Plus igen efter mf/ma
Håller tummarna för att de "bara" är struma och inget annat vännen!
Idag äre inge bra alls. Toan är min bästa vän, och jag får inte behålla någe. Försöker me ingefärste men de går sådär, urk! Så jag ligger i sängen, :)
Hur mår du?
Haha ja det hade varit skönt med bara lite struma...
Att inte den där HG ger med sig alltså...har jag berättat om min granne några hundra meter bort?
Det hon berättade fick mig att tappa hakan...Vid dotterns graviditet hade hon haft HG. Hon höll på att bli helt knäckt av det. Ville inte veta av någon. Hon vågade inte skaffa barn igen ifall det hände igen. Men så tog längtan överhand och hon blev gravid då förra sommaren. 2 veckor innan hade hon gjort abort för att hon inte orkade. Hon hade fått alla prep. som fanns och läk.sa att det finns inget mer att göra. Hon låg inne.
Tänk hon mådde så jäkla dåligt så hon var tvungen att abortera sitt barn som hon då väntat på i 6 år för att hon var rädd för att må så dåligt igen.. Shit vad det där HG är hemskt alltså. Hon mådde fortfarande illa när vi pratade. Bara 3 månader gick efter det och hon blev gravid igen. Samtidigt som mig. Vi mötte varann i korridorerna på Östra hon låg inne och gick omkring med droppställning. Jag hade precis fått reda på att fostret dött i magen. Vi kramade om varann med tårar i ögonen, bägge av olika skäl. Ja sa til henne att nu måste hon kämpa som satan (nja kanske inte det ordet)
för detta barn och lite för mitt döda barn. Hon lyckades...hon låg inne största delen av graviditeten och hon fick igångsättning i v37 p ga av humanitära skäl (illamåendet). Hoppas hoppas Sofy att ditt släpper any day now.