Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

ok lite siffror..i v. 11+5 fick jag CRL: 5 cm (på detta foster, ej vid KUB)

11+6 CRL: 5,2 (förrafostret vid KUB)

13+2 CRL: 70,6mm (detta foster vid KUB)

OK...alltså vid själva KUB-uträkningen går de exakt efter det CRL de fått fram vid KUB. Och det kan skilja en hel del. Detta exempel är från det förra fostret. Enligt mens skulle jag vara på 12+4 men vid KUB uträkningen blev det bara 11+6.  Men det kanske inte är så konstigt iof.
    Men det är människor som mäter och de kan mäta fel. Har hänt mig.

Sofy: Hoppas mina siffror kunde hjälpa dig lite att jämföra.

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-18 20:43:25 följande:
    Men.. hm.. Nä jag fattar ingenting! Om du blev daterad till 11+6 med CRL 5,2.. hur kan jag då dateras till 12+1 med 65 mm CRL? :/ Virrpannan har talat men nä..
    HAHA...ja det verkar ju inte som vi blir klokare...MEN du..Ditt mått kan stämma. ...därför att det förra fostret var ju sjukt och där,med mindre. Dumt att jag tog med det som exempel. Sorry! Men då tycker jag din ligger alldeles perfektö Kollar man på mitt sista KUn så har jag ju 7,6 i v.13+2 och du ligger på 6,5 vid 12+1. Det verkar väl alldeles rimligt.

Sen måste jag säga det att jag skulle vara i 13+2 tror jag inte stämmer. Jag har räknar från ÄL och då ligger jag en vecka bakåt alltså 12+2. Ja vi får se på torsdag vad jag blir daterad till om KUB uträkningen stämde.
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-18 20:18:15 följande:
    Duktig du e Happiness. Har funderat på att komma iväg och simma på Valhalla, men än så länge sitter jag på min rumpa i soffan. Jo, min tanke är ju att jobba ända fram till jullovet, men får se om jag orkar. Kände mig sjukt sliten idag, å då hade jag ändå bara två lektioner. Vår vd sa idag att vi eventuellt får se över mina arbetsuppgifter om det behövs. Känns skönt att veta att hon är öppen för det... Spännande med rul snart. Det kommer säkert se jättefint ut.
    Vi var på Frölunda Kulturhus får att få lite variation. När jag bodde i centrala GBG brukade jag alltid simma i Valahalla. Gillar det badet. Annars är vi också mycket på Lundby utomhus och Kärra badet. Sen har ju Kungälv ett fint badhus...men jag känner inte för att gå där i detta tillståndet. Haha!!! Valross tillståndet. Man blir igenkänd om vi säger så.
  • Happiness

Hittade lite papper när jag rotade: Förra fundus måttet i vecka 40 var 39 cm.
    Huvudomfånget på sonen var 36,5 cm
    Sitter med förlossningsjournalen. Roligt och så jäkla skrämmande. Ser att jag är öppen 6 cm men vattnet hade fortfarande inte gått. Det ska bli väldigt spännande att få gå igenom denna med en Aurora BM. Har inte gått igenom den med någon tidigare och jag har en del frågor att ställa.  Tex jag fick EDA 16.04,16.15 trycker de i massor av Syntoconin ( som jag antar är värkstimulerande) varför gjorde deså tex. Då fick jag ju inte den vilan jag behövde. Låg en heldag utan att någon kollade om jag behövde gå på toa. Har man fylld blåsa är det svårare att föda fram barnet. 09.40 gick jag på toa . Sen byter de BM vid 21.40 och då märker hon att jag inte fått kissat och då lägger de en kateter. Suck ja den här BM kommer få det hett om öronen...vill ha lite förklaringar.

2barnsmamma: Kommer du ihåg  ditt fundus mått i v40? har du eller någon annan siffror på huvudomfång?

(som ni märker böörjar en viss oro ta fart

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-18 21:13:58 följande:
    Happiness; vet precis vad du menar med valross. Bara senaste veckan har jag börjat känna mig sjukt osmidig. Ska bli spännande att höra vad bm säger på fredag. Vill ju inte ligga alltför långt över mellankurvan och riskera att få en bautabebis... :/
    Men hur var det nu igen Kajsa...du är ganska lång eller?  har fått en känsla av att långa personer klarar av att både föda och bära lite större bebisar Men det är klart jag vill också hålla mig till mellankurvan. Skulle vara så skönt att få en vanlig vaginal förlossning. En sån som jag tycker de flesta pratar om. " Den var jobbig men jag skulle kunna göra om det när som helst".
  • Happiness
    Lallan skrev 2010-10-18 21:28:01 följande:
    Huvudomfånget kommer jag ihåg att var 37cm på minstingen som dessutom envisades med att ha ena armen bredvid huvudet när han skulle ut. Sf-mått kommer jag inte ihåg alls.
    Men oj...37 cm!!!!! Vad vägde den? Sprack du inte mycket på det? Står inte i förlossningsjournalen hur många stygn jag blev sydd med..men kommer ihåg att det var ca 4 stygn på vardera blygdläpp pluss några framåt då klitorisen.......ja..say no more.
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 21:29:34 följande:
    Huvudfång på nyfödd eller inne i magen ?
    Sf mått i vecka 39 hade jag Sf mått på 43cm då var det sonen jag väntade på.
    Med dottern vecka 38 Sf mått var på 39cm
    Denna graviditet vecka 29+6 Sf mått 33cm

Huvudfång nyfödd dotter var 35cm
    Huvudfång nyfödd son var på 40cm
    Tack för info. Kan bara säga HERREGUD!  43 cm...helt crazy...

Din dotter och min son låg lika i mått. Han vägde 4600. Vad vägde din flicka nu igen?
    Tittar i min gamla MVC journal och hittar v.30 sf mått 32..så det innebär att om din bebis följer kurvan så kommer din bebis som du bär på nu hamna strax över 4600. Säg 4800 max. jag tror du kommer göra en vaginal förlossning denna gång. Vi håller tummarna för det.
  • Happiness
    Lallan skrev 2010-10-18 21:36:11 följande:
    Han vägde 3980g. Kommer ihåg förlossningen som toppen fram tills ungen skulle ut, det gick liksom inte. Trodde aldrig att han skulle komma ut men jodå till slut så ...och ja jag sprack en hel del.  
    Haha..ja det verkar ju som om min son hade en jätte kropp till ett litet huvud Men det är klart det tyckte jag inte när jag tryckte ut honom.
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 21:49:01 följande:

Med sonen 10 dagar över
    Ser inte så stor ut igentligen inte enligt mig hmm
    Den där magen ska du vara stolt över
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma