Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Tack underbara tjejer för era svar! Vad skulle man göra utan er!!! Det är klart man anar att det är normalt men blir lite skraj varje gång nåt "nytt" händer..

Mallanis, jamen då förstår jag att du vill göra ett till VUL. Även om man får se parveln i vecka 10 så kan man ju inte lugna sig förrän man både passerat vecka 12 OCH fått se att den lever. Efter imorn kan du också lugna dig och njuta och vara glad! För det kommer gå jättebra och du kommer se små fingrar och fötter och bli alldeles lycklig Glad

• Pancakes

Hejsan tjejer! Vilken aktivitet i tråden! Kul att det händer massor! Så avis på er som känner sparkar och sånt. Jag är så väldigt tydligt i spökveckorna så jag har absolut ingenting att rapportera. Känner mig bara pluffsig,
    +4 kg i vecka 15, känns mycket :(

Muffe, oroa dig inte för det där med broccoli och sånt. Jag tror alla gravida har för avsikt att vara sååå himla duktiga med lax och broccoli och sånt men så blir det var det blir och man får äta det som funkar. För min del har det inte blivit alls som jag tänkt mig. Äter massa kött som jag inte brukar äta annars och älskar dåliga kolhydrater i form av vitt bröd och pasta och sånt.

• Pancakes

Tack för filmtipset Mabaja! Och tack ni andra för tips om vad man ska packa i väskan. Jag har ju väldigt långt kvar men ändå :)

Röntgensyrran, vet inte om du skrivit det men ska bebisens pappa vara med på förlossningen eller ska du ha med dig någon annan?

• Pancakes

Färnevik, så trist att du mår dåligt!!! Usch, vad många det är i den här tråden som mått dåligt. Kramar till er alla!

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 13:47:36 följande:
    Både han och min bästa väninna ska vara med :) Så det blir nog bra.
    Vad skönt :)
  • Pancakes

Du får du byta namn till 3-barnsmamman snart :)

Stort lycka till imorn! Vad häftigt!

• Pancakes

Är det Danmark eller Norge eller var bor du nånstans? Låter ju jättehärligt!

• Pancakes
    färnik skrev 2010-12-07 16:03:29 följande:
    Å jag vill också!!! (Men har hela 106 dagar kvar till bf *suckar*=
    Jag är värre...176 dagar kvar Flört

Har precis fått reda på att vi får julbonus! Hurra! Kan väl behövas nu antar jag. Vad kostar en barnvagn egentligen? Multum eller hur?
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-08 09:26:11 följande:
    Sitter med nyhetsmorgon på och där berättade veterinären att är man tidigt gravid kan lussebullar orsaka missfall. Ni som inte kommit så långt, förät er inte på lussebullar är mitt tips! Saffran är tydligen inte bra för blivande foster och bebisar!

Lycka till och grattis i förskott till Elias 2barns mamma84!
    Men oj, vad trist. Nya grejer kommer upp hela tiden. LÄste det där om Godmorgon apelsinjuice häromdagen också, kan ge fosterskador stod det i DN. Bara pressa själv eller Brämhults var godkänt.

Men saffran, vad trist! Jag som precis bakat och ätit massor i helgen. Men vad menar de med tidigt gravid? Går in i vecka 16 imorn men kanske bäst att låta bli ändå.
  • Pancakes

Blä, drömt massa mardrömmar om missfall ioch blod och hemskheter inatt. Vet inte hur många såna drömmar jag haft under den här graviditeten. Trodde det var färdigt nu när jag gått så här pass långt men icke! Usch, man blir helt nedstämd hela dagen.

Men Lallan, vilka underbara sötnosar! Fick mig på bättre humör :) Jösses, vad fina de är!

Airamanna, håller tummarna för dig och ditt VUL!

Odd, vilka härliga och uppmuntrande inlägg du kommer med! Du är allas vår expert :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma