Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

miraclee skrev 2010-11-25 11:52:38 följande:
    Muffe; Jag mår sisådär, haft en bra dag iallafall så jag e nöjd :)

Pancakes; Ja man ser navelsträngen i v 14 :)
    Då är det navelsträngen man ser. Coolt :)

Skönt att du har en bra dag! Tycker det är dags för dig och Muffe att få må lite bra nu och njuta! Ni kan vara glada över att ni inte är tjocka i alla fall, alltid nåt. Jag känner mig allmänt pluffsig just nu. Dock tror jag att jag är inne i den perioden när man får lite finare hår och hy, känner att jag liksom "strålar" lite i ansiktet så där som de säger att man kan göra. Det får väga upp för pluffsigheten!
  • Pancakes

Tejj, jag var också svullen i början. Som de andra skriver så är det tarmarna, förstoppning eller gaser oftast. Och hård var den också, precis som du skriver! Så lugn, det har inget med missfall att göra. Förstår din oro dock, var helt galet nojig jag med för minsta lilla symtom eller brist på symtom.

• Pancakes

Åh havsklippan, håller alla tummar för dig! Förstår att du blir orolig, jag blev nojig när de flyttade på mig fyra dagar...men det  behöver ju egentligen inte vara nåt konstigt. Nästa gång kan det ju vara tvärtom. Stort lycka till idag i alla fall! Hoppas de lugnar dig lite.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-26 10:51:35 följande:
    Har ganska mycket värk i magen, nedre delen, sen i går. Känns som kraftig värk till och från, men mest när jag står eller rör på mig. Har även som träningsvärk i mage och rumpa... konstig känsla. Är det normalt iv 18?

(Hade sex för första gången på länge i går morse... hänger det ihop?)
    Träningsvärk i rumpan kan väl vara lite tecken på foglossning, eller? Eller är det med i låren det känns?
    Molvärken i magen är nog den lille som växer bara! Vet många som haft så hela graviditeten. Jag har haft så ända sen dag 1 men ligger ju några veckor efter dig.
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-26 13:28:50 följande:
    Wihoo idag är jag nere på två-siffrigt! 99 dagar till BF!!
    Grattis, vad kul!!!
  • Pancakes

Men åååh, så roligt Miraclee!! Stort grattis! Det är ni värda! Vilken liten vilde! Min bara sover och vilar hela tiden verkar det som.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-11-26 15:50:22 följande:
    Grattis till lyckat RUL Blir avis att du fick se så mycket och så bra bilder!! Det fick inte vi denna gång.
    Ligger pungen fortfarande "i magen" eller hur menar du??

Alltså, idag har jag stått och gått och stressat en del på jobbet, och det värker på sidorna, längs med äggstockarna ungefär. Lite obehagligt faktiskt. Min kollega säger att det inte är normalt att känna så, så här tidigt. Är det rätt?
    Bör jag vila? Ringa ngn? Normalt?
    Ring BM om du känner dig osäker kanske? Men bara för att en kollega säger så behöver det ju inte betyda nåt. Jag tycker man får jättemycket tips och kommentarer från omgivningen hela tiden och det mesta är ju bara spekulationer och personliga åsikter och ofta har de ingen aning egentligen.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-11-27 14:38:32 följande:
    När jag ändå är igeng kan jag lika gärna spamma lite till. Sitter i nya lägenheter, med kartonger och påsar överallt. Lägenheten är SÅ fin och jag längtar efter att få ställa i ordning allt. Dock kan jag inte rekommendera en flytt när man är höggravid. Jag har så ont i fogarna, å då har jag ändå knappt burit nåt. Vill bara lägga mig ner och sova, men all uppackning kvarstår ju....
    Aj då, vi ska flytta när jag är i 6:e månaden. Och dessutom måla och fixa en massa. Men du är ju lite längre gången nu än så... Förstår att det är tungt. Grattis till lägenheten ändå! Det värsta är över, det är ju mycket roligare att packa upp grejerna än att flytta.
  • Pancakes

Muffe, jag blev också flyttad helt olika på mina två UL jag varit på och ingen av dem stämmer med mens och ÄL. Förstår inte heller hur det funkar. Det sägs ju att de INTE växer olika i början. Och jag VET när ÄL för vi hade inte ens sex på många dagar innan eller efter så det kan max röra sig om tre dagars variation. Enligt min beräkning bör jag vara 13+4, enligt det första UL 14+0 men enligt UL förra veckan 13+2. Ska man vara orolig att jag blev bakåtflyttad på sista??

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-11-29 16:11:58 följande:
    var inte orolig! Det förlorar du bara på. Ja du kan veta när äl var men kanske inte när ägget fäste? och 13+4 jämfört med 13+2 är ju ingenting. Kan ju hända att de mätt olika när de mätt. Njut istället av graviditeten! Gå efter rul, haka inte upp er på datumen ni får innan...
    Tack, jag ska strunta i det och lyssna på RUL istället sen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma