2 barns mamma: Tack för beskrivningen! Och som ett brev på posten kommer det ju en rad följdfrågor till ditt inlägg
Hur kommer det sig att det tog 4 timmar innan du fick se ditt barn? Har läst att själva syningen tar ca 45 minuter. Undra hur lång tid det tar med narkos då. Har för mig att det ska ta kort tid med spinal.
Låter som det tillkom komplikationer för dig men berodde inte det till största del av att det just var ett stort barn?
Det jag menar konskvenserna av ett så stort barn blev nog blodförlust osv, likaså tarmproblemen. Tror inte det är en stor procent av de som gör kejsarsnitt som drabbas av de hemska komplkationerna du råkade ut för. Men att skälet till det var ditt stora barn och därmed oundvikligt. Hoppas du förstår mitt resonemang.
Jag hade nog varit mer livrädd för att föda ett barn på 5800 gram. Chansen att du och barnet skulle överlevt det är nog liten. För att vara helt krass. Men då vet vi att TUL inte är att lita på då det diffade ett helt kilo fel på dig. Men vad är det för mening med att göra TUL då? Jag som har lagt mitt hopp till det. Sen tycker jag det är så himla konstigt alltså. BM mäter SF-mått och ser magar dagarna i ända. Jag menar hur i hela friden kunde de missa om än bar med ögonmåttet att du bar på ett så stort barn? Vet ju att många bär sina barn olika..men ändå. Med all ders kunskap och erfarnhet. Suck ja jag vet inte tycker bara det är konstigt att du inte fick tid för igångsättning eller kejsarsnitt mycket tidigare. Men nu slutade ju allt lyckligt till slut ändå, men på det du beskriver så var det ju lite på håret att du klarade dig.....Fattar verkligen noll där.

Hoppas du får föda vaginalt denna gången

. Och jag hoppas på att barnet håller sig pyttigt och om jag inte tar/får KS att det istället blir igångsättning. Lååångt innan BF (skojar)