Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

men stön...jag hittar ju ingen tenik info om modellerna på deras sida. Sen hade det ju underlättat om man kunde Tyska. Någon som kan här på tråden? Nu blev jag jätte osäker var helt hundra på att det var svängbart handtag men det syns ju inte rikigt på bilden.

ODD: Du har ju Tyska släktingar ...kan du hjälpa mig? Har rigt till Baby-proffsen men de viiste inget om 2011 års modeller än.

• Happiness
    mallanis skrev 2010-10-13 16:24:10 följande:

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Nej jag sa inget om det...då de flesta läkare dels är emot Trombyl och dels absolut inte tycker man ska äta Albyl-Minor på eget bevåg då det faktiskt tunnar ut blodet. Men iof vad skulle hända om du berättade det? Inget! vad ska de göra åt det liksom. Men jag berättade inte för jag orkar inte med en missa pekpinnar från läkare ( so inte kan så mycket själva)
  • Happiness
    Sofy: Tack!Ja det var på "din" länk jag först hittade den nya modellen, men det står inget om den där.  Cool sida!

Mallinis: Håller med dig fullständigt! Man greppar ju efter varje halmstrå som finns. Jag åt Albyl 1/3 till vecka 12. Funkade kanon för mig! Orkar du så tycker jag absolut du ska ta ett snack med läkaren. Ska du göra ditt första VUL imorgon? Har hängt med lite sisådär sista tiden . Men isåfall önskar jag dig ett stort LYCKA TILL! Glöm inte att be om bild innan. Det har faktiskt hänt mig att de skiter i det.

Kajsa: Teutonia Fun är jätte fin! Vart har du bestätt ifrån? Den har också swiwelhjul va? Funderar på om det är moms från Tyskland. Har dragit iväg et mejl till Tullen.

MCT79: Tusen tack för översättning...ska kolla hur det funkar nu!

Och varför kan man bara feta en gång i ett inlägg...morr
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-13 19:05:29 följande:
    Happiness; har beställt den från Mypram. Man betalar moms, men priset blir ändå betydligt lägre än i svensk butik. Och ja, den har swivelhjul... :)
    Var inne på ping-pong sidan som också är en tysk sida och där står det inget om moms. Hmm...ok så Mypram lägger själva på moms då eller? Hur mycket då?

EU ska ju vara tullfritt så det ska bli spännande att se vad Tullen säger. Jag har importerat från Tyskland tidigare och då var det ingen Tullavgift.

Nä vikt ok dylikt fanns inte med på Teutonias hemsida heller..men den har nog inte kommit ut på den nyare modellen än. Får ge mig till tåls. Men tyngre och klumpigare än Mistralen kan den ju bara inte vara.

Har du beställt baby-skydd till också? Vi kommer köra det vart det lider. Något som var bra var att man kunde göra om liften till en åkpåse. Inte dumt. Har du valt med några tillbehör? Vi tar nog bara vagn,babyskydd,mjuklift och myggnät. Regnöverdrag är man ju sugen på att köpa i vagnens färg men det var snuskigt dyrt 80 euro, så jag köper ett lite billigare på Babyproffsen eller nåt. Kajsa har du bestätt 2010 eller 2011? Vilket tyg? Vill titta på den ni har valt på hemsidan
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-13 19:15:54 följande:
    "Teutonia presenterar även en helt ny vagn som som kommer att heta BeYou!. Den ser ut som Cosmo, men har vändbart handtag som har ungefär samma konstruktion som Bugaboo Cameleons vändbara handtag. Den är också mindre hopfälld än de andra teutoniavagnarna, 76,5x62,5x33,5 cm. Teutonia BeYou kommer i mars 2011."

Så står de ju, måtten du ville ha iallafall ;)
    Tack för att du hittade sidan...men det är också det enda som står om vagen och jag söker lite mer och lite annan info. men men snackade med Babyproffsen och de  skulle på mässa til helgen om just denna vagn så jag skulle ringa dem nästa vecka.
    Alltid kul med vagnar Sen har vi ju kommit på att vi måste ha en större bil. HAHA! Detta blir ju bara bättre och bättre. varannan vecka är vi ju 6 st så det får bli en 7-sitsig bil. Jaha så nu ska man leka busschafför också. För det blir ju jag som får köra den stora till vardags (mannen har tjänstebil). Nu har jag en sån fin smidig Seat IBIZA. Kan man knö in och parkera precis överallt . Och nu ska jag köra en sån där skit stor buss. HAha! Jag garvar åt detta...inget sexigt litet sportåk här inte Svår att ragga med (skojar). Min son sa idag..."ja men mamma vad bra den kommer precis se ut som en av skolbussarna som stannar utanför vår skola". YEA!
    Hur mår du annars? Har det varit en av de lugnare dagarna idag?
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-13 22:16:56 följande:
    Vi har valt att inte köpa babyskydd då vi kommer få låna det av en vän. Har köpt sittvagn med mjuklift, känns smidigt när man bor i lägenhet... I ärlighetens namn så minns jag inte om det var 2010 eller 2011 modell, men den är svart med några gråa inslag på sufletten typ. När det gäller momsen så finns det tydligen någon regel när dom levererar till bl.a. Sverige och Finland att det inte är Tysklands 19% som gäller utan vanlig svensk moms, dvs 25%. Däremot så är det tullfritt inom eu. Du kan läsa mer om det där med momsen på deras hemsida, men som jag skrev tidigare så blir det ändå mycket billigare än i butik i Sverige. Tror att jag räknade ut att vi sparar 1500-2000 kr. Tänker också köpa tillbehör som regnskydd och skötväsja från babyproffsen....
    Ok så 19 procent ingår i de tyska priserna men att de lägger på 6 procent för att de ska till Sverige? Haha har jag fatttat rätt?
  • Happiness

Hello ladies...ja ni förstår jag är överlycklg just nu. Har precis kommit hem fråbn Sahlgrenska och punktionen . Är glad och tacksam över att det är över. Hade kletat på 5 g Emla och jag kan lova för att det var tur jag gjorde det. Vill inte veta hur ont det hade gjort utan. Haha! Men det givk bra tack vare krämen. Han gjorde 6 instick (6 prover) : Innan han började sa jag att detta absolut inte var min idé och jag tyckte tanken om att utföra detta var helt onödig. Då bara han garvade. Sen kände han på skölkörteln och sa att det var något på höger sida. Jaha!

har bokat upp en tel.tid. till med.läk den 8 nov Ska bli spännande att se om de hittar något. Förhoppningsvis inte. Sja jag vara helt ärlig så vet jag inte rikigt vad de tittar efter. Stod misstänkt thyroidit på remissen så det är väl för att kolla om jag har någon kronisk inflammation i sköldkörteln och det i sin tur förklarar Hypon.

Rontgen vet du något om detta?

Är glad för att det är över och för att jag inte klämde sönder sjuksköterskans fingrar

Ska till Aurora nästa vecka. Men vet ni vart jag skrivit in det i kalendern...Haha. Snacka om snurrig...nu på söndag kl.8.00. Someting is wrong. Vette katten hur jag ska få tag på dem idag då telefonerna är stängda. Ja ibland gör man det inte lätt för sig.... Nu ska jag och sonen iväg och besiktiga bilen. Kram!

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-14 12:07:56 följande:
    Åh vad jag är glad att ni pratar om Teutonia! Älskar deras vagnar men jag vet ju inte alls vilken vi ska ha.... Sambon är så inne på en Bugaboo men jag gilla Teutonias vagnar jättemycket! Var nere och drog lite i vagnar på babyproffsen igår men det kändes så konstigt... Det var bara jag och sambon i hela butiken med 5 personal, blev lite utstirrade så vi tittade snabbt uttan att känna och gick igen. får nog åka ner en dag då det är mer folk! haha snacka om problem Drömmer

Igår låg jag på soffan med båda händerna på magen fick riktiga sparkar på båda händerna! han körde verkligen ett träningspass i min mage! så härligt att verkligen känna honom på utsidan nu oxå!
    Nä men då passar jag på att slå ett slag för "beyou" vagnen. Den påminner väldigt mycket om Buggan. Tycker den ser så fin ut. Gå in på Teutonias hemsida och kolla. Det som är roligt är ju att de har ett så stort färgval också på tygerna. Fattat det som den kommer ut i feb.2011. Och vad skulle passa bättre? Säg vad du tycker om den. Vill så gärna veta vad den väger . Den tekniks abeskrivningen har de inte skrivit ut än, men den kommer väl.
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-14 12:19:13 följande:
    Har suttit hela fm och kollat igenom Teutonias hemsida och den tyska sidan som Kajsalisa köpte sin ifrån oxå, på den sidan kan man ju se mer om 2011 modellen än man kan på deras egen hemsida, eller så är det jag som inte hittar på deras sida?

Vet du när beyou kommr ut i butik så att man får klämma på den lite? Kommer den inte ut i butik förens i februari så är det ju inte säkert att vi hinner få hem den innan bebisen kommer ju! Men en vagn med svängbara framhjul vill vi utan tvekan ha, kan vara skönt att kunna vända på handtaget oxå då vi kommer vara mycket på landet till sommaren, mycket grusvägar blir det då!
    *klappar händerna av förtjusning* men har du sett den? Vad tyckte du om designen?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma