Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
    Förresten, en fråga. Ofta på jobbet så pratar vi barn och jag är lite orolig för hur livet kommer se ut med en bebis, vi som gillar att vara två, att resa, att ha det bra och ha mycket tid till saker och ting... och ofta hör man av alla "ja passa på nu för sen är det för sent" eller "ja vänta du bara" eller "oj oj du vet inte vad du gett dig in på"....

Ni som redan fått barn, typ Mabaja... är det så hemskt? Kan man inte leva längre?

Vi vill nog försöka ha kvar "livet", vårt liv, även om det kommer bli annorlunda. Men vi vill fortfarande resa, lämna bort barnet när det är äldre för att bo på hotell en natt osv, men det kanske är tankar som bara finns i min drömvärld?

Jag har vänner och bekanta som inte lämnar bort sina barn nån gång, som inte skaffar barnvakt eller gör annat än att låta livet kretsa kring barnen, ska man inte tänka som ngn skrev här i tråden - att barnet kommer in i VÅRT liv, inte tvärtom?
    Självklart kommer vi älska vår plutt massor, men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
    Jag är inne på din linje helt och hållet! Det verkar vara mycket en fråga om inställning hos föräldrarna. Det blir nog vad man gör det till. Ja, och så beror det väl på hur "kinkig" ungen är också så klart. Jag tycker att det allmänt är ett väldigt daltande i min bekantskapskrets bland de som har barn. Jag har några kompisar som är mina förebilder som har världens skönaste inställning och inte slutar leva men ändå är jättebra föräldrar. Lite så som man själv är uppväxt, dvs man hängde med på fester och sov i nån soffa med andra barn och hade jättekul. Verkar knappt existera längre, nästan alla jag känner som har med sig barnen åker alltid hem jättetidigt eller tackar nej till saker för "det funkar inte med barnen" osv.
  • Pancakes

Spännande, det är många bf på gång nu verkligen! Skitkul! Vad tiden går fort! Själv är det ju ett halvår kvar idag...känns lååååångt :)

Jag har berättat på jobbet idag. Går in i vecka 15 imorn så jag tyckte att det var ok att berätta nu. Men fy vad läskigt det är! Ångrar mig nästan ändå för jag känner mig fortfarande osäker på att det verkligen blir en bebis. Har ju inga gravsymtom alls typ. Men ska slå bort de tankarna nu och bara vara glad! NU är det på riktigt och helt offentligt för allmänheten!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-12-01 13:39:12 följande:
    Kikar in här och vill bara säga till Havsklippan att mina tankar är med dig idag... hoppas ni får bra besked!  <3
    Åh, jag har också tänkt på det! Det var ju idag de skulle göra fvp.

Havsklippan, tänker på dig!!! Kram!
  • Pancakes

Oj toksnippa, vad spännande! Lycka till! Vilken vecka är du i?

• Pancakes

Själv är jag verkligen inne i spökveckor. Mår precis som vanligt förutom att byxorna inte sitter så bra och är lite tajta. Men vill inte riktigt köpa mammabyxor än. När köpte ni andra det? Än så länge funkar ju kjolar, klänningar och strumpbyxor jättebra.

• Pancakes
    airamanna skrev 2010-12-02 08:43:08 följande:
    Jag snor Muffes line... en fråga bara.

Jag har kikat på alla magbilder och blir lite nojig. Ni som väntar ert första barn, eller ni andra, när ni väntade ert första, hur har det varit med mage för er, jag tycker inte att det är någon större skillnad alls (är nu i v 7 (6+3) )

Har inte så mycket andra symptom heller, tycker mat är lite äckligt, men spyr inte, är trött och har lite spänningar i brötsen. Med MF och MA i bagaget börjar jag tror att det inte är någon där... (har fått tid för VUL nästa torsdag) 

Oj, i den veckan syntes det absolut ingenting på mig heller. Det är först nu i vecka 15 som det syns lite grann men inte med kläder på. Syns i vissa vinklar utan kläder och sen är jag lite allmänt pluffsig hela jag liksom.
    Jag hade också väldigt lite symtom i början och oroade mig för det men allt såg bra ut på VUL ändå. Det är inte alla som har jättemycket symtom.
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:49:21 följande:
    Vad skönt vännen! Att du mår BRA! :D

Inga mammabyxor.. tror icke de blir några för mig denna graviditet.. hahaha ;)
    Ja, man kanske klarar sig med kjol och leggings och sånt. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer passa i mammajeans. Vissa är jättesnygga i det men jag tror jag har för stor rumpa. Fan, den har också växt, varför kan det inte vara så att bara magen växer??
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:59:25 följande:
    Jaa, jag kan ha mina vanliga jeans fortfarande, dom är ju förstora också eftersom jag gått ner i vikt haha :) Men annars ser HM's mammajeans mysiga ut tycker jag.. dock aldrig provat dom! Använder dock mest leggings, så skönt!

Hahaha, för stor rumpa? Det tror jag inte på hurru ;)

Finns ny bild i magbildstråden nu :)
    Ja, HM:s stuprörsmammajeans kan bli snyggt med en tunika och så piffa till det med höga klackar så ser man inte allt för tråkig ut. Jag älskar mina klackar och tänker försöka stå ut med dem så länge det bara går (tills fötterna svullnar upp antar jag)

Hehe, vad gullig du är! Men jag har ganska typisk timglasfigur med former och så när man lägger på sig hull runt midja och mage så ser man bara allmänt stor ut eftersom rumpan var stor redan från början.
  • Pancakes
    miraclee skrev 2010-12-02 08:59:25 följande:
    Finns ny bild i magbildstråden nu :)
    Men åh, du är ju jättefin! Jättesnygg figur och lagom söt liten utbuktning på magen!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-02 09:39:54 följande:
    Ingen som har kommit på någon bra julklapp till sambon som har med barn att göra?
    Nån teknisk pryl skulle jag nog satsat på till min. De är ju inte så mycket för "gulligull" oftast, inte min karl i alla fall. En babymonitor eller walkitalkie eller vad det kallas? Eller nån onödig pryl till barnvagnen som mäter temperatur eller stäcka eller nåt? Om han gillar med "gulliga grejer" så kanske en babybjörn i hans favoritfärg? Eller matchande tröjor, en i hans storlek och en pytteliten i babystorlek.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma