• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Tror ni inte det är så att Happi har fått barn för några dagar sedan men kanske är kvar på BB och inte har dator med sig helt enkelt?

Själv hade jag en pissdag i går, jag skulle baka men smeten rann ut på sidorna om formen....inte lyckat. sen var jag så jäkla jäkla trött och stod i köket med svullna elefantfötter men kände att jag i alla fall var tvungen att göra en matlåda till lunch idag eftersom jag skulle jobba... (trodde jag då).
    så jag stekte upp falukorv och råkade skära mig i fingret, fick olja på händerna för att jag stekte så varmt och makaronerna brände fast i kastrullen och när jag sedan skulle hälla upp dem i matlådan ålte hälften utanför på golvet... allt för att jag var så trött säkert. SEN kom jag på att jag inte behövde matlåda eftersom jag skulle till BM på lunchen och skulle luncha på stan- jäkla skitdag!!!

BM idag alltså och allt såg bra ut, dock gillade hon inte att jag nämnde att jag i går hade tryck nedåt och ont i några minuter och bad mig vara uppmärksam på om det händer igen!

Blodvärde: 122 (depå 44, är det ok?)
    Glukos: 5.0 efter frukosten
    Tryck: 140/78
    SF: 29 (vecka 34 till helgen) Följer min kurva perfekt och den ligger lite under normal.
    Hjärtslag: 135
    Vikt: + 11 kg
    Inte fixerad.

• Muffe

I natt var jag uppe 7 gånger på toa.... jippie!

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-03-17 15:50:29 följande:
    Ojojoj. Läge att införskaffa en potta? Eller en stomipåse
    (hehehe, skrattar bäst som skrattar sist, om några månader är jag där jag också...!)
    Haha ja... du ska nog hålla tyst Det kommer, det kommer....
  • Muffe

pancakes, jag väger mig också typ varje dag men ser att det diffar rtt mycket och rätt vad det är har jag gått ner lite igen, känns som mycket beror på vad jag äter och så.

Jag kommer nog fortsätta väga mig varje dag haha. Jag har skrivit ner ända från v 20 hur mycket jag gått upp inför varje "ny" vecka, då har man lite koll och kanske kan gissa på ett ungefär hur mycket man ökar totalt

Sofy- då sover jag lite längre än dig hehe. Somnar runt 22 och går upp 6.30, det är lite fler timmar att kunna gå på toa på

• Muffe

Det är duktigt att kunna träna, jag har inte rört på mig mycket allt men jag får så mycket sammandragningar då så det är bäst jag håller mig stilla! :)

Jag läste på mina papper imorse att jag mellan v 24-34 gått upp ungefär 10 kg.

Jag är lite orolig för skrutten i magen, det är så lugnt. förut kunde vi se sparkar och känna dem tydligt, men jag vet inte om det är så längre. Det buffrar till lite men det är mer som i början, alla verkar skriva att sina bebisar är som galna i magen och sparkar och har sig, men varför gör inte vår det? Är han handikappad eller skadad på ngt sätt, eller håller han på att dö? .....

• Muffe

Nej det tror jag nog faktsikt inte. Sofy ligger nog bara och har ont just nu, hemma!

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-03-18 10:40:06 följande:
    Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.

Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!
    Det är nog inte helt ovanligt att illamåendet ökar och molvärken brukar Sofy säga att det är VÄXTvärk haha!
    Jag hade ju illamående till v 20!
  • Muffe

Det där med maten har ju nojjat mig hela tiden, när jag oroar mig mest brukar jag skriva ner hur dagens innehåll sett ut och då ser jag att det inte är så illa som jag tror. Har även blivit lugnad här inne av alla tjejer

Ät mycket frukt och grönt om det går, drick mycket vattten, juice, mjölk kanske?
    Sedan tror jag också på att äta det som går, jag tror jag mest levde på ljust bröd och frukt och liiiite mat till v 20, gick ju inte att få i sig ngt så vad ska man göra?

• Muffe

Med mig är det också bra förutom att jag har svullna fötter och delvis ansikte vilket inte är roligt!
    Undrar hur jag ska orka jobba 4,5 vecka till och börjar känna att det  vore skönt med hemmadagar!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma