Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Jag har verkligen sovit skit inatt igen, har sån jäkla problem med ischias och kan inte ligga på ena sidan, men vänder mig ju om i sömnen vilket resulterar i att jag vaknar och har sjukt ont! Sen är ju ljumskarna helt kassa oxå, bebis kom uuuuut!!! Både igår natt och inatt vaknade jag av rätt onda förvärkar i ryggslutet och vid ena äggstocken typ, samma sida bägge nätterna. på andra sidan kände jag ingenting. Nu har jag mest lite molande mensvärk i ryggslutet som kommer och går.. Tänk vad skönt det vore att få veta när bebisen har tänkt sig att komma ut, känns som att man hade kunnat stå ut på ett annat sätt då.

Vilket trist väder det är idag, får se vad vi hittar på.. vad ska ni andra göra??

• NJsmamma
    Maddie72 skrev 2010-11-13 11:39:50 följande:
    Uppdatering:
    Det visade sig vara OK i alla fall. Blodvärde högt och alla blodkroppar och plättar eller vad det var får inte plats och det blir tjockt, segt blod och därmed dålig blodcirkulation. Därav en blålila-röd bebis. Men det ska rätta till sig av sig självt. Pox-mätningen (syresättning i blodet) har legat bra i natt. Värdena mellan fot och hand stämmer mer överens.  Vi ska bara hålla henne extra varm och så kommer det bli jättebra.Vi är ff inskrivna på NEO men hon är bortkopplad från sladdar och vi får vara på vanliga BB.  Idag känns allt mkt bättre. Kram på er alla! =)
    Åh vad härligt att allt såg bra ut, vilken lättnad!

Trulsa- Vad roligt med 40års fest, hoppas ni får trevligt, du kommer säkert bli kanonsnygg i din klänning

MammaDeb- Ja visst är november en hemsk månad, så himla trist och tråkig.. men snart är det 1 advent, ska bli så mysigt att få sätta upp adventstjärnor, äta pepparkakor och dricka julmust i massor.

Har vart på ica och handlat lite, dottern ville äta tacos senare idag, så det får det bli.. ska slänga i oss lite lunch här strax och sen lägga oss i soffan alla 3 och kolla på skönheten och odjuret, mysigt
  • NJsmamma

Åh här händer set saker, gud vad kul Lycka till både Carolina och Tessiej!!!
    Vill vill vill jag med, men här verkar bebis sitta fast där han sitter, känns så sjukt för både bm och faktiskt jag själv trodde nog att han skulle kommit ut vid det här laget redan..
    Ska till bm om en stund och kolla blodtrycket och urinen igen, segt att ge sig ut för ett besök på 5 min men ett måste.

• NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-15 09:14:47 följande:
    Kan du inte be om en hinnsvepning? När är BF?
    Det hade ju vart underbart om jag kunde få det, men sist när jag bad bm om att bara kolla om det hänt ngt så kunde jag ju i princip glömma det med tanke på att jag inte hade gått tiden ut, så jag vågar knappt fråga Jag har ju haft så otroligt mkt förvärkar och slemmisen som gått i omgångar, så det hade ju vart så skönt att se om ngt har hänt alls.. 7 dagar kvar idag och jag känner mig mer deprimerad än någonsin
  • NJsmamma
    Carolina13 skrev 2010-11-15 09:31:03 följande:
    nu kom det lite blod så nu ringer jag för 3.e gången och nu ska vi åka!!
    Åhhh spännande, stort lycka till
  • NJsmamma

Tillbaka från bm, blodtrycket har höjts ytterligare sedan i torsdags och ligger nu på 146/96, gått upp 2 kg och +1 i urinen, är beordrad vila.. som att det inte är det man gjort det senaste liksom..   Har en ny tid på onsdag igen och skulle det inte vara ngn förbättring då så får jag en tid hos läkaren på sjukhuset, så vi får väl se vad som händer.. Är bara så less på det hela nu och vill att det ska vara över!!

• NJsmamma

Ja nu får det snart hända ngt, tack för tipset Jojo känner mig faktiskt lite smått rädd måste jag säga, har ju förstått att det här med hf kan gå riktigt fort, men vid minsta lilla annorlunda känsla så kommer jag ringa förlossningen iaf och rådfråga med dom.. Har sovit ett tag nu iaf, jätteskönt men jag känner mig verkligen sjuk, har gjort det hlea helgen, känns som att jag har jättehög feber och är allmänt dåsig liksom, får hoppas det blir bättre.

Bebis och Love- Får hoppas på att era bebisar hör era förlossningsplaner om ikväl och sätter igångl, hejja!

• NJsmamma

Popcorn- Underbart att ni får komma hem imorgon och att du mår så mkt bättre, en vecka hemifrån är ju ingen hit direkt

Rosen- Nä men stackare, hoppas verkligen inte att det är magsjuka du fått, vidrigt ju Krya på dig hur som!!

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-15 16:20:31 följande:
    NJ: trodde jag svarade på ditt svar.. Men det kom inte med vad jag kan se..

Har du kollat så du inte har feber?
    Ja, ring FL om du känner någon förändring el om du bara känner dej orolig.
    Har kollat men har ingen feber, men usch vad jobbigt det är med den här "konstiga" känslan i kroppen, kallsvettig ena stunden och nästa stund känns det som att jag har minst 40 graders feber.. men tar det oerhört lugnt och kommer absolut ringa FL om det skulle vara ngt, hellre en gång för mkt..
    Love3 skrev 2010-11-15 17:26:14 följande:
    Ja jag jobbar på det, men min bebis gör nog inte detsamma Tungan ute

Men det är härligt peppande att du hejjar på!!
    Ännu är kvällen ung Jag håller på er
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2