Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Odd, är du här? I såna fall, dyk in i "vi som längtar...."- tråden och peppa Sugarrush med din expertis och klokhet!

• Pancakes
    miraclee skrev 2010-11-24 14:39:06 följande:

Grattis till alla lyckade UL idag o senaste veckan! :) Så glad för er skull!

Är lite off just nu bara, mår inge vidare. blä! De gamla vanliga, huvudvärk, illamående..

Vecka 19 nu iallafall!

Usch, vad länge du mår dåligt stackare! När ska det vända för dig! Vad duktig och stark du är som alltid låter så positiv!

Saftochbulle, stort grattis och välkommen till tråden!
  • Pancakes
    Saftmedbulle skrev 2010-11-24 14:48:01 följande:
    Pancakes: Tack så mycket för grattiset! Jag sparar det tills det blir plus ;)
    Har just varit på gynakuten på återbesök idag och fått veta att allt är ute (sen missfallet för två veckor sen), så vi väntar en cykel och sen får jag och mannen jobba på lite... Men! Jag tror absolut att plusset kommer snart, men lite till får vi vänta. Jag lyssnar och lär av er så länge :) Känner mig absolut välkommen i alla fall!
    Åh, sorry för att jag är helt förvirrad! Beklagar missfallet. Jag gillar din inställning verkligen! Du är på banan på nolltid igen ska du se. Kroppen anpassar sig fort. Vi är många levande bevis på det här inne.
  • Pancakes

Ni som har barn sen tidigare.. Är jag alltför optimistiskt och orealistisk om jag tror att jag ska kunna gå på möhippa och/eller bröllop i samma veva som BF? Jag tänker att det kanske går om inte bebisen har kommit än och man har tillgång till bil och sjukhus nära och så?! Det är verkligen en av mina absolut bästa vänner så jag vill inte missa det :(

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-24 15:48:50 följande:
    Åååh, fick precis reda på att en vän fick en dotter idag. Är man lite avis, eller??
    Vad kul!! Vet du om du får tjej eller kille? Jösses, det är snart dags för dig juGlad
  • Pancakes

Den där lilla Wilda låter ju alldeles underbar :)

Jäklar, vad många det är som är långt gångna nu.. Odd och Kajsalisa till exempel. Vecka 14 för mig idag! Inte så långt kanske men mår jättebra nu efter gårdagens ultraljud. Ska sluta noja mig nu!

Förresten, är det "farligt" för magen att ha tajta byxor som sitter åt lite för mycket runt magen? Har gått upp 3 kilo nu och vissa jeans sitter lite väl tajt tror jag. Men det är lite tidigt att köpa mammabyxor än, har knappt nån mage alls. Trivs bäst i kjol just nu men vill kunna ha byxor också.

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-11-25 08:29:25 följande:
    Ja nu får du njuta! Hur mår du annars...jag är lite piggare nu och inte lika "hungrig" hela tiden...kan också äte lite mer normalt inte längre bara vitt bröd...

Tror nog inte det är farligt men jag funderar på att köpa ett par snygga (för de finns ju de som ser helt ok ut!) mammajeans med mudd. Någon som har tips på bra ställe att handla på nätet? Just för att det ska bli lite bekvämare, men inte förrän jag sett knodden igen... Nedräkning pågår (om 12 dagar)....
    Är det vanligt UL du ska göra om 12 dagar? Spännande! Då kan du också vara lugn! Eller det kan du väl redan kanske, du är väl i vecka 13 nu va?

Skönt att du är piggare! Jag är definitivt piggare också. Jätteskönt. Mår faktiskt precis som vanligt just nu.

Ja, ett par mammajeans ska man väl köpa så småningom. Jag har inte kollat alls än. Ska kolla sidan Muffe nämnde. Hur är HM och Topshop annars, någon som handlat där?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-25 08:34:43 följande:
    4mom är en bra sida på nätet, köpte en snygg jeanskjol där

Jag har bara gått upp 1 kg än så länge, hm. Men det kanske kommer mer snart

Har ju börjat kräkas nu igen så.... hur är det med sig Miraclee, kräks du fortfarande upp allt eller får ngt stanna kvar nu?

Jag är så besviken över att jag tror mig sett könet på bilden från KUB, men man borde ju inte kunna se så tidigt säger ju alla så varför skulle jag bara genom att kolla snabbt på bilden se könet?!
    Nej, vad jobbigt med kräkningarna. Trodde du skulle slippa det nu.

Åh, det där är jag också rädd för på UL. Vill inte heller veta könet. Men det är väl jättesvårt att se själv? Det kan ju vara som du inbillar dig bara.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-25 11:35:44 följande:
    Har tänkt tanken att kasta in bilden här men vågar inte, för då kanske ni alla säger vad ni ser och jag vill ju inte veta
    Ja, det verkar lite farligt. Även om vi är grymt nyfikna :) Jag la själv inte in min bild här av samma anledning. Vill inte få "grattis till lilla pojken" eller nåt. Jag ser inget men alla är så duktiga här på att se sånt. På min bild ser jag nåt som liknar en navelsträng som borde vara alldeles för lång för att vara en snopp, haha :) Men ser man navelsträng så här tidigt i vecka 14?
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-25 11:47:15 följande:
    Men åhhh... Förstår dig men det är inte rättvist att prata så om bilden när jag inte får se den!! tror dock inte att du ska vara allt för säker på att det är en snopp du ser!
    Nej, det tror jag inte det är Glad I såna fall är den lika lång som benet, haha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma