Happiness skrev 2010-09-30 13:44:37 följande:
Här borta är det också ganska surt. Fått tillbaka nässelutslagen över hela kroppen. Kliar som om det är mskar under huden. Det bränner också....helt vansinnigt. Kan inte ha trosor eller BH på mig.

. Var hos VC läkare härom dagen men han sa att det är gyn.läkare som tar all det medicinska när man är gravid.
Värsta är att jag kliar så det blir sår. Värst är det på natten så det går ju inte att sova. BM sa att det inte finns läk. tider. Ska till henne imorgon hon då skulle hon innan samtala med gynläk. Ska också lämna kiss för misstänkt UVI. Fick Tavegyl av VC läkaren skulle ta 6 om dagen. Vansinne! han trodde det beror på hormonell omställning. Har haft det en gång innan i våras efter MF:t fick då Betapred och det funkade. Men det vågar inte VC läk. skriva ut. Klass c prep. Ska bli spännande att se om gyn.läk vågar. Något måste jag få för detta funkar inte!
BM ville också ta något lever prov. Det menade hon också kan vara uppkomsten. Levern orkar inte med att rena som det ska. Jag tror det har med hypotyrosen att göra. Binjúrarna orkar inte med att bilda kortisol...det är därför jag mådde så bra på betapreden (det är ren kortison). Har börjat ta binjure extrakt för att hjälpa binjurarna nu...för detta vill jag INTE ha tillbaka.
Men jag blir lite rädd bara i vecka 17 och redan så mycket konstigheter...skulle gärna vilja slippa UVI med GBS (på köpet

).
Ska i nästa vecka ta den där förbakade biopsin på sköldkörteln också...Tror jag dör är det inte det en så..

.
Ursäkta mitt klagande......
Vad många det är som har hamnat i en svacka nu då. Usch trist att din klåda inte gett med dig. Så de misstänker hepatos iaf? Hoppas de hittar anledningen till det, för det måste vara apjobbigt att gå runt med sån klåda. Tror inte de har något problem med att skriva ut kat c prep. Jag tar sån slags medicin och även andra i tråden. Bara man är restriktiv så. + Behövs det så behövs det.
Biopsi i thyroidea brukar gå hur bra som helst! Jag jobbar med detta ibland och det är ytterst få som inte brukar kunna genomföra det. Det låter läskigare än vad det är. Måste tillägga att vi punkterar enbart ej palpabla knutor.Det kommer säkert att gå kanon. Håller tummarna för dig att du snart mår bättre *styrkekram*