Odetta skrev 2010-10-25 19:32:31 följande:
Hej hopp!
Japp, jag äter fortfarande slaviskt mina Trombyl...ska göra så till v36 är det tänkt, men vi får se. Jag fick ju min igångsättning godkänd och tidigast sätter dem väl igång i v37+0...så då borde jag sluta med Trombylen i v35+0 (dem rekomenderar 2 veckor innan)
Trombylen håller _inte_ hb nere utan dem äter jag ju pga upprepade mf och teorin om microproppar och immunförsvaret. Däremot så låter jag bli järnrik kost och ser till att få i mig mycket kalcium. Just nu äter jag dock en multivitamin som tyvärr innehåller järn, men jag har kollat och jag ligger just nu runt 138 i hb så det har kännts ok. Men jag ska tillbaks till BM i morgon så får vi se hur det ser ut. Har mitt hb stigit så slutar jag med multivitaminet.
Har du 140 i hb efter några dagars uppehåll med blutsaft skulle jag nog skippa blutsaften helt. efter v21 brukar hb för dem flesta sjunka så du kan ju se om det gör det för dig också. Sjunker ditt hb kan du nog gott dricka lite blutsaft om dagen sedan, men sjunker det inte så skulle jag nog låta bli.
*kramisar*
Jo men högt Hb gör blodet trögflytande och därmed ökar risken för blodproppar i moderkakan. Då borde ju Trombyl göra så att Hb hålls nere eftersom det tunnas ut. Dricka mycket vatten borde ju vara lite samma sak. Så egentligen skulle det inte skada med lite Albyl igen..men då föredrar jag nog att dricka lite mer till att börja med

.
Hade lite otur med stickningen idag. USK hittade inga kärl så det blev nål-dyne looken