Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-15 12:20:49 följande:
    Jo, de va ju de jag fick.. vaknat fleeera gånger nattetid av att jag inte fått luft, tillslut lessnade jag o sen fick jag ju problem med maten. Sök på dysfagi så får du se ;) Jadu de undrar jag också, + alla läkare.. mysterium ;)

Håller tummarna för att de "bara" är struma och inget annat vännen!

Idag äre inge bra alls. Toan är min bästa vän, och jag får inte behålla någe. Försöker me ingefärste men de går sådär, urk! Så jag ligger i sängen, :)

Hur mår du?
    usch fy 17...du är ett litet mysterium du Sofy . Kan det vara medicinskt möjligt att en och samma person har/haft så många diagnoser?: Svar: JA, Sofy kan

Haha ja det hade varit skönt med bara lite struma...

Att inte den där HG ger med sig alltså...har jag berättat om min granne några hundra meter bort? Ok då gör jag det. Bara för att visa att jag kan någonstans förstår ditt lilla helvete nu. Min granne och jag har barn i samma ålder. Vi är ytliga kompisar men när vi råkas så blir det alltid att vi är väldigt djupa med varann. Hon är några år yngre. Kanon söt, smart och gullig. Förra sommaren gick jag förbi deras hus och vi snackade lite.
    Det hon berättade fick mig att tappa hakan...Vid dotterns graviditet hade hon haft HG. Hon höll på att bli helt knäckt av det. Ville inte veta av någon. Hon vågade inte skaffa barn igen ifall det hände igen. Men så tog längtan överhand och hon blev gravid då förra sommaren. 2 veckor innan hade hon gjort abort för att hon inte orkade. Hon hade fått alla prep. som fanns och läk.sa att det finns inget mer att göra. Hon låg inne.

Tänk hon mådde så jäkla dåligt så hon var tvungen att abortera sitt barn som hon då väntat på i 6 år för att hon var rädd för att må så dåligt igen.. Shit vad det där HG är hemskt alltså. Hon mådde fortfarande illa när vi pratade. Bara 3 månader gick efter det och hon blev gravid igen. Samtidigt som mig. Vi mötte varann i korridorerna på Östra hon låg inne och gick omkring med droppställning. Jag hade precis fått reda på att fostret dött i magen. Vi kramade om varann med tårar i ögonen, bägge av olika skäl. Ja sa til henne att nu måste hon kämpa som satan (nja kanske inte det ordet)
    för detta barn och lite för mitt döda barn. Hon lyckades...hon låg inne största delen av graviditeten och hon fick igångsättning i v37 p ga av humanitära skäl (illamåendet). Hoppas hoppas Sofy att ditt släpper any day now. Det ska vi fira sen
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-10-15 12:29:26 följande:
    Happiness!

Fin vagn du har hittat! sorry att jag inte hann hjälpa dig med någon översättning, men jag såg att du fick bra hjälp från annat håll

Skönt med att proverna är tagna, då ska jag hålla tummarna att dem inte hittar nått...eller att dem hittar nått som är enkelt att åtgärda. Inte så kul att må knasig utan att få veta varför ju.

Nu ska jag vara lite social med mannen min som precis har gått upp (han jobbar inatt) så syns vi mera sen.

*kramisar* 
    Oss vagnfreaks imellan... Visst är den fin! Tack för din tilltänkta hjälp. Då var det som jag anade du är en fena på Tyska. Ha det så mysigt med mannen! Vi hörs senare! *kramelikram*
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-10-15 11:12:32 följande:
    Nu har jag äntligen kommit fram och hon kan inte göra något förrutom att skriva till honom och be honom ringa mig och hon hade sett honom i onsdags så jobbar gör han iaf. Så jag hoppas att han ringer nu i dagarna. Annars skiter jag i vilket nu och så får de grunda sitt beslut på ett kreatinin prov. Men det han inte verkar fatta är att så länge man har en välfungerade njure så är provet bra. Så det går ju liksom inte att bedömma med enbart det provet.

Jag känner mig bättre så det är skönt :) Kram
    Vad skönt at du känner dig bättre och att menssmärtan är borta. Kan menssmärtan ha något att göra med hur barnet har legat på din blåsa/ledare?
    Vad är det för beslut de ska ta? Operation? Nä det är det inte va? Men hur funkar det med kreatinprovet? Visar det bra värden fast det kan vara så att en njure är kass?
    ja som du längesen redan förstått så är detta inte alls mitt område Glad över att du känner dig bättre.
  • Happiness

Jag ääääääälskar mozzarella. igår ett paket och idag ett. Lägger den på Babyspenat lite olja,svartpeppar och salt på. Yammi!

• Happiness

Parmesan till cesarsalad är ju guda gott. MCdonalds. Ja någon sån blir också i veckorna. ..Hmmm undra om jag är hungrig

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-15 14:35:41 följande:
    Nähe flickor, nu bär det av till Norrköping på bröllop. Ska vara brudtärna så talet är fixad och klänningen justerad. Blir kanske inte världens smidigaste och snyggaste brudtärna, men det får gå för den här gången. Ha en bra helg och kram på er alla!
    Du kommer överträffa bruden med hästlängder Kajsa.... . Ha det så trevligt!
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 14:42:58 följande:

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Hoppas hoppas detta går bra. Nu är vi nervösa här på tråden. Skriv så fort du kan småland. KramHjärta
  • Happiness

Glömde skriva....du är ju min närmsta BF  Småland också. Säger det samma hugaligen! *sitter lite på nålar* måtte det var total-falsk-alarm.

Ego: nu har barnet inte rört sig på hela veckan och jag börjar bli nervös. Förra veckan både såg och kände vi hur barnet tryckte på därinne. Pratade med BM idag och hon sa att hon kunde gå med på att lyssna med doppler...men helst inte. De ska helst vara 20 veckor innan man gör det. men sen ändrade hon sig och sa att om jag är livrädd så får jag absolut komma in på en snabbis. Imorse var jag verkligen bestämd på att lyssna för att slippa gå hela helgen...men efter det samtalet så...nej jag vill inte vara mamman som utsätter mitt barn..

Usch vilka skuldkänslor dom kan ge en. Blä! Har ju RUL:t på torsdag och väntar tills dess. Tyckte förut att jag kände något...men det var inte som förra veckan.

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-15 17:28:14 följande:
    Tack för din historia Happiness, men USCH va hemskt att de va så illa så hon gjorde abort första gången :( De är verkligen inge roligt me HG men eftersom de är min första så äre värt de, o en dag går de över o om den dan är på förlossningen så äre bara bita ihop o kräkas tills dess. De jobbiga är ju när man bara ligger där o hulkar, magen vänder sig ut och in och ingenting mer än galla kommer, urk! Imorse kräktes jag riskakor, de va fan bland de vidrigaste, efter ris då!

Och gud va jobbigt att inte känna samma saker som man gjorde för någon vecka sen :( Drick iskallt vatten? Buffa på den så kanske den svarar? De är nog ingen fara! Och återigen.. konstigt att de ska skilja så mycke mellan län, jag ska till BM 2 nov och lyssna hjärtljud och då är jag ju i hm.. v 16 typ.

Hoppas den snart vaknar till liv därinne! :)

Massa kram!
    Ja men gud vad bra att veta. TACK! jag menar om jag nu inte står ut till på torsdag. Vad sköntatt höra att man gör det tidigare på vissa ställen. Ja men då kan det ju absolit inte vara så allvarligt som hon försökte måla upp för mig idag.  Ska inte säga vad jag tänker men det ena ordet börjar på J och det andra börjar på B.

Men då ska du ju snart dit...härligt! Men kräkas riskakor...aj det måste göra ont i strupen. Fy för den lede! Jag lider med dig Sofy. Vad ska detta vara bra för liksom? Vad är syftet med HG? Galla...jag ryser. Tycker det gör ont de få gångerna jag kräkts och fått det (tyvärr isamband med alkohol intag ) Surt!

Ja hon med aborten där...hon berättade hur det var med det första barnet  (03:an). Jag trodde knappt det var sant det heller. Alltså HG är inte så där super vanligt alltså och jag hade inte kommit i kontakt med det innan jag snackade med henne och trodde mina öron skulle falla av.  Som hon säger själv hon blev totalt personlighetsförändrad. Psyket pallade inte med det..undra om hon inte sa att hon inte ville leva längre...jo något sånt var det. Läkarna stod handfallna och trodde verkligen det var psyket men det var alltså HG som gjorde det. Så fort barnet var fött var allt som vanligt.

tycker du är skit strong Sofy....att du tex orkar hänga här i tråden mellan attackerna. Ofattbart! Och inte vill du ha dropp heller. Om jag inte kände dig skulle jag säga att du var en rikigt envis en . Håll ut! Jag tror starkt på att det är borta runt vecka 20 om inte förr. KRAM{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    Småland: vad bra att du åkte in. Förstår att du har blandade känslor, men jag tycker du ska suga på den karamellen att barnet lever. Nu ska du ligga i sängen och sen kan du inte göra mer. Du ska inte röra en fena. Din man måste göra precis ALLT. Helst hade jag velat att d u fick stanna kvar på sjukhuset. Så att de kunde övervaka dig, men det är ju kanon att du ska in snart igen. Lovalova att du håller dig stilla .
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma