Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-25 20:18:43 följande:
    Hahaha, jag har hört om den ;) Jag vet inte va ja kör isåfall.. haha! Åååh gött de lät då.. drinkar! ;)

Ja fast om du äter de så kan du dricka mjölk innan, de funkar. Annars sa min BM åt mig o dricka maaassa vatten eller så för o trycka ner de :) Hur har du legat i HB innan?
    Ja vad ska jag säga....De har bara tagit det en gång denna graviditeten och då var det 120 (tror jag). Ska gå bakåt i tråden och leta upp det. Så något har gjort att det rusat i höjden. men det är klart vi äter faktiskt bra här hemma 8baby-spenat och stuff) Det är ju mannen som oftast står i köket och då blir det bra. För det kan ju inte vara alla MC donalds besöken. Haha!
  • Happiness
    Sofy: Ska genast dricka svin kallt vatten Va bakåtvänd livmoder????? Vad är det? Haha...du slutar aldrig att förundra mig Sofia..*blink blink*
  • Happiness

Mycket praktiskt att ha denna tråd som anteckningsblock. Letade lite längre bak och hittade mitt Hb från 28 juli. Det låg på 134. Så det var ju helt Ok redan då. Haha . Jag är ju för rolig,varför börjar jag med Blutsaft nu liksom???? Knasfia....antagligen något som ligger och släpar från grav. med sonen då det var lågt då och då. Var nere på110 och fick ta Dueferon.

Herregud snacka om att skrämma upp sig själv i onödan.

Skickar några varma kramar och tankar till dig rontgen...KRAMKRAM!Hjärta

• Happiness
    Odetta skrev 2010-10-25 20:31:54 följande:
    Ett glas iskall juice är nästan bätte...eller saft! Det kalla brukar väcka dem och sockret ger dem små en liten kick också. Så drick iskall saft eller så, vänta några minuter (kanske 10) och lägg dig ner en stund.

Här brukar det ta 10-15 minuter efter att jag ätit / druckit innan lillebror sätter igång med sin jumpa
    Absolut det ska jag göra. Mamma gillar mycket socker (mycket)= dotter gillar socker. .
  • Happiness
    sofy skrev 2010-10-26 11:20:20 följande:
    Hmm.. min läkare ringde mig imorse och bad mig komma dit kl 13 idag för UL, IGEN! Hon hade sett mitt KUB svar i min journal och ville kolla tillväxten på den lille pga mina sköldkörtelvärden.. eh?! HAPPI, äre någe du fått göra eller så? Hon sa att dateringen var konstig o ville mäta själv för o se, skumt.. men jaja..

Hur många UL kan man göra egentligen? Är nog uppe i 10 st nu, och så har jag RUL kvar..
    Va....vad är det frågan om ?  Iof du reagerade ju på att storlek och datering var fuffens. Men jag tror ju knappast det har att göra med sköldkörteln. Det har ju med att någon inom vården haer antingen mätt fel 8vilket händer) eller att de räknat fel. men som sagt du sa väl att dateringen var skum? men sa du inte också att tilväxten var bra? Jag tycker det är kanon att de kollar upp dig igen. Håller tummarna. Snabba ryck...

Alltså att lyssna med doppler är värre för barnet än UL. Det finns inga bevis så att säga för att UL skulle vara skadligt. Men de vet att dopplerns ultraljudsvågor är starkare än UL:ts.
  • Happiness
    Sofy: Hade hon något att påpeka om dina värden? Antar att det var sist då du testades...att de var så super låga. Säkert därför hon villl kolla igen. Fick du ingen mer info? Gillar inte när de inte talar om ordentligt vad det är de menar. Du har inte tagit några nya sen de super låga va? har du börjat äta Levaxin?

Men du Ska ju ligga lågt för att barnet ska växa. Det är ju tvärtom om du ligger för högt som det inte växer. Sen vet jag inte vad de gör åt om det är för lågt. Är det en läkare som börjar joddla om detta eller Bm? är det på spec.MVC? Vem är det som ska mäta denna gången? Kräv att en obstretiker gör det. Ingen BM.
  • Happiness
    Sofy: Skriv så fort du kommer hem. Vad mysigt att se den lille igen. Glöm inte att innan säg till om bild. Ska bli roligt att höra den nya dateringen. Haha...vilka virrpannor. Nu är ju din lille ännu större och därmed ännu lättare att datera
  • Happiness

Ja läkare obstetriker skulle jag satsa min apengar på i första hand. Fick mina resultat idag by the way. TSH 0,69, fritt T4 15. Inga kroniska skador på thyroidea (finnålspunktionen) Alltså ingen struma eller dy. Härligt! En sak att ta bort. Då är det "bara" Hypo. Som du Sofy

• Happiness
    sofy skrev 2010-10-26 12:23:11 följande:
    Haha japp! Ska be om bilder.. kanske får en bättre då också då den förra va kass! Jag bad ju om att få köpa bilder o hon tryckte på knappen direkt då o sa "Du kan få en me dig men de är inge kul o ha för man ser bättre vid RUL" ... men de är väl ändå JAG som bestämmer de, eller?

Och hon på sjukan sa att de är lättare o datera tidigare i grav än senare för då är dom större.. haha, herre..
    Haha...men vad är detta??? Inge KUL...Haha vad vet hon om vad som är kul???? Är hon så kass på att ta bilder får hon väl börja träna på det då. Haha! Dom är för snåla alltså

Lättare att datera tidigare för då är de större!!!!!! Så barnet blir mindre och mindre ju längre tiden går????Haha...nu tror jag att jag kissar på mig. Eller vad menar hon är större Ultraljudsmaskinerna eller? Haha!
  • Happiness

Idag har jag nog gjort något dumt.. Tänkte att jag måste ju ha en mobil som kan ta bra kort när bebisen kommer. Så jobbigt att släpa omkring på en kamera. Sagt och gjort... Har beställt en 12 megapixels Nokia N8. Kameran i mobilen har fått bra recensioner men själv mjukvaran har fått dåliga. En skrev att det är som att gå tillbaka i utvecklingen till 2007. men jag skiter i det...resonerade att bara jag kan ringa och bilderna blir bra på den lille. Är det någon som har, vet eller ska införskaffa någon bra mobilkamera?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma