inlägg i husdebatten.. Vi har bott i vårt hus i snart 3 år, villa på 91 m2, lika stor källare o vind (massa förvaring) 3 sovrum (varav två känns väldigt tomma). Huset är byggt 1964 o har blandat renoveringsbehov. Tomt på ca 800 m2, mysig altan, ska bygga trädäck i vår där vi kan äta frukost i sommar :)

Stor kram till er alla, hoppas några bebisar snart kikar ut!!

• FruW

Härligt färnevik, snart är hon här! Lycka till o kram från mig

• FruW

Håller tummarna Färnevik, försök att lita på att läkarna har er under full kontroll! Tänker på er, kramar från mig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma