Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-10 13:17:11 följande:
    De trodde jag också! :( Men men.. de kommer liksom i skov. Hoppas dock att de inte blir lika illa som sist. Gah!

Hjärta
    Happiness skrev 2010-10-10 11:47:02 följande:
    Å shit nu har de alltså åkt iväg. Tjhoohooo here we go! Och jag som tippat på 23 ikväll. Vad kan man vinna? HAha Nu kommer jag vara spänfd hela dan. Hoppas nu allt går bra....nervös!
    Såg i en annan tråd sista inlägg 00.50 inatt.. så jag tror på min 07.53 bebis för henne ;) Haha! Får se vem som va närmst sen.. ;)
    Så var det för mig också. Täta skov ibörjan sen glesade de ut. För att till slut klinga av helt. Hoppas det kommer gå längre mellan skoven nu. Ibörjan mådde man ju skit varje dag sen blev det någon dag där man fick andas ut.

Hur går det med hjärtklappning och Levaxin? Har du tagit nått? Ska du snart till Spec.MVC igen?
    Nästa grej för mig är RUL:t den 21. Fram tills dess får det baske mig vara lugnt nu om inte jag får besked på måndag om UVI..men jag tror inte det livmoderspänningar har släppt.

Jag tror Mabaja håller på att kämpa nu som allra bäst nu . Håller alla tummar....hugaliga vad nervöst. Kommer bli det med alla som åker in.
  • Happiness
    2barns mamma: Jag överväger att vara sövd. Inte spinal. Men som jag skrev innan det beror på om pappan får hålla bebisen medans jag vaknar.
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-10 13:59:59 följande:
    Happiness; Sakarias är fint tycker jag. Vi har Zac som ett eventuellt alternativ, men pojknamn är verkligen supersvårt. Edvard e också fint. Väldigt göteborskt... ;)
    Ja det är verklien svårt. Det ska ligga bra i munnen och man ska få en varm känsla inombords Ja Sakarias blir ju Zac med engelsk touch. Zac kommer väl från Zachary. När jag hör Edvard tänker jag på prins Edward. Haha och det vet jag inte om det är en fördel. Dom syskonen är ju inte alls för fagra. Sen är jag sur på Charles för han var så taskig mot Diana. Haha! 
    Osborn och Kålle är ju sånna där GBg namn. Osborn....HAHA! Nej tack! Barnen här hemma har helt fått fnatt på Knut. Men är ju självklart orolig att det är lätt att mobba en " Knut". Vi vill nog satsa på ett kort namn. Flicknamnet är redan spikat. Sofia! Får bra vibbar av det. Gamla ex namn går ju fetbort där ligger tex Max, Richard, Martin, Marco, Fredrik, Nils, Glenn osv osv. HAha!
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 14:17:28 följande:
    Sövdblir man inte om det inte är akut eller om du känner dig att nej dettaklarar jag inte o får panik osv..
    Pappan har barnet tills du kommer tillbaks.
    Pappan kommer att ta hela ansvaret och kommer att ta hand om din bebis.
    Du får träffa bebisen direkt när den kommer ut och sen sågår pappan och bm iväg för vägning o mäning och sen kommer pappan att vara med bebisen tills du har kommit upp från uppvakningen.
    Det låter ju jätte bra. Blev lite rädd att det är en BM som tar hand om det tills jag vaknar och det hade ju inte varit så roligt. Men om den får vara hos pappan under tiden ( jag menar det kan ju ta en timme eller så) då är det ju helt OK. Sen får jag väga för och nackdelar mellan spinal och narkos under vägens gång .

Jag kan ju tex inte vara med vid själva födelseögonblicket eftersom jag är nersövd då och det kanske man ångrar i längden. Undrar hur lång tid det tar innan narkosen släpper. Ja det blir många frågor som ska ställas innan beslutet är taget.

Totalt sett vad tycker diu var jobbigast KS eller vaginal förlossning?
  • Happiness
    2 barns mamma: Tack för beskrivningen! Och som ett brev på posten kommer det ju en rad följdfrågor till ditt inlägg
    Hur kommer det sig att det tog 4 timmar innan du fick se ditt barn? Har läst att själva syningen tar ca 45 minuter. Undra hur lång tid det tar med narkos då. Har för mig att det ska ta kort tid med spinal.
    Låter som det tillkom komplikationer för dig men berodde inte det till största del av att det just  var ett stort barn?  
    Det jag menar konskvenserna av ett så stort barn blev nog blodförlust osv, likaså tarmproblemen. Tror inte det är en stor procent av de som gör kejsarsnitt som drabbas av de hemska komplkationerna du råkade ut för. Men att skälet till det var ditt stora barn och därmed oundvikligt. Hoppas du förstår mitt resonemang.

Jag hade nog varit mer livrädd för att föda ett barn på 5800 gram. Chansen att du och barnet skulle överlevt det är nog liten. För att vara helt krass. Men då vet vi att TUL inte är att lita på då det diffade ett helt kilo fel på dig. Men vad är det för mening med att göra TUL då? Jag som har lagt mitt hopp till det. Sen tycker jag det är så himla konstigt alltså. BM mäter SF-mått och ser magar dagarna i ända. Jag menar hur i hela friden kunde de missa om än bar med ögonmåttet att du bar på ett så stort barn? Vet ju att många bär sina barn olika..men ändå. Med all ders kunskap och erfarnhet. Suck ja jag vet inte tycker bara det är konstigt att du inte fick tid för igångsättning eller kejsarsnitt mycket tidigare. Men nu slutade ju allt lyckligt till slut ändå, men på det du beskriver så var det ju lite på håret att du klarade dig.....Fattar verkligen noll där.Obestämd Hoppas du får föda vaginalt denna gången . Och jag hoppas på att barnet håller sig pyttigt och om jag inte tar/får KS att det istället blir igångsättning. Lååångt innan BF (skojar)
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    Ett stort GRATTIS till den lilla familjen! Underbart! Du får skriva mer när du orkar. Alla detaljer. Vad skönt att allt gick bra. Vi har suttit som på nålar här idag. . Grattis till er lilla Wilma!
  • Happiness

Låter ju som detta har gått så fruktansvärt bra! Tänk att vara öppen 8 cm redan vid första undersökningen. Riktigt coolt. Då är ju jobbet redan gjort liksom. Strongt att vara hemma så länge! Och Wilda ska det ju vara och inget annat...tryckfelsnisse .

Och bara lustgas också. Vilken liten rakettjej... Sitter här helt exalterad Visst var det en häftig upplevelse Mabaja! Och så svår att beskriva i ord....När bebisen glider ur en som en liten sälunge....Grattis igen! Undra vem som kom närmast i vår lilla vadslagning? Det får bli en senare fråga...Utbringar en skålSkåltill mamman och pappan. Trådens andra bebisNalle

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 20:41:49 följande:
    Blä vilken dag! Kräkningar, galet ont i ländryggen + vänster höft och jordens huvudvärk!! :(

Förlåt om ja klagar i babylyckan.. :/
    Skönt att det inte bara är jag som klagar konstant ...Hoppas du får en bättre dag imorgon. Drick mycket. Ta alvedon. Försök att lägg dig tidigt. Man mår mer illa av att vara trött. Ta massor av Lergigane. KRAM!Nalle
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 20:59:33 följande:
    Tänkte fråga inatt vaknade jag av att jag hade molandevärk (mensvärk) i magen och vaknade pågrund av detta.
    Det gick och kom och sen somnade jag om.
    Undrar nu vad var detta?
    Jag har ju också haft spänningar i livmodern i veckan som gått och vaknat på natten fler gånger. Har 2 teorier som kanske gäller för dig också.
    1. Höstbaketerie med diarée
    2. UVI som är tyst. Man märker inte att man har bakterier.

kan säker vara masoor av andra orsaker du vet de klassiska ligament. livmoder som växer, livmoder som tränar. Men håller det i sig inatt också så får du ringa BM imorgon. man ska tydligen inte gå omkring med spänd livmoder (snacka med BM om detta i fredags)
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-10 21:02:06 följande:
    Haha du klagar väl knappt nånting heller! :) Ska försöka få i mig lite vatten nu, uh.

Joo de blir nog en dos kvällsmedicin sen trorjag.. Så kanske jag inte heller vaknar o kräks imorn! De vore ju gött :)

Har dagen varit bra, eller helgen?

Kram!!
    Ja precis smart att ta ett gäng Lergigane ikväll som förebyggande imorgonbitti Helgen har varit helt OK tatt det lugnt och bara kört runt med barn. Fotboll, barnkalas, bordtennis, tennis. Haha! Försökt tatt det lugnt för att se om spänningarna imagen släpper och det har de ju.
    Har känt barnet röra sig jätte mycket! mysigt! ska kolla på Indiana Jones nu! Ses imorgon! hoppas du får sova.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma