sofy skrev 2010-10-14 19:00:36 följande:
Du är också ett klurigt fall ;) Förhöjd TPO ses ju vid kronisk inflammation i sköldkörteln.. Jag har tänkt både Hashimotos och Addisons på dig.. (du pratade om att du tog ngt som stöttade upp binjurarna.. har du problem där sen innan?) .. men, addisons är relativt ovanlig så nja. Dom gjorde såna prover på mig också, allt normalt - även biopsi pga förstorad sköldkörtel men ingenting konstigt hittades.
Gick till en homeopat för några år sedan, prover visade på trötta binjurar och jodbrist - åt naturläkemedel och blev nog bättre faktiskt.. Sköldkörteln har i dagsläget minskat i storlek och dom vet inte varför den va så förstorad innan, hade ju ingen inflammation.
Hur länge har din sköldkörtel varit förstorad? Är du öm över den? Har dom tagit TRAK prover också?
Har haft misstanke om trötthet i binjurarna eftersom Levaxin inte funkar för mig. Levaxin (t4) ska ju omvandlas till t3. För att den omvandlingen ska kunna ske måste det finnas kortisol som utsöndras från binjurarna. Allt detta vet du säkert redan

. Är binjurarna trötta så kan man bla få nässelutslag

. Många läkare förskriver kortison i liten dos i detta läge

för att kicka igång binjurarna.
Jag mådde ju så mycket bättre när jag provade T3. Ok nu ska vi se så att jag är med. Har man förstorad sköldkörtel så har man struma, men man kan alltså ha struma utan att det är någon mer diagnos. Med andra ord man kan ha förstorad sköldkörtel utan inflammation.

På min remiss idag stod att sköldkörteln var "kuddig" alltså INTE förstorad. När läkaren kände sa han bara (invandrare) " det känns på höger sida". Vad det där det:t var orkade jag inte fråga hade fullt upp att koncentrera mig)
Nej jag är inte öm annars..bara nu. Har svårt at svälja. men det är nog borta tills imorgon. Men hur kan sköldkörteln bara minska helt pötsligt? har du fått någon förklaring på det? Kommer inte ihåg om jag tog TRAK isamband med fertilitetsutredningen. Så det var i våras. Och det måste vart OK isåfall.