Pancakes skrev 2011-02-14 16:34:47 följande:
Ja, så säger folk hela tiden men man känner ju inte så själv alls. Man vill ju bara kräkas liksom :) Däremot är man jätteglad nu när man är i vecka 26 som jag att slippa massa elände, men i början var jag inte alls det.
Jag tycker nog att skengraviditetsymtom är starkare än riktiga symtom, haha. Har känt mig mer gravid många andra månader än den månaden jag plussade. Efter plusset kommer så börjar man analysera sönder allt så man vet varken in eller ut vad man känner och vad man har för symtom.
Det har du för sjutton rätt i

Innan jag blev gravid och bara var skengravid så kände man ju sig supergravid och nu känner jag minst gravid av alla dom månader som jag varit säker på att jag måste vara gravid fast jag inte var det.
Jag skulle tro det eller ej bli glad om jag mådde illa och kräktes pga graviditet för det tyder ju på en stark graviditet, men det talar man ju tyst om. Varför kan man inte bara take it easy och bara vara och liksom ta för givet att jag kommer må kanonbra och inte känna ett dyft och få en frisk liten i oktober? Jag gillar inte min oro men det finns där hela tiden. Undrar om jag kommer kunna slappna av efter v.12 eller v.20? Vill ju inte minnas graviditeten som den oroligast tiden i mitt liv. Jag känner bara att nåt kommer gå galet denna gång med som jag gjorde förra gången också och jag hade ju rätt så så då är det liksom svårt att tänka på annat sätt denna gången.