Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

ODD: Alltså jag har inte en vildaste aning om hur det änns det du går igenom. Jag kan bara föreställa mig och jag kommer nog inte så långt med det. Din känsla är 1000 gånger värre än den jag kan föreställa mig. Men det jag kan säga är att den 1000-dels känslan som jag får av att läsa ditt inlägg är vedervärdig....ångesten lägger sig som en cementklump i magen. Och jag mår nästan fysiskt illa. Blir yr och får sätta mig. Tänk och det är bara en föreställningskänsla en tusendel. Kan inte säga annat än att det är fruktansvärt. Jag tycker du är sååå stark.men jag är inte dummare än att jag förstår hur mycket detta sliter på dig. Går du och pratar med någon?

När jag läser ditt inlägg får jag en känsla av att du försöker göra dig fri från flickorna men det är bara pågrund av att du inte orkar. Att du är rädd att ditt nya förhållande inte orkar. Ja det är inte din mans problem.....men har har valt hela dig. Precis som när jag träffade min man då fick han ta mig och min son+ en hel massa problem och ångest. Han har fått offra sig gång efter annan pga min sons idiot till far.

Så det jag vill säga är att din man måste ta hela dig och alla dina barn. kanske tufft för honom men så är det. Det är klart att han har en fri vilja jag menar han behöver ju inte följa med till USA om han inte vill. Men det kan ju du bara inte acceptera. jag hade aldrig gjort det. Men du ska träffa dina flickor för att du är deras mamma (tycker jag) och han får baske mig bara hänga med till USA.

Du kommer återfå din styrka och kämparglöd för dina dötttrar igen. Det är värt att ta fighten för att få hit dem på sommarlovet. Men det är klart du kan inte ha en man som sitter och ger dig dåligt samvete i det du gör. Återigen han har ett val...vill han inte nä då får du åka över själv. det skulle du klara. Även om det inte hade varit lika roligt kanske. Du är stark ODD du fixar detta. Försök att separera din man från uppgiften så mycket du orkar tills vidare. Det är dina flickor, ditt liv, dina beslut. Hoppas du kunde prata med någon som kan ge dig massor av kraft. Snälla släpp inte detta!!!!!

GRATTIS i förskott och kom ihåg att du hade samma känsla vid förra födelsedagen och den gick över.

*KRAMAR OM DIG OCH HOPPAS DU KAN HITTA DIN KRAFT OCH STYRKA NÅGONSTANS*
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-16 14:28:47 följande:
    Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!
    Sofy: Fy tusan...När jag använt Pevaryl så har svampinfektionen blivit värre faktiskt. Har hört att Pevaryl inte funkar på alla. Men bränt som du pratar om känner jag inte till...nja en aningens kanske. För mig har det varit bättre att sova utan trosor,lufta och tvättat med vatten bara ingen tvål. Så har det gått bort av sig självt efter några dagar. Du skulle ju kunna prova med Canesten. Vagitorie vet jag inte om man kan använda vid graviditet men de tycke jag är effektivare än salvan.
    Antar att försökt tvätta bort Pevarylen...KRAM!
  • Happiness

Nu har jag satt i mig en rejäl portion kebabsallad. Måste vara något graviditetscraving för det är nåot nytt för mig. Konstigt Pommes kan ja ginte få mig längre. HAha...tur är väl det!

Imorse kände min man hur knorren därinne rörde på sig. Skönt...så nu har oron släppt lite . Väntar till RUL:t för att få se din lille. Det blir första gången för mannen. Brukar inte gilla att ha med hono till gyn och BM konstigt nog. De flesta tjejer vill ju ha med mannen...men icke.

Nu ska jag se om jag kan kratta lite lov i trädgården. Hörs senare!

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 09:46:16 följande:
    Idag har jag gått halva tiden! Dag 140 av 280! Nu hoppas vi på att han har bestämt sig för att stanna kvar många veckor till!!
    GRATTIS GRATTIS till halva tiden....
  • Happiness
    Muffe80 skrev 2010-10-16 18:14:53 följande:
    Vecka 11+5 ungefär, kanske någon dag bakåt... Det närmar sig den magiska gränsen, men jag vet ju tyvärr att man kan få MA och det skrämmer mig. Men efter torsdag kommer jag vara lugnare, då VET vi...

Men jag vill INTE ha dåligt resultat på det, inte!

Vilket värde skulle ni gå vidare med och göra FVP på, under 300?
    Om möjligheten fanns så hade jag gått vidare med allt under 300 (i Västra Götaland är det 200-gräns som gäller)
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:32:38 följande:
    Själv tycker jag att Huddinge är toppen o södertälje är bra dem medulo tul ..

Någon mer som är trött ???
    Själv har man precis gått upp 16.50 sov från kl 13.00 fortfarande trött ..
    Här är en som precis vaknat efter en lång efter middags tupplur. La mig vid 17-tiden och vaknade för en liten stund sen. Det är mycket som går hos oss nu både magsjuka och förkylning.

Hur är läget i Danmark? Hösten kommer ju lite senare. Hur varmt har ni. Här på västkusten har det varit minusgrader i natt och folk har stått och skrapat bilarna. Men strålande sol hela dagen runt +7.
  • Happiness
    Sofy: Stort GRATTIS till fina KUB siffror. Visst känns det underbart när "den biten" är över?
    Hade du denna siffra på Down Syndrom? Vet du vad du hade på de andra trisomierna? Här nere får man reda på de olikas värden. Visst blir man aldrig trött på att se den lille på skärmen?

Havsklippan: GRATTIS till att du fick se den lille . Hoppas det den liger bättre till nästa gång. Jag fick både dricka vatten för att det skulle synas tydligare och BM skakade med UL på min mage för att få den att ligga rätt. Tror det tog 30 min. Men det är ju kanon att de inte vill chansa och göra ett kasst jobb. Vilken vecka är du då i nästa vecka?

På torsdag har vi RUL:t och det ska bli skönt att se så allt står rätt till. Mentalt står jag fortfarande stand by för eventuella fel, men efter RUL:t då de screenar allt de bara kan,ja då får man helt enkelt vara tacksam och acceptera läget. Ska bli skönt att släppa oron efter det.

Idag har jag varit och simmat. Stört skönt! Nu SKA det bli en vana har jag bestämt mig för. Simma varannan dag så långt fram i grav. det bara går. Måste köpa mig en gravid-baddräkt, såg att de skulle ha på Lindex.

Kajsa-Lisa: Strongt att du ska jobba så länge! Var rädd om dig!
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-18 20:00:30 följande:
    Tack vännen! :D Ja de känns kanon! De va på DS vi fick de o dom andra 1:20 000 eller ännu lägre.. så de va ingen fara på taket! :)

Kan du förklara för mig hur sjutton dom kan datera så jäkla konstigt? Skrev innan i tråden, men kör igen om du missat..

8 oktober; VUL, bebis mätte 5 cm CRL och daterades då till 11+5.

18 oktober: UL, bebis mätte 6,5 cm CRL och daterades till 12+1.

VA?

Hur kan de skilja så mycke i hur dom daterar? Bebis har ju växt 15 mm på 10 dgr så jag är inte orolig, men jag är förbryllad över hur dom räknar. Andra som gjort KUB idag och fått 6 cm CRL blev daterade 12+5-13+1...
    Men är det inte så att de frågar efter senaste mensen första dag när de gör uträkningen?
  • Happiness

Jag kommer ihåg att de snurrade med siffrorna rejält när jag gjorde KUB:n också. Ska se om jag hittar pappren *har oordning*. Det som de räknade ut stämde inte med det gyn.läkaren räknat. Men jag blir tveksam hur mycket des er på måttet och hur mycket de går på tiden. Vet bara att jag tyckte det stämde dåligt på mig också.

Ska leta efter mina resultat från KUB:n.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma