• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Ja i början av maj... grannen och en kompis sa att man borde ha ngt overall-liknande, alltså en typ tunn fleece"overall" eller så men det kanske är överkurs då?
    Den lär ju itne frysa om man har kläder och en filt och går till bilen

Vad har man för kläder då? Bara byxor och omlotttröja eller tjockare tröja på det?

Vart hittar man bra filtar? De ska väl inte vara för tjocka?

• Muffe

Oj telgebo, jag missade faktiskt ditt inlägg. Ser det nu, tack! Jag vill gärna ha lite sött mönster på, gärna med nallar eller så.. men inser nu att jag nog gätna köper rosa eller blå så jag kanske får nöja mig med den filt vi har hemma nu

• Muffe

Oj här är man borta en kväll och en halv dag och två är inne på förlossningen, spännande.

Sofy också kanske?

I går var jag lite fundersam när det började komma lite mensvärk tillsammans med sammandragningarna, men säger till mig själv att det är helt normalt och det är det säkert.
    Jag lär ju märka när förlossningen är på gång så att säga

NU vill jag ha bebis. I helgen ska vi skruva ihop spjälsängen, whiii!!

lycka till imorgon Sugar! håller tummarna som vanligt, men det kommer gå skitbra!!!

• Muffe

När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45c0-97ba-9b35fbb968fd.aspx

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär

• Muffe

Kanske ska kolla Lindex då och köpa en lite dyrare efter bf, helt enkelt. Tack för tipsen!

• Muffe

Det måste ha kommit 2 bebisar i natt, helt säker på det

På tal om bh igen då, ökar man i omfång så man ska köpa en större storlek runtom också, säg att jag har 80 nu (snart)... behöver jag större då efteråt eller kommer jag minska där men inte i kupstorlek, eller är detta så olika för alla?

Jag har en svag mensvärk då och då, hur länge har man det innan bebis kommer ungefär? Tyder det på att man kan föda för tidigt?

• Muffe

Vad roligt att du växer så Sugar! och att naveln redan ploppar ut snart, mysigt. min har inte gjort det än och kanske inte ens kommer göra det? Den försvinner bara mer och mer inåt haha!

När har du VUL idag?

• Muffe

Haha känner igen det där med hår på magen

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma