Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-16 19:53:21 följande:
    Jag har vart in hos dig och kollat ocjh vi följde varandra i början av din graviditet jag stratad en tråd som du svarade i och sedan fick då MA i maj så jag försvann. Du vet nog vem jag är nu eller hur?

Det är så jädra skumt detta med ÄL-testet aldrig varit med om nåt skummare. Jag tog upp testet efter en stund och då var test strecket så smalt så man knappt såg det och färgen var nästan lika strakt som kontrollstrecket. fattar inte. Var ditt ÄL-test positivt när du var gravid eller negativt?

Hoppas få sitta där med liknande glädjeberättelse i höst och stötta andra orolia gravida.
    Mitt ÄL-test var solklart negativt.  Nu måste jag ju in på din sida och snoka!!! Detta gör mig grymt nyfiken :) Kul att du plussat igen! Du får glädja dig åt det, du har kommit ett stort steg bara där! Sen sitter du förhoppningsvis med bebis i höst. Nu när jag kollar på bilden från mitt VUL så känns det helt sjukt att den lílla saken på 1 cm var lilla Ines som ligger här framför mig. Helt sjukt!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2011-02-16 20:00:14 följande:
    Ok...hur länge har du provat? För med mjölken kan det ta någon vecka innan det börjar visa resultat.

Usch, lider med dig! Förresten...åh, kom på en sak till! Har hon napp??? Kolla så att det är rätt napp för henne! Vi har provat 2 olika modeller av napp och kom fram till att den ena ska vi absout inte använda. Han smackar jätte mycket när han har den nappen och sväljer då en massa luft...vilket resulterar i magknip. Kanske nappen?

Stora kramar till dig, det ÄR jobbigt när dem små har ont. Både för mammasjärtat och mammahuvudet.

*bamsekram*
    hmmmm...det där med napp kanske kan vara nåt hon har mam napp. Ska prova och byta om det inte blir bättre av det andra. Jag har inte vart helt mjölfri, men jag har hållt igen på det i typ 4 v. Det är jättejobbigt men försöker fokusera på 3 mån, då de flesta småttingar brukar slippa ha ont i magen, förhoppningsvis även min älskling.
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-16 20:01:15 följande:
    Hur tycker du att det funkar att vara ensamstående mamma? jag kommer ju bli det jag också OM allt går bra.
    Odetta skrev 2011-02-16 19:29:17 följande:
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    Hej Odd, åhh du hörde min bön, du skulle behöva en hel drös med lugnade ord nu Odd så ös på. Kan jag skriva till dig när jag har min negativa neggodagar som mog kommer flera nu en period.? vi hade kontakt förr Odd innan jag fick MA, men jag försvann härifrån för jag mådde skit och var borta 6 månader och kom tillbaks nu igen med nytt nick vid mitt underbara plus i lördags.

Försvinner 1 timme för nu börjar Sveriges mästerkock ett favvoprogram
    Det funkar rätt bra. Man måste sätta sig in i redan från början at tdet blir tufft. Speciellt med sömn och tålamod. jag har ju tyvärr inte min familj i närheten utan 30 mil bort. Så jag har ju inte den möjlighet till avlastning som jag skulle behöva många ggr. Men det är bara att kämpa på och det är väl värt det när man får ett litet leende från sitt älskade barn :) Hjärta
  • rontgensyrran

nu måste jag pysa och byta om till pyjamas på den lilla och mata på henne så hon förhoppningsvis sover gott i natt.

Ha det bäst alla underbara töser och bebisar i magarna! kram

• rontgensyrran
    MCT79 skrev 2011-02-17 15:13:18 följande:
    Idag har jag gjort vul! 6+0 mätte han mig till  och jag fick se ett litet pickande hjärta!! Måtte det gå vägen denna gången!!
    Åhhhhh ÄNTLIGEN!!!! Nu är det din tur! Stort grattis MCT79. Härligt att se att du som var med från början i orginaltråden plussat. Nu har alla som var med i första tråden plussat väl?
  • rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-02-18 10:51:14 följande:
    Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
    Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!
    Jag har ju tagit en del bilder, samt skrivit en hel del varje vecka här i fl:s graviditetskalender. Så jag ska skriva ut det , göra om det i word och klistra in det i ett album med bilder på min mage med de olika veckorna. Min vännina har dessutom tagit foton på min mage i svartvitt som finns i mitt galleri, kan lägga till dig om du vill se dem. :) Det är kul för barnet när det kanske i sin tur är gravid. Eller för en själv med om man skulle bli gravid fler ggr och jämföra :)
  • rontgensyrran

Kan även rekommendera min egen barnkammarbok. Som är en rolig och bra fylla-i bok om bebis. Sen finns det ju även andra böcker som jag själv skulle vilja ha. Det är farmor och farfars bok och mormor och morfarsbok. Om dem och deras uppväxt och så...en sån hade jag gärna haft från mina mor-farföräldrar.

• rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-02-18 11:49:29 följande:
    Kollar gärna på bilderna i ditt galleri.

Jag har försökt skriva ner lite om sparkar, illanående osv men det blir väldigt kortfattat... har du skrivit mycket alltså och vad skriver du då?
    Mycket och mycket...några rader iaf. Hur jag mår och vilka syptom. Tankar om graviditeten. Om jag har vart hos bm och sånt. Vet inte om du kan se vad jag har skrivit nu när jag har lagt till dig....graviditeten är vslutad men man ska kunna trycka så man får upp den ändå. Alla bilder jag tog finns inte i mitt galleri men några iaf. Du är tillagd :)
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-18 11:51:20 följande:
    Tänk att kroppen har räknat ut allt hur det måste gå till för att det ska bli bebis, rätt så fascinerande att kroppen har kommit på att om immunförsvaret är lite lågt så går det vägen men då blir mamman lite känsligare för infektioner, hi hi.

Undrar vilken vecka det är i och om det verkligen stämmer, vore coolt isf.

Jag ska ta det lugnt hela helgen och bara vara hemma, orkar ändå inget annat. Bara laga mat är som att driva ett helt företag och jag har inte haft att diska eller städa knappt denna vecka. Måste dock ta mig till stan och helghandla idag hur jag nu ska orka det. Ska även köpa graviditetstest idag och ha testfest senare idag´
    På tal om lågt immunförsvar blir det inte bättre efter förlossningen vill jag lova. När Ines var 1,5 fick jag maginfluensa. När hon var 4 v fick jag feber för att nu när hon är 8 v få förkylning. *suck* undrar när man kommer att pigga på sig och inte bli smittad av allt. Som tur är ammar jag delvis vilket jag tror är räddningen för att lilla Ines inte ska bli drabbad. Hon får låga doser av det genom bröstmjölken.
  • rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-02-18 11:55:03 följande:
    Imorgon tror jag att jag ska ner på stan och köpa saker som är bra att ta vid skötbordet... lite tidigt kanske men gud så coolt att köpa sitt första blöjpaket här i livet Vilka blöjor är bäst?
    Jag tycker helt klart libero, de är lite tjockare än pampers och klarar där med mer kiss i blöjan. Pampers blir så svampig och fuktig, samt nätet i den fastnade i Ines rumpa när hon bara bajsade lite. Men det är stor skillnad på storleken på blöjan, pampers är tunnare och smalare mellan skrevet.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma