Plus igen efter mf/ma
Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
Förresten, en fråga. Ofta på jobbet så pratar vi barn och jag är lite orolig för hur livet kommer se ut med en bebis, vi som gillar att vara två, att resa, att ha det bra och ha mycket tid till saker och ting... och ofta hör man av alla "ja passa på nu för sen är det för sent" eller "ja vänta du bara" eller "oj oj du vet inte vad du gett dig in på"....
Ni som redan fått barn, typ Mabaja... är det så hemskt? Kan man inte leva längre?
Vi vill nog försöka ha kvar "livet", vårt liv, även om det kommer bli annorlunda. Men vi vill fortfarande resa, lämna bort barnet när det är äldre för att bo på hotell en natt osv, men det kanske är tankar som bara finns i min drömvärld?
Jag har vänner och bekanta som inte lämnar bort sina barn nån gång, som inte skaffar barnvakt eller gör annat än att låta livet kretsa kring barnen, ska man inte tänka som ngn skrev här i tråden - att barnet kommer in i VÅRT liv, inte tvärtom?
Självklart kommer vi älska vår plutt massor, men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
Jag är inne på din linje helt och hållet! Det verkar vara mycket en fråga om inställning hos föräldrarna. Det blir nog vad man gör det till. Ja, och så beror det väl på hur "kinkig" ungen är också så klart. Jag tycker att det allmänt är ett väldigt daltande i min bekantskapskrets bland de som har barn. Jag har några kompisar som är mina förebilder som har världens skönaste inställning och inte slutar leva men ändå är jättebra föräldrar. Lite så som man själv är uppväxt, dvs man hängde med på fester och sov i nån soffa med andra barn och hade jättekul. Verkar knappt existera längre, nästan alla jag känner som har med sig barnen åker alltid hem jättetidigt eller tackar nej till saker för "det funkar inte med barnen" osv.