• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes, vårt första försök lyckades inte och vi blev erbjudna ett till ifall den hade ändrat läge en aningen plus att vi fick en ny läkare gång nummer två, är glada att vi gjorde det för det lyckades ju den gången.
    Kanske kan ni försöka en gång till?
    tyckte du det var obehagligt?

Jag har lagt upp ett par bilder i galleriet en stund för den som vill kika, på magen dagen innan, en vecka efter coh på lilla tjejen

• Muffe

pancakes, våra läkare trodde nog inte heller att det skulle gå att flytta på henne men det gjorde det ändå. hur ligger er bebis?
    Man hinner ställa in sig rät snabbt på KS om det nu blir så, jag minns att när de vände henne och lyckades så fick jag börja ställa in mig på vanlig förlossning igen haha.

jag gick upp totalt 18 kg, så du kommer nog gå ner allt ännu snabbare tror jag. Har några kilon kvar men det verkar som att amningen är rätt bra, plus inget godis och bra mat. det är hårt är hemma just nu

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-05-03 14:39:17 följande:
    Safiree, tack snälla gulliga du för all info. Nu känns det mycket bättre! Kram till dig!

Sötfilur, det låter ju jättebra allting också och inger hopp. Kanske ska be dem prova en gång till ändå. Men de verkade så säkra på att det inte gick. Bebisen har huvudet snett uppåt så att det spänner ut vid naveln, rumpan rakt nedåt och så fötterna åt sidan så att jag känner sparkar typ vid midjan. Med andra ord ligger den som ett V med rumpan nedåt. De lyckades putta upp rumpan och fram med huvudet åt andra sidan en bit men efter ca 10 cm så tog det tvärstopp på precis samma ställe för båda läkarna. De försökte åt andra hållet också med det tog stopp efter ca 10 cm förflyttning där också. De föreslog inte ens ett vändningsförsök till. Ska jag ringa och fråga ändå kanske?
    Svårt. Mina läkare trodde inte heller det skulle gå att vända en annan gång, men de såg hur besviken jag blev att det inte gick så de föreslog en gång till- fick dock betala 80 kr för det men det var det värt
    Den andra gången var det en bättre läkare som verkligen hade kraft att fixa detta, däremot tror jag vändningen drog gång förlossningen faktisk eftersom hon är född lite tidigt

Det skadar ju inte att försöka igen, om du orkar och om läkarna tycker det. Normalt får man ju bara ett försök.
    Visst, man ska ju ta hänsyn till att det ju kan vara en anledning till att den ligger som den gör, navelsträng etc... bäst att rådfråga läkare där kanske.
  • Muffe

nu finns förlossningsberättelse i min blogg här på FL

pancakes, hos oss rådde de verkligen till att föda med KS. De sade att ca 98 % av förstfäderskorna väljer detta alternativ på deras sjukhus i alla fall. Jag hade redan bestämt innan att det fick bli KS. Har läst att det kan finnas risker med sätesförlossning och att det då kan sluta med akutsnitt istället. MEN, man får även komma ihåg att de är duktiga så om man villf unka det säkert jättebra att föda i säte!

• Muffe

Fördelen med snitt är att du vet när det blir Och det är många förlossningar som slutar i snitt, ca 20 % tror ja. Men om du vill, så fråga om de kan göra ett försök till med vändning, då har du gjort allt du kan.

• Muffe

Jag var sugen på salt och ut kom som sagt en flicka.

Det där ang. hjärtljud, när man lyssnar hos bm är det ju endast bara en kort kort stund. När vi var på förlossningen ngra gånger så låg jag rätt länge med CTG och då ser man ju att hjärtslagen inte bara ligger på det som de brukar, det beror helt på om bebis rör sig, sover eller inte..
    Så jag tror inte på att hjärtljud kan säga om det är pojke eller flicka våra var allt från 120 till 170

• Muffe

Åh spännande att få en uppdatering om Pancakes, jag tror de får en pojke

• Muffe

Ser att ni pratar om sammandragningar, jag hade massa (så fort jag rörde mig men även när jag vilade) från v 25 ungefär. inget farligt sa bm, men dottern föddes 2 veckor för tidigt, kan ju ha ett samband..

Sugar- hur är det med dig? Länge sen vi hördes känns det som

• Muffe

åh grattis pancakes, det blev en dotter alltså... Mysigt. Har ni kommit på namn?

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-06-06 22:40:48 följande:
    Min bebis är helt galen. Så fort jag lägger mig ner tar värsta dansfesten vid därinne. Hela magen studsar, den verkar liksom sparka på båda sidorna av magen samtidigt. Kan man smuggla in extasy via magen tror ni?
    Tror jag absolut

Här hemma har vi världens lugnaste och coolaste bebis, lite skillnad haha. Hon var dessutom lugn i magen så man kanske redan då märker deras personlighet.
  • Muffe

MCT, supergrattis till er, två... hihi, spännande!!! Men det är ni väl värda som kämpat så

Sugar- det är nog vanligt att tänka så men min sambo är också sportig av sig och redan från början när lillan föddes har han kunnat fortsätta med surfning, cykling, klättring osv... jag har ju varit den som ammar och kan ju bli den som får minska ner på mina saker just nu men jag tycker nog sambon har det rätt bra

• Muffe

Håller med andra om att det inte behöver kännas så mycket när man öppnar sig, jag gick här hemma ovetandes om vad sm hände, visst hade jag ont men trodde det skulle göra mycket ondare. Efter en eftermiddag hemma och kvällen kom kände jag väl att det kanske vore skönt och tryggt med lite hjälp och efter en timme på förlossningen är dottern ute Jag trodde att allt nyss hade börjat när vi kom in där, så allt kan gå fort. Tryck nedåt kände jag när jag var helt öppen och ville krysta men det är nog inte dags för det än Sugar Får vi hoppas!

• Muffe

Kikar in här och vad är det jag ser, har hela högen här inne gått och blivit höga på något??

Hoppas allt är bra med er alla och att bebisarna för många av er stannar i magen en stund till. Sugar, nu är det ju nära för dig... vilket datum är det BF?

Har lagt in en dagsfärsk bild på min lilla tös i galleriet om nån vill se :)

• Muffe

Oj Sugar... det låter som det är på G om du känner så nedtill. För mig började det ung. som mensvärk som blev kraftigare och kraftigare och till slut gick vattnet...

Lycka till... håll oss uppdaterade!

• Muffe

MCT- lycka till, det kommer gå toppen!!

Hur går det för Sugar då?

• Muffe

Oh my good Sugar!!! Vad duktig du är!
    Du kanske gör vår bröllopstårta... hehe

• Muffe

Ja Ruth lär ju ta upp all din tid! Hur mycket brukar du ta betalt för att göra bröllopstårta? Nu är jag bara nyfiken, du bor ju alldeles för långt bort för att göra vår tårta... eller tror du det funkar att skicka den ca 40 mil med post

• Muffe
    Mamma till W skrev 2012-01-08 21:48:35 följande:
    Ikväll har jag och mannen haft vårt sjätte tillfälle bara han och jag sen W kom för 15 mån sen. Vi tog en bio och hade det såååå mysigt! Vi gick runt och kollade in lite snuttefiltar och annat smått och gott till lillebror- börjar väl bli dags att köpa NÅNTING såhär 1.5 månad innan bf. Så blev lite fönstershopping! Så får vi ta den riktiga shoppingen i februari när det är dags för "operation vräkning".

Wilda hade fullt upp hos sin Moster i form av att tömma hennes lådor i köket! Och så åkte de massa hiss! haha 
    Vet ni att det är en kille?
  • Muffe

MCT, samma här... ett dygn senare låg hon på magen

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma