Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Barnen är mitt liv skrev 2010-11-16 13:17:23 följande:
    Heter det inte ricinolja? Det är någon dryck som man köper på hälsokostaffärer men som tydligen inte får köpas utav gravida för deras biverkningar.. Det är som ett superkraftigt laxeringsmedel som gör att du får enormt ont i magen, diarre och av denna olja ska värkarna hoppa igång pga av retningarna i tarmarna..
    jo det heter ricinolja =) tas annars om man har problem med förstoppning.. så har man inte det så kan man ju bara tänka hur magen reagerar *hua*
    Kinne79 skrev 2010-11-16 13:30:43 följande:

Själv har jag inte ens vågat prova hallonbladste, som det druckits mycket av i tråden.

Tycker det här med energi är lustigt, igår städade jag ur både kyl och skafferi och idag har jag knappt tagit mig ur soffan.

ja energin går verkligen i vågor... igår hade jag ingen energi o idag står jag för fullt i köket o gör piroger haha.. knäppt det där..  eller så är det så att man tar ut sig den dagen man orkar o sen är man som ett urlakat plommon dagen efter pga det =)

nu är köttfärsröran klar och degen har snart jäst färdigt.. nu ska de bara mixas till piroger oxå.. *pust*
  • sunflower79

nu e pirogerna färdiga *pust* jäklar vilka sammandragningar jag har nu!!! tror jag måste vila en stund =)

• sunflower79

rosen; inte glömmer vi vem du e hihi.. även om jag kom in ganska sent i denna tråd =)

taniko; lycka till nu!! skönt att de lyssnar på dig och att du får sättas igång! hoppas bäbis mår bra o att det lugna bara berodde på att det egentligen var dags ändå =)

nj; tack =) det blev gott men jobbigt var det hihi

förresten är jag oxå på! mer bäbisar i tråden!!!! jag tänkte föda på fredag eller lördag har jag bestämt haha

• sunflower79

bebis; jättefin mage!!! ja nästa gång satsar vi på bäbisbild =) o lussekatterna såg väldigt aptitliga ut =)

barnen i mitt liv; jag gillar att baka o laga mat men har inte haft orken tidigare.. så jag passar på nu.. när bäbis kommit lär väl all energi gå till den =)

taniko; åååhh lycka till!!!

har säkert missat massa att svara på men jäklar va ni skriver mkt hihi.. har firat sambons födelsedag o haft lite folk över ikväll så har inte hunnit sitta vid datorn alls.. men inte tänkt på förlossning eller dylika på flera timmar och det var faktiskt ganska skönt! man blir lite psykad av allt "känna-efter" o allt man läser hihi.. men nu e jag tillbaka!

• sunflower79

har inte hört ett pip från någon av dem!!

jag har bestämt att min bäbis ska titta ut på fredag eller lördag =) skulle passa pefekt i min planering haha

• sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-16 22:18:55 följande:
    Carolina fick en pojke, en Theodor
    åh va mysigt! =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-16 22:20:36 följande:
    Jag gillar oxå att baka och laga mat! men jag är inte superduktig utan övar mig övning ger färdighet! sen älskar jag mat!!

Vi har ju precis köpt ny spis så ugnen är så himlans snabb!! stod 8 min i varmugnsluft på lussekatterna, men attans vad fort det gick! MAX 6 min sen va de för bakade. men man lär sig...
    ja men att man älskar mat är ju en bra början till att lära sig laga den är inte heller nån mästerkock men det går ju äta iaf haha..
    wow det var verkligen en snabb ugn!!
    Helen C skrev 2010-11-16 22:36:51 följande:
    Ska nog kolla på maxi imorgn och se... Sugen på baka lite, Sen ska jag nog göra piroger med. Blev sugen på de när någon skrev att hon gjorde de idag
    det var jag som gjorde piroger idag mkt goda blev de hihi.. så nu har sambon mat under förlossningen =)
    dazazz skrev 2010-11-16 23:09:20 följande:
    Annizsj, jag har inte bf förrän 28/11, är väl en av de sista även om jag vet att någon (några?) är i december...

Är lite kluven, ena sidan vill verkligen bara att det här ska vara över nu, andra känner sig inte redo och inser även att jag kommer sakna sparkandet (nå, kanske inte de riktade revbenssparkarna eller underlivsgrävandet ;) ) Har ju hela tiden tänkt att vi ska ha en trea men börjar nu inse att det kanske inte kommer bli så och då börjar jag plötsligt värdesätta det mer...
    jag är oxå lite kluven.. blir sugen när alla skriver om sina bäbisar o förlossningar samtidigt som jag inte riktigt känner mig redo.. men kan man bli helt redo??

avslutade sambons födelsedagsfirande med en färdknäpp Oskyldig... den första på (tyvärr) väldigt länge... men fyy fan nu vet jag varför jag dragit mig för sex... sitter med VÄRSTA sammandragningarna just nu.. strålar ner i båda benen och känner mig nästan febrig!...
  • sunflower79
    MammaDeborah skrev 2010-11-17 08:01:14 följande:
    Ja, jag är inte hundra på att det var alldeles medvetet. Men det efterföljdes inte av prutt eller bajs Får väl se om det kommer fler nu inom det närmsta, annars var det nog inte särskilt medvetet. Men hon smälte mitt hjärta
    mys! såklart att det smälte ditt hjärta Hjärta
    MammaDeborah skrev 2010-11-17 08:10:41 följande:
    Har jag förstått det rätt så fick Taniko en liten flicka 06:21 i morse. Stort grattis till henne!!
    åh grattis taniko!! nu slipper du vänta mer =)
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 08:16:02 följande:
    God morgon alla!

Här är det oxå BF+2 och inga känningar här heller, precis som du Love3, vad är det med våra bebisar???

Har sovit ganska bra inatt.
    Undra vad man ska hitta på idag då....? städa lite i tempo kanske!! putsa fönster, jag tror inte alls på sånt, men det behövs ju inför första advent då nya gardiner och stakarna ska upp och det är ju snart lixom! Skan nog stryka julgardinerna med så det är klart. Det är första julen i vårt nya hus så det är extra kul att pynta nu

Ska vräka min bebis nu!!

MammaD- vad mysigt med första leendet :)
    haha bra där! vräka bäbis! det lät som en bra idé! den har inte betalt hyra på 9 mån.. det är dags nu!
    åh stryka gardiner! det lät som en lagom ansträning idag! fönstrena är ju putsade sen förra veckan så det behöver jag inte tänka på =) sen får gubben hjälpa mig att sätta upp gardinerna ikväll =)

skrev ju igår kväll om vår lilla färdknäpp... o att jag fick massa sammandragningar efter det.. alvedon hjälpte inte!! Skrikandes så jag gick o la mig och då försvann det troligtvis för jag somnade iaf... idag har jag molande mensvärk heeela tiden! jag tror att nästa färdknäpp får dröja på sig *suck*
    idag är det dags för BM... hoppas inte den där jävla praktikanten är där idag igen för jag skyller min hemska tisdag förra veckan på hans behandling av bäbis! inte konstigt att hjärtljuden var höga!

och så måste jag ju bara återigen tillägga att jag beundrar alla flerbarnsmammor här inne! vilken pärs ni har på morgonen... jag som sagt som väntar mitt första är orolig för hur jag ska klara alla rutiner kring detta.. och ni gör det om o om igen!! hatten av till er =)
  • sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-17 09:29:41 följande:
    Grattis till alla bebisar, nu är vi inne i ett stim igen :)

Själv är jag så lycklig idag, svärmor har ju kommit och jag kan ligga i sovrummet med laptop och jobba medan hon leker för fullt med en förkyld liten pojk och jag vet att jag kommer kunna ligga här hela dagen om jag vill medan allt bara funkar ändå. Alltså, lyx får verkligen nya definitioner när man är en trött höggravid småbarnsmamma :D
    åh va underbart det lät! det är du säkert värd! precis som jag skrev i mitt förra inlägg så beundrar jag alla flerbarnsmammor och deras struktur, energi o tålamod =)
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 10:02:01 följande:
    Idag ska jag till BM.. har tid 14.30.. hoppas bebis sjunkit längre ner.. men ändå går jag o oroar mej över att hon ska säga att den ist "klättrat" uppåt eller rent av lagt sej i säte eller tvärläge.. hoppas inte.. men då borde det känts mer tycker jag.. Måste hämta J innan BM o ta med mej henne.. men det brukar gå bra.. hon brukar leka glatt i väntrummet. Sen ska vi iväg till ikea o handla bla skötbädd, spjälskydd mm..
    Nu ska jag nog fixa en kopp HB te
    när började du dricka ditt HB te? jag har ju köpt hem men vet inte när jag ska börja dricka det! vill ju inte att det ska starta igång fööör tidigt hihi (ifall det nu funkar).. för jag trivs oxå ganska bra med gravidmagen än så länge.. har bf 25 nov
    Helen C skrev 2010-11-17 10:16:54 följande:
    God morgon....
    Här sover vi bra om nätterna. Alize vaknar ungefär va 4.e timme, så jag klagar inte över de....
    Alize ler faktiskt ofta. Oftast när man pratar med henne så kommer de och man kan ju inte sluta le själv för det e ju så gulligt... Jag blir glad i hela kroppen när man ser de där leendet...

Va någon som frågade hur förlossningen startade. På mig startade de med värkar och har gjort alla gånger.... Men hade nog varit skönt om vattnet gick först för då vet man att det e på G....

Idag kommer en kvinna från Trygg Hansa och ska prata om barnförsäkring. Tycker det e bra att dom kommer ut och berättar....

Grattis Taniko, Carolina och Tessiej till era bebisar....

Verkar det inte vara tjejernas år iår????
    härligt med dessa små leenden.. längtar =)
    jo jag tycker oxå det fötts vääldigt många tjejer i år!! ska bli spännande o se vad jag bidrar med hihi

på tal om facebook.. tror inte jag har så många av er där.. men om ni vill så sök Ida Trofast så hoppas jag ni hittar mig... säg till annars så addar jag istället.. för jag söker oxå gärna upp den där gruppen sen =)
    ska oxå ändra bild här till samma som jag har på fb så ni känner igen mig =)
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-17 10:37:56 följande:

Godmorgon alla! om man nu kan säga godmorgon såhär sent?

Viggo vaknade såklart innan kl 5....inte kul! Strax efter 6 väckte jag mannen å sa att nu får du ta honom. Sedan lade jag mig inne hos Milo och somnade till slut om...men vaknade av den här satans värken i fingarna...vilken smärta!!!! Det är verkligen inte kul med det här sydromet. Hoppas innerligt att det försvinner fort efter bebis ankomst.

Har molnade värk idag....sedan imorse. Så jag hoppas att det börjar närma sig mer nu. Min man har ju sagt att det blir bebis idag.....jag tror/hoppas på helgen. Men idag skulle jag faktiskt orka föda

Grattis Tessiej och Taniko!
    Vad blev det för Carolina??????

Dags att äta brunch.......Är sugen på ett maxmål...så sugen på fett!

har oxå ställt in bäbis för helgen =) passar bäst så haha
    jag tror carolina fick en pojk.. theodor?

åh max.. fan va gott det vore.. här har vi "bara" burgerking o mcd
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 10:42:58 följande:
    Man kan börja dricka i v.35.. så det är ingen fara om du börjar dricka nu.. börja med 1-2 koppar om dagen.. får du mkt SD så dra ner el sluta.. annars kan du trappa upp om du vill.. dock tycker jag det ä svårt att hinna med mer än max 2 koppar per dag :-P
    Jag har skickat förfrågan till dej på FB Jag har den HM tröjan som du har på din bild på FB
    ah men då ska jag bannemej ta mig en kopp nu men fan jag svettas ju som en gris till o från under dagen o det lär ju inte bli bättre av te haha..
    ok ska kolla fb direkt det är faktiskt en av mina favvotröjor nu när jag är gravid.. så himla skön o smidig o passar till det mesta hihi
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 10:46:16 följande:
    Nu börjar det närma sig min födelsedag, på lör 20/11, tänk om jag får bebis samma dag, inte kul kanske får imorn så jag får spendera min 32-årsdag på BB..
    Idag fyller min bästis man år, så inte kul om jag får idag heller för då blir det ju så där knepigt med födelsedagsfirande i framtiden. Vilka tankar man har va..... Oskyldig
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 10:47:20 följande:
    här finns ingenting!! bor 9 mil från stan o alla restauranger :(
    ja men visst vill man ha ett "eget" datum!! vi har det skitsvårt just med november.. halva sambons släkt inkl han själv fyller år i november så vi får se om vi lyckas!
    oj 9 mil till närmaste crapfood-ställe? din stackare!!
    Atlet skrev 2010-11-17 10:46:47 följande:
    Hej!
    Tittar in här . Väntar mitt andra barn den 28 nov. Än har inget hänt.
    trevligt att du hittade hit tjejen =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2