Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Ines idag med sin nyvunna vän "nappen". 6 dagar gammal.

Nu så flickor, då har jag äntligen läst i kapp. Det jag inte ville vara utan på förlossningen och efteråt var något återfuktande för läpparna, amnings BH, egen duschcreme, schampoo och sånt. Mobil, kamera, laddare och allt sånt.

Handduk behövdes inte, inte heller bindor,blöjor och dylikt allt sånt fick man där. Vi fick även låna kläder till bebis, men såklart ville man ha med dig egna :)

Liten uppdatering från mig och Ines.

Jag,  nu -10 kg (av 17,6 kg). Känner mig som världens mjölkkossa, hb stigit till 97 och vid kontroll av stygn och sånt såg allt bra ut. Även om det är långt ifrån läkt :/

Ines: Har igår tappat navelstumpen. Äter som en häst och i tisdags vid kontrollen så hade hon enbart gått ner 65 g. Hörseltest och allt annat såg bra ut. Svar från PKU kommer ju senare. I dag fick hon sin första napp som hon accepterade med en gång och började tutta på. Somnade därefter mysigt i morfars famn efter vart aningens orolig. Hela den tidiga morgonen hade hon svårt att komma till ro utan skulle tutta hela tiden, och med mina överfulla behållare får hon nog i sig mer än vad hon klarar av så hon har kräkts i omgångar och tuttat igen. Så förhoppningsvis gör nappen sitt :) Annars är hon en snäll och underbar lite bebis som mestadels äter, kissar, bajsar  och sover.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-30 12:40:09 följande:
    Röntgnsyrran,

Men det var ju den sötaste lilla Ines!!!! Och kolla in allt hår!!! Haha, mina har alltid varit flintis...förutom minstingtösen som hade som sammet på huvudet och ludna öron!!!

Grattis igen min vän...och tack för titten!!!

*bamsekram*
    Tack Odd och jag kan lova dig bilden gör sig inte rättvis med allt hår.Hon har så mycket tjock hår så det är helt otroligt, nacken ska vi inte tala om. Hon börjar bli aningens ljusare i håret nu, när hon föddes var det nästan svart. Jag längtar så tills att vi får se dig på tv Odd, det ska bli underbart kul. När var det serien skulle visas, vilken kanal och vad hette den?

*superkram*
  • rontgensyrran
    Happiness. Jag tog ju eda också, men tyvärr har jag inget positivt att säga om den, kände inget av den förutom att jag fick även ont i ryggen. Jag fick ändå dubbeldos. Men på mig hade den ingen effekt, fast visserligen har jag inget att jämföra med. Kan tänka mig att man kan bli lite märkt av tidigare förlossningar. Ibland bättre att inte veta hur det känns. Bild på Ines har jag ju lagt in, kanske du missat, nån sida bak i tråden? Och bilder på mig finns under magbildstråden, med och utan bebis :)

Odd är det flera par som de filmar eller är det bara ni? Och ska det bli flera avsnitt och så, och är det bara förlossningen och innan dess de filmar?
  • rontgensyrran
    FruW skrev 2010-12-30 18:37:30 följande:
    Röngensyrran - ville bara säga stort GRATTIS till din fantastiskt söta Ines!! Lite nyfiken - hur har det gått med ditt ex, har han kommit och hälsat på dottern?

Stor kram till alla er andra kämpar!
    //Mimmi
    Jag är ju fortfarande i Jönköping. Vi har haft kontakt nästintill dagligen, och han är grymt nyfiken på henne. Så imorgon åker vi hem igen till malmö så ska han komma och hämta upp oss så ska vi ut till hans föräldrar på middag. Så det blir en spännande dag för Ines och hennes pappa, att träffas för första gången :)

Mabaja, Oj vad mycket blod du förlorade!!! Fick du inte blodtrycksfall eller nåt? Läste precis min journal att mitt bltr var inte 70/40 som jag trodde utan 70/30. Inte undra på att jag kände mig lite smådålig. :/ Bilden på Ines, gör sig inte rättvist med hårsvallet. Hon har väääldigt mycket mer hår än vad det ser ut på bilden. Nacken är så tjock med hår och långt. hahahaaa..hon är så söt min lilla rapunsel.
  • rontgensyrran

Jania, stort grattis till plusset och välkommen i tråden :) Alltid kul när vi blir fler här inne. Förstår din oroa, vi alla som är här inne har tyvärr samma bakgrund. Men vi är här för att stötta varandra vägen fram tills bebis tittar ut och även därefter :)

Det finns några här inne som haft jätteproblem med illamående. Kolla med dem om de har några tips :)

• rontgensyrran

hej tjejer.

Vad mycket jag har haft att läsa i kapp nu.

Muffe även jag vill kunna se dina magbilder.

PVMS och soffan vilka puddingar. Det var väl det vi visste hela tiden. Denna tråden är fylld av modeller :D

Smålands härligt att du till och med drömmer om oss vännen. Innebär det att jag var en "chef" i din dröm?

3 barns mamman: Vet vad du snackar om. Skulle åkt hem till malmö i söndags men drabbades av maginfluensa. Det lät som en tarmsköjning varje gång jag gick på toaletten, och när det slutat att komma därifrån så tog det andra hållet istället. Så de sista dagarna har mormor fått tagit hand om Ines medans mamma enbart ammat sötnosen. Fick inför varje amning gå och skrubba händer och armar och även bröstet. Men Ines har klarat sig, tror det beror på bröstmjölken. Är idag bättre och kommer att åka hem till Malmö på torsdag. Om inget annat händer.

• rontgensyrran

Stort grattis på väg mot syskon och Cat 79!!!! Härligt med nya bebisar i tråden! Din och min bebis var nästan jämnstora när de kom. Min vägde 2 g mer och var exakt lika lång!

Usch Bjornis det låter som du har det kämpigt nu. Har du pratat med amningsmottagningen för hjälp? Kanske har de nåt bra tips att ge? *styrkekram till dig vännen*

• rontgensyrran

Supersöt pojke! på väg mot syskon. Verkar som din förlossning gått snabbt och bra med. Du har ju rutin på det hela nu :D

• rontgensyrran

Hej flickor,

Var ett tag sen man var inne nu. Har massa att göra när man har en liten bebis :) Tyvärr har Ines haft två fruktansvärda kvällar med skrikiga nätter och inget hjälper. Somnade i natt vid halv tre. Jag och min mamma höll på i omgångar att få henne att sova. Hoppas dock på att det är nåt övergående och det beror på att jag inte tänkte mig för och åt en gryta med massa lök i och bönor. Så hoppas på att det är det som orsakat det.

Happiness:; Tråkigt att drabbas av diabetes. Du har fått mer än din beskärda del av tråkigheter! *styrkekram*

Grattis Jania till det lyckades VUL:et!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma