Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-01-21 16:55:17 följande:
    Röntgen:Super söt tjej! Jobbigt att du inte mår bra. Jag var på akuten bland alla förkylda människor med min dotter när hon var 5 dagar för jag fick infektion i stygnen. Om du ammar henne har hon nog antikroppar så jag tror du kan åka på akuten de borde ju prioritera dig eftersom du har en liten bebis. Skickar en kram och hoppas att du piggar på dig. Kan du inte ringa och få en tid på ett ungefär i alla fall eller nåt???
    Tack. Jag har fått en tid på måndag kl 13.30. Ska försöka avvakta tills dess. Jo jag vet att hon får bra antikroppar från mig, men det är väl främst sånt som jag drabbas av som hon klarar sig ifrån väl? Hon har ju inte blivit sjuk av nåt som jag har fått hittils iaf, men jag drabbas ju av allt just nu känns det som. Får hoppas på att mitt immunförsvar strax återvänder.
    kajsalisa skrev 2011-01-21 17:56:49 följande:
    Stor kram till Happi, Pinklove, Röntgen och Påväg. Verkar som att ni alla behöver det!!

Röntgen; drick, drick, drick! Superviktigt när man ammar. För mig är tranbärsjuice bästa hemmakuren när jag haft UVI-känningar. Köp och drick litervis. Inte så gott, men effektivt!!
    Jag köpte 2 paket igår och har strax blaskat i mig en liter Jag älskar ju tranbärsjuice och brukar handla det med jämna mellanrum. Har ju haft min beskärda del av UVi under min levnadtid så det räcker för resten av livet med. Jag måste nog dricka en massa mer än vad jag gör. Går ju rätt sällan på toaletten har jag märkt. Men eftersom jag har haft feber så svettas man ju rätt mycket i mellanåt. Men urinen är dock lika mörk ännu :/

Odd. Vilken mysbild!!! Så härlig!
  • rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-01-25 13:09:24 följande:
    Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?
    Jag har fått låna en tricot slen sjal av en kompis. Jag tycker den är suveränt bra, kan ju användas från början till skillnad mot babybjörn som man ska vänta några veckor med. Ines blir väldigt lugn i sjalen och somnar + att den kan knytas på många olika sätt. Den är även billigare än ditt alternativ.
  • rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-01-24 08:18:55 följande:
    Dagens fråga...

Vaknade inatt av ont i magen, låångt ner till höger i magen. somnade om men hade även ont när jag vaknade. Som om man inte riktigt vågade sträcka på sig ungefär. kom knappt in i duschen för det gjorde så ont.

Vad kan det vara? Bör man ringa bm och kolla vad de tror?
    Tränade i går kväll på första gången på länge om det kan ha med det att göra???
    Låter lite som att bebis kanske trycker mot urinledaren på höger sida. Prova att ligga på vänster sida i typ 20 min och se om det lättar.

Tyvärr hade ju jag ett måttligt avflödeshinder så jag fick ju rejält ont under min gravidtet. Men det kom lite smygande till en början, låter lite som det. Men kan ju mycket väl vara nåt ligament eller nåt.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 16:22:16 följande:
    Sådär ja, nu kan jag fortsätta om besöket på huddinge, efter ctg fick vi träffa läkaren, klämde och kände och kollade sen med UL. Kollade läääääänge med dopplern tillslut frågade hon om vi undrade vad hon kollade; jo tack det undrar vi! Då visade hon med dopplern att här är ett huvud, flyttade dopplern till andra sidan magen och säger här är ett huvud, här är ett hjärta, flyttar dopplern och säger här är ett hjärta till!!! VA!? det är inte sant!? Hur skulle de kunna missa ett foster så länge med tanke på alla ul vi gjort!? 37+1 känns så himla sen att få veta att man väntar tvillingar!

Iaf så lämnar hon oss på rummet i ca 10 min, helt chockade, för att hämta en annan läkare som verkligen hade koll på maskinen. Läkaren kommer in och kollar och säger här är huvudET och här är rumpAN. Det är 1 bebis inte två! Han förklarade det hela med att när hon bytte sida vred hon på dopplern på något sätt så hon fick in hjärtat från båda hållen, fattar inte riktigt men TACK snälla för att det bara är 1, inget fel på att vänta två men liiite sent att få veta det nu tycker jag!

Hjärtformad livmoder sa han oxå, ja sned och bucklig är den iaf! Ingen fara på taket med det, bebisens hjärta såg bra ut och inga fel hittades. Nu är mamma lugn igen, TUL imorgon för att se hur stor denna pojk är! Puhhhh det var dagens!
    Åhhh  herregud!!!! Snacka om att man skulle vart i chock! Bra besked till slut! kram på er.
  • rontgensyrran

Hej och hå.,..här inne skrivs en hel massa. Hinner inte med att läsa och kommentera allt ni skrivit.

Telegbo: Alla här inne har känt samma oro och rädsla av att drabbas av ytterligare ett MA/MF. Jag tog både grav samt Äl-test när jag blev gravid. ÄL testet visade inget. Du frågade även om det var nån annan här inne som bränt av en massa gravtest. Kolla mitt galleri får du se ett helt drös!!! Vi är flera testfreeks här inne hahahahaa...I mitt galleri kan man se hur mycket strecket ökar varje dag. Testade från BIM -6 då var det blankt, BIM- 5 svagt osv. Jag hade vrålont i min livmoder när jag gick denna graviditeten och trodde hela tiden att nu blir det missfall, normalt sett har jag nästintill inga flytningar. Första dagen mina flytningar ökade, var min första tanke. Jaha det var detta jag visste nu kommer mitt missfall igen och halvsprang på toaletten med hjärtat pumpande i halsgropen. Väl inne på toa så såg jag till min stora förvåning en massa vita flytningar. Jag blev överlycklig. Efter att ha gått med min magsmärta och oroat mig försvann den och tänkte genast nu är det ett MA på g, det var precis så här det var sist.

Men tro det eller ej. Min graviditet gick vägen och sitter just nu med lilla Ines 7 v i mitt knä! Och förhoppningsvis sitter du här om några månader med din bebis och stöttar någon annan i tråden med din glädjeberättelse :D

*kram på dig*

• rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-02-16 19:21:34 följande:
    Rontgen;

Åååh vad kul att se dig härinne! Du är saknad Hur går allt? Hemma i malmö igen eller kvar i Jkpg? Nyfiken! :D

Imorn ska jag på TUL + flödesmätning, yihooo! Ska bli kul att se vad han väger nu, han vägde ju 1,1 drygt för 3v sen.. 8.30 gäller de! :D
    Tack vännen! Allt går okej. Ines är såklart världens sötaste, men det är tufft att vara ensam mamma. Sen 3 veckor är jag tillbaka i Malmö. Ines har väldig magknip, och jag håller på med miniform och sempermagdroppar och en hel massa annat för att minska knipen. De misstänker nån mild form av kolik. Hon ligger just nu i famnen och fiser, och jag hejjar på ut med skiten!!! ;P Hon började förra veckan att le men det kommer inte ofta, men idag har hon smilat mer än innan. Så det är underbart!

Hoppas det går bra imorgon. Vad ska han heta förresten? Mår du bättre i din graviditet? Såg din mage i magbildstråden, härligt att det syns så väl nu :) kram
  • rontgensyrran
    Evve81 skrev 2011-02-16 19:24:54 följande:
    Lycka till!

Röntgen: Det är ju så härligt att läsa om er alla som varit här och känt samma oro och som faktiskt har era bebisar hos er!

Jag har så himla svårt att äta men jag ska nu se mitt nya favorit program. Halv åtta hos mig och sedan Sveriges mästerkock!
    Det är underbara program. Jag hoppas Ines är tyst så jag hör vad de säger....hon har en förkärlek för att skrika under de svenska programmen utan text ;P På söndagar försöker jag få henne att äta kl 20.00 så hon är tyst under solsidan för det får man ju bara inte missa hahaha....
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2011-02-16 19:34:21 följande:
    du vännen, har du provat att utesluta mjölk ur din kost? När töserna hade magtrubbel så uteslöt jag jölkprodukterna och dem blev faktiskt bättre....kanske värt att prova? (töserna var inte allergiska, bara känsliga. Lilleman däremot är ju helallergisk, så vi kör allergivänlig kost för mig för att vara på den säkra sidan med Vidar)

*kram*
    Jag har ju typ provat det. Har skurit ner på det en hel massa. Bara mjölk i kaffet, ibland grädde i såsen. + givit nutramigen som tillägg medans sen bytt till nan för att se skillnad...och det verkar göra varken till eller från. :(
  • rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-02-16 19:37:42 följande:

Nemen :( Usch. Låter inge vidare me kolik/magknip, måste va jobbigt som sjutton - och som ensamstående också! Mysigt me små leenden, ngn ny bild? :D Hejar på er härifrån också! ;)

Han ska heta Devin! ;) Nja, mår upp o ner. Illamående som fan ibland, svårt o andas, läskigt ont i revben+lunga och inget hjälper utom ryggläge, huvudvärk till o från, massa SD o ja.. äeh! Allmäna problem ba ;) Men ingen idé o klaga.. ja kör på istället som alltid haha, funkar bäst så!

Jaa lite syns de nu iallafall :) Ingen v 31 mage enligt folk men äsch, den syns iallafall! ;)

här är en bild tagen på alla hjärtans dag. Inget leende på bilden dock. Varje gång jag drar fram kameran så är det kört på den fronten. Lägger jag undan den så varför inte le lite ;P

Fint namn du valt! v 31?! Shit vad tiden går, fast visserligen är min lilla plutt 8 v på fredag! Du kommer säkert inte gå tiden ut, så snart får du snusa på bebis, så mysigt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma