Odetta skrev 2010-10-22 13:00:29 följande:
GRATTIS TILL ALLA LYCKADE KUB; VUL OCH RUL TJEJJER!!!!! woohooo vad det blir bebisar här snart! 
HAPPINESS: Hej min vän! Jag var tvungen att äta lite, höll på bli urkig för jag var så hungrig
Ja, tul blir det pga Trombylen, men även för att hon upptäckte att min moderkaka sitter väldigt lågt. Jag bad henne ju kolla tappen för jag tycker inte att läkaren i söndags gjorde det ordentligt. Tappen ser jätte bra ut, men hon kollade även efter moderkakan och såg då att en liten del av den räcker ända ner till tappen. Hon sa att det positiva är att moderkakan sitter i framväggen och då _brukar_ den flytta på sig, men vi ska hålla koll på den också.
så flera anledningar till tul. Och hon sa att hon tycker att jag ska komma tillbaks om 4 veckor och så frågade jag henne hur planen ser ut efter det och då sa hon att vi kollar var 4.de vecka graviditeten ut nu "det är lika bra"
Jag tycker absolut att du ska ta upp det med läkaren om du vill ha tul. Jag menar, din förra förlossning var ju ingen positiv upplevelse så du kan ju använda det som argument. Sedan nämn oron efter MA och mf så borde dem gå med på det....DESSUTOM har du ju hälsoskäl också som dina problem med...gravidhjärna...det där med TSH och grejjer. Så rent logiskt borde dem inte neka dig en extra koll för din almänna hälsas skull.
*kram till er alla*
Säger som du...härligt att få se din "lille" på en större bild

. Grattis en gång till! han växer och har det bra i din mage ODD. Men vart barkar det hän månne? En rikigt stor kille! Frisk och stark
Ok..så moderkakan kan alltså påverka tappen? Antar att det blir ett tryck där. Finns det risk för att den öppnar sig eller vad är sambandet?
Vad underbart att du utan problem

fick komma hela gravididteten ut. man blir så lycklig när saker flyter på utan hang ups. Håller med dig...det blir svårt för MVC läkaren att neka till remiss. Sen får vi se hur nästa instans ställer sig till saken. De har väl rätt att neka antar jag. MVC läkaren är en väldigt speciell kvinna. Hon basar för alla BM i vår stad och det är inte utan att det märks

. Militärisk, men ändå med ett visst rättvisepatos tänk. Rättvise i den bemärkelsen att hon ska göra sitt jobba efter alla lagar och regler minutiöst. Hon gör INGA undantag....men ja det blir svårt för henne att neka

. Frågan om det inte skulle bli ett större "tjänstefel" än att säga ja. Och på rätt sida är hon MYCKET noga med att vara.
Nåde den BM som inte gör som hon säger

.
Vad skönt att allt ser bra ut ODD. Nu tar vi hand på, att denna helg ska vi bara njuta av våra magar och inte tänka på annat än våra små därinne. Sofia och...ja din stora kille.