Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 13:33:33 följande:
    Nu bär det av till huddinge för ett nytt VUL av tappen. Hoppas att den vuxit på sig sedan sist och att sjukskrivningen förlängs!
    Nu håller vi tummarna så de blir grön blåsa . Tappen ska vara lång och stängd. Sjukskrivningen ska vara låååång och skön . Lycka till idag!
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-10-20 13:41:24 följande:
    ha ha är det bara jag som är helt normal? (känner mig som vanligt)
    ja du är helt normal i det här onormala gänget. Haha! Något nytt på Ullareds fronten?
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-20 14:57:22 följande:
    Tappen har vuxit!!!! 35mm vilket är normalt och tratten har försvunnit! Det blir fortsatt sängläge till minst v25 men vad gör det nu när jag vågar hoppas att han ska stanna kvar!? Jo, extremt känslig livmoder, fick sammandragningar bara lälaren petade på magen. Är så lättad nu!
    Åh vad skön. Grattis grattis!  Det blev precis som vi tänkt oss längre tapp och längre sjukskrivning. *andas ut'
    Extremt känslig livmoder..hmmm hade du också kraftiga menssmärtor som ung då?
  • Happiness

Funderar på det här med bristningar.....har kompis från Frankrike fick en speciell graviditetskräm av henne vid förra graviditeten och jag fick inte en enda bristning. Nu vet jag ju iof inte hur mycket den hjälpte. men jag har botaniserat runt och de flesta är rikigt dyra. Funderar på att bara ta mandelolja elle Body Shops buttercreme. Hur ska ni göra? Smörja magen eller inte? Thats the question. Och med vad isåfall?

• Happiness
    Mamma till W skrev 2010-10-20 18:14:54 följande:
    JAg smorde in min mage flera ggr om dagen från v 10-12 nånting... Jag ser ut som en zebra! :( Bristningarna kom när jag var i v 30 då jag gått upp 2.5 kg.... så jag tror inte att det funkade på mig... sen har de vuxit allt eftersom och nu även efter att Wilda kommit...
    Ja suck...det känns som att det är lite hocus pocus det där med krämer. Har läst att det beror på hormoner och då hjälper ju inte vilken kräm som helst i hela världen .

Kom på den krämen och det var en från Vichy men som sagt vill man lägga en förmögenhet på det....nja jag ska testa body shop och sen kör den klassiska apotekets mandel olja.
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-20 16:49:51 följande:
    Jag fick en "Moringa body butter" av mamma från bodyshop i helgen, den luktar asgott o är ju fet :) Så jag kör me den, sen får vi se hur de går haha! Är ju skönt o smörja in sig o man känner sig fräsch iallafall, sen om de hjälper eller icke vet ja inte..
    Undra om de har en oparfymerad sån på Body shop. Ska kolla Blir bra till den nya simmarkarriären. har precis bestäät bikini. Trosa storlek 48-50 och Bh 95 DD. Den borde väl hålla en bit in i graviditeten. HAHA!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-20 19:48:58 följande:
    Jaa ni, bristningar eller inte. Har precis som du Happiness hört att det är hormonellt och/eller ärftligt. Jag har inga på magen än så länge, men tyvärr ett par halvsnygga ränder på brösten. Morr!!
    Och jag har fått ett gäng på insidan av låren . Hej vad det går!
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-10-20 20:04:07 följande:
    Vem är egentligen den där gravida kvinnan i spegeln? Ser min runda mage i spegeln och det fascinerar mig något oerhört, och jag älskar hur det ser ut, men kan jag identifiera mig med kvinnan i spegeln? Njaa... Har svårt att fatta. Kanske är det annorlunda med andra barnet???
    Nä det tycker jag inte. Stannar varje gång jag går förbi stora hallspegeln och tittar förundrat på den växande magen ( hela växande mig för den delen). Svårt att känna igen sig själv. Svårt att fatta att jag bara gåttt halvvägs . Man är inte densamma längre...utan på
  • Happiness

Ska snart gemig iväg till RUL. Har en klump i magen och är gelé-aktig av nervositet. Jag loggar väl in vid 12-tiden och avlägger en positiv rapport förhoppnigsvis.

• Happiness
    pancakes: Tack vännen för dina tummar idag....du får alla mina imorgon. kan du inte lägga ut en bild på den lille då?

Muffe80: Vi håller varandras tummar idag . Lycka till själv!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma