• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon alla!

Här hemma är jag full av energi som vanligt, suck haha. Bakar kakor, bullar, bröd och städar... när ska det ge sig.
    Vill egentligen ha allt klart nu redan och är lite sur att vagnen kommer om först tre veckor, likaså babyskyddet. Bara hoppas att det inte kommer bebis innan det men det gör det nog inte

I dag ska jag börja packa BB-väskan, lika bra att börja lite å så är det roligt också.
    Står på en del listor att man ska ha med egen kudde för att de på förlossningen är osköna, hade ni med det ni som redan fått barn?

Hur stor väska kan man komma med egentligen? Jag skulle stoppa ner massa saker

• Muffe

ja mjukt papper har jag läst om, men är det inte konstigt att inte förlossningen/BB lär sig att köpa in bra papper istället för att man ska ta med eget?

• Muffe

Usch just nu är jag inte glad på mig själv, är ingen bra gravid mamma idag... och inte i går heller...

Det har inte blivit ngt nyttigt alls denna helg. I dag har jag fått i mig visserligen en bra frukost med ägg, fil, leverpastejsmackor och mjölk men sen spårade det ur med två vaniljbullar och nu till lunch potatiskroketter med beasås.... hemskt.

Mår illa, är trött och vill bara sova!

Körde ett race från åtta imorse med omplantering av blommor, städning, fix med BB-väska och nu är jag helt slut och orkar inte gå till affären... alltså finns ingen mat hemma och sambon är borta hela dagen och kvällen....

Åh, tycker synd om mig nu men mest om bebis som bara får skit att "äta"

• Muffe

Nu har jag varit å handlat lite, köpte mjukt lambipapper med hjärtan att ta med till BB

Köpte även nattbindor, always ultra night med vingar samt vanliga long plus med vingar. Tror ni det funkar efter förlossningen? Brukar normalt inte blöda mycket vid mens men det kanske inte har med det att göra.
    Sedan finns väl jättebindor på BB?

• Muffe

Höll även i ett paket Libero amningsinlägg, är de bra?

Eller är Medela bättre? Så svårt att veta

• Muffe

Skönt att jag köpte rätt!
    Vad skulle jag göra utan dina råd Tack.

Var är Sofy???

• Muffe

Ååååå så söta flickor Färnevik!!!

Lycka!

Hur mår Sofy?? Bebis?

Ni tjejer som har fött, känner ni ngn skilnnad vid sex, är man helt slapp som ALLA säger att man blir eller skrämmer de bara upp en? 

• Muffe

Så skönt att höra. Man tror ju att man ska bli helt slapp och öppen efter en förlossning haha!

• Muffe

Skönt att så många säger att Libero är bra, då blir det att köpa dessa nästa gång på ICA! roligt haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma