Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-12-02 09:55:53 följande:
    Haha, tack för era förslag!

Har ni köpt på er mycket saker redan alltså.. vi har lite kläder än så länge! men detä r ju bra att dela upp inköpen lite känner jag. Räknade lite på i går och man blir ju inte rik av att gå hemma med barnet sen.... usch!
    Jag vill ju gärna vara hemma nåt år eller lite mer om det går.

Ska ni andra dela lika på ledigheten? Man får väl en bonus då!

Hur har ni gjort med bilbarnstol, köper nytt eller begagnat?

Nu kom det massor med frågor (det blir idag "Dagens frågor"

Svar på dagens frågor kommer här :)

Vi har inte bestämt hur vi gör med ledigheten. Är inte så insatt än. Är det 1,5 år totalt ungefär man har? I vårt fall så tjänar jag mycket mer så vi förlorar ju mest på om jag är hemma länge.

Vi har inte köpt en endaste pryl än. Men ligger ju en månad efter dig också. Jag tänker nog vänta ett bra tag med att köpa grejer. Vagn är väl det som man måste beställa i förväg kanske.

Här kommer dagens fråga från mig :) Kanske lite tristare ämne, men men.. Nån mer som är lite "öm" i underlivet ibland och att det liksom sticker lite" Det hänger ihop med molvärken och kommer samtidigt. Det är inte UVI, utan en annan känsla. Normalt?

• Pancakes

Kajsalisa, då får vi se om det blir en 2010-bebis eller en 2011-bebis för dig då. Precis på gränsen ju...spännande! Antar att det inte blir nåt superparty för dig på nyår i år :)

Jag har precis kommit tillbaka från jobbet från ett lunchträningspass. Skönt! Tränar nästan precis som vanligt nu. Alla säger "lyssna på kroppen" och det gör jag ju tror jag. Det känns bra i alla fall, lite jobbigare än vanligt bara. Det enda som känns lite skumt på nåt sätt är magträningen. Känns konstigt att få träningsvärk i magen blandat med molvärken.

• Pancakes

Men Odd, stackars liten vad otäkt! Ta hand om dig nu i helgen!!

Havsklippan, vad skönt att du verkar positiv och stark! Baka massa godis är nog bästa medicinen :)

• Pancakes

Hoppas du får en underbar fredag också, Odd! Ja, det är en djungel det där med föräldraledigheten. Får ta och sätta mig in i det där den, känns som om det inte är nån brådska för min del.

Ta det lugnt med städningen nu :)

• Pancakes

Stort grattis Lallan till dina tvillingar! Underbart att allt gått bra!

• Pancakes

Hej på er! Stort grattis till alla mammor! Oj, vad det kommer bebisar i tråden nu, roligt!

Happiness, kul att höra från dig!

Röntgensyrran, fy vilken natt. Stackare! Jag ser inte fram emot såna grejer som kommer sen så ska njuta lite extra nu när man mår så bra och allt är så okomplicerat.

Kram på er alla!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-06 08:43:27 följande:
    toksnippa, grattis till sonen Mysigt!!

färnevik, roligt med en liten tjej till.. ser jättesöt ut

Ego: Här är det rätt dåligt faksikt. Spyr numera varje morgon igen, och även efter en del måltider på kvällen... det är fan inte ens roligt längre. Var så nöjd i går när jag fick i mig massa nyttig mat men sen kom tyvärr allt upp igen.. suck!!
    Men fy, vad jobbigt du har det? Hjälper inga tabletter? Vad säger barnmorskan, finns det verkligen inget man kan göra?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-06 08:49:00 följande:
    Jag äter inga tabletter och eftersom de varit helt ok ett par veckor trodde jag det skulle vända... men det kanske är dags att ringa bm och fråga vad vi ska göra, kanske borde de ta lite prover och kolla järn och annat redan nu istället för om en månad?!
    Ja, gör det! Så där ska du inte behöva ha det. Stackare!
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-06 11:22:24 följande:

EGO- VUL i morgon och jag är lika nervös som tidigare....åhh vad jag hoppas allt ser bra ut! Hade ju tänkt att vänta med att berätta på jobbet till v 18.... men om allt ser bra ut i morgon så tänker jag berätta nästa vecka för chefen...  Var på julfest i helgen och "körde" hade kläder som inte kunde avslöjat mig men ändå kom det komentarer från mannens kollegor..... jobbigt när man inte vill berätta än....
    Åh, är det VUL-dags igen. Spännande! Är det nummer tre? Vad roligt! Men gör de inte UL nu, eller varför gör de VUL? Ser man bättre så?

Jag har inget förrän RUL i vecka 19 nu. Är också i vecka 15 och senaste UL var för två veckor sen. Har försökt vara ganska lugn sen dess ändå och har berättat på jobbet nu. Läskigt...
  • Pancakes

Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma