Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-22 12:42:20 följande:
    Haha japp ;) Blir igångsatt om inte annat 38+0 eller vare va.. 47 dgr kvar iallafall ;) Om han inte får för sig o förgylla mitt liv ännu tidigare.. har den känslan men vi får se, kanske heeelt fel! ;D Dock trycker han neråt som fan just nu, o japp.. mensvärk as hell! :D Om 3-4 veckor är han välkommen! :D

Tror inte du ja kommer gå så länge? ;)
    Nope du kommer nog inte gå hela tiden ens till igångsättning. Men det är ju min gissning iaf. Ska bli så spännande att få se bilder på era bebisar sen när de tittar ut :)
  • rontgensyrran
    Safireee skrev 2011-02-23 17:52:07 följande:
    Vet inte om nån här kommer ihåg mig, men jag var med och skrev fram tills för ett år sedan ungefär. Jag känner igen många av era namn i alla fall.

Jag är gravid igen efter tre tidiga missfall och är nu i vecka 5+3. Ska på VUL om några veckor och håller tummarna för att det äntligen ska lyckas (det är 18 månader sedan vi började försöka och jag har gjort 15 försök). Har BF 22 okt (typ samma som min dotter som fyller 4 år i höst).

Happiness: jag har ingen inloggning till din presentation och har inte lyckats få kontakt med dig. Men sen såg jag att du håller till här! Är lite nyfiken på hur det går för dig.  
    Såklart vi gör!!!! Underbart att se dig här och att du kommit tillbaka till oss med en härlig nyhet! Tänk nu är det väl ingen kvar från tidig början av tråden som inte är gravid eller fått barn som var aktiva i tråden. Hoppas du har kommit hit för att stanna! Stort grattis till räkan i magen!!!! Kram på dig
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-23 20:34:40 följande:
    Rontgen...visst är det så roligt med Safireee Vi höll ju ihop ett bra tag där. Nä nu finns det nog ingen mer. *sitter och ler*

Hoppas du mår bra och att du inte har fått  några mörka ringar än Att vara en är INTE detsamma som att vara två...

En tjej med man och 2 småbarn sa till mig en gång när jag var levde ensam med sonen:
    -" Om vi skulle jämföra vem som har det jobbigast du och jag...så är det du. Vi skulle stå på jämn fot (arbetsbördemässigt) om jag hade 3 barn tillsammans med min man".

Tänkte på det många gånger
    Kanonkul!!! Tror inte det heller. Jodå det går frammåt. Den senaste veckan har det börjat bli lite ordning med Ines sömn och skrik. Så koliken är på bättrinsvägen. Men hon har var 3 :e dag en skit-natt. Då det är skrik och inte kan komma till ro och man kan inte lägga henne i från sig. Hon får sova på mig, vilket resulterar i att jag sover nästan inget. Det är helt klart tufft att vara själv. Ines pappa är här och hälsar på sin dotter 1-2 ggr i veckan, kortare stunder. Men det funkar bra.
  • rontgensyrran

Jag säger bara: SHIT tjejer vad ni skriver!!!! Hinner bara skumma igenom typ hälften! Så är det nåt som skrivits till mig som jag missat att svara på så skriv i min inbox eller gästbok. Underbart med denna aktivitet i tråden men med en liten så är det svårt att finna tiden till att hänga med i tempot.

Följer Färnviks exempel och jag måste tillägga du är grym!!!! Så jäkla fina grejer du virkar.

Terese heter jag och fyller 31 år i vår. Jag är ensamstående med Ines som är 2 månader idag, då jag och min man sedan 9 år separerade sent i min graviditet. Jag bor i en bostadsrätt på 3 rum o kök, hyfsat centralt i Malmö och jobbar i vanliga fall som röntgensjuksköterska om ni inte lyckats klura ut det hahahahaa ;P. Jag har en devon rex katt som heter Stig som just nu bor hos Ines pappa. När han inte är ute på frieri(avelshane).

Jag gillar att baka och laga mat ( har faktiskt gått kockutbildning). Och umgås med vänner och shoppa. Allra mest söta grejer till lilla Ines. Gillar att hålla mig sysselsatt helst nåt planerat varje dag (planeringsfreak). Gillar även att resa även om ekonomin för tillfället inte tillåter det och glo in i dumburken.

Det var väl lite kort om mig :)

• rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-28 18:38:37 följande:
    snälla sluta anmäl mina inlägg, jag är orolig
    Va? vad menar du? Nån som har anmält dina inlägg???
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-28 18:49:12 följande:
    Ja nån är det för jag får massa från redax eller moderator är det väl, känns bara obehagligt att nån här inne anmäler det man skriver.
    Men har man inte skrivit nåt dumt så händer det ju inget med det ändå eller hur?
  • rontgensyrran

Mitt försök att läsa i kapp allt som skrivits från igår och idag är lönlöst. Kom enbart till kl 14.32 idag. Herrejisses vad det skrivs i tråden! En del positivt och tyvärr en del negativt också :(

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 19:00:18 följande:
    Småland har inte varit inne på snart en vecka! Bådar gott Hjärta
    Åhhhhh!!!! Hoppas, hoppas hoppas :D Vi har ju följts åt hon och jag. Var med i samma tråd med BF i juli 2010. Och hon fick bara några dagar efter mig också besked då om Mf/MA sen blev vi båda gravida igen och då fick jag behålla men hon fick ytterligare ett mf. För att sedan förhoppningsvis fått sin bebis nu efter denna gravidtet. Hjärta
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2011-02-28 19:12:38 följande:
    Ja det är något väldigt speciellt när man följts åt så länge
    man vill föja med hela vägen in i mål. Väldigt personligt.....

Hur mår du  och din lilla fina flicka annars? Hon är ju bara så himla söt alltså...du kommer få stå med hagelgevär i dörren när hon blir äldre

*KRAM*
    hahahaaa..tack! Vad söt du är. Jodå det går upp och det går ner. Natten var jobbig, men nu under dagen har jag vart iväg en hel massa och hon har sovit hela dagen! Bara vaken för amning, så sjukt! Hoppas nu att hon sover i natt nu när hon har vilat sig hela dagen. För mamma har inte vilat sig alls på dagen :/

Har kanske en bild som du uppskattar ;) Hellokitty-fantasten! På mig och Ines. Kan man ta bort den igen efter man postat den?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma