Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-11-17 10:58:31 följande:
    Bebis-- Förstår att du inte vill ha på lördag. Bebis ska ju ha en egen dag Men risken finns ju! Förstår att du är trött på att vänta. DET ÄR JAG MED!!!! fast jag har 6 dagar till bf, känns som om jag gått över redan.

Sunflower--- Föder helst idag.....Men lördag skulle ju funka det med
    Max är godast tycker jag...finns några stycken här, men det är ju bilresa dit. Lär besTälla det sedan när jag ligger på BB. Sjukhusmaten är ju inte den bästa plus att jag är vego....men äter fisk. Lite trött på deras färdiglagade fiskgratänger som jag säkert får denna gång igen. Sen har jag ju en underbar svärmor som säkert kommer laga mat åt mig Hon ska vara här den första tiden, sen kommer min mamma som jiu bor i Sthlm. Vi har det   bra vi!
    ja max är defintivt godast! insåg att det finns en max i närheten av det sjukhus vi ska föda på haha.. snacka om att sambon får åka dit o handla när vi ligger på BB haha
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:00:05 följande:
    Ja, den är riktigt mjuk o skön.. o som du säger passar den till det mesta oxå Tycker det är fint medsnörningen på sidorna oxå.
    ja det är snyggt! hoppas kunna använda den även efter att bäbis tittat ut.. men blir kanske för mkt tyg på magen haha
    Annizsj skrev 2010-11-17 11:01:46 följande:
    Välkommen hit! Inte så många kvar här som inte fått bebis än. Men vi är iaf ett antal. Undrfa vem som står på tur nu? ? Spännande detta!
    Försvinner jag härifrån en längre tid kan ni ju räkna med att den har ploppat ut. Har ju inte facebook
    ja några få tappra är vi kvar här haha.. håller med om att det är spännande =)
    VA har du inte facebook?!?!?! haha näää skojar bara! men det är väl reaktionen du brukar få när folk frågar va?! min bror var jätte-anti fejjan fram tills i somras o sa att han aaaaldrig skulle skaffa det o sen helt plötsligt hade jag en vänförfrågan från honom och som jag retade honom haha..
  • sunflower79
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:21:06 följande:
    Jag kände mej tjock i mina kläder som jag använt under grav förra gången.. så dom packades undan, haha.. fast det beror ju på vad det var för modell på plaggen såklart. Sitter den tajt sen så borde man ju kunna ha den utan att känna sej tjock
    ja jag kommer nog packa undan de flesta mammakläderna oxå, men de första dagarna inbillar jag mig att det kan vara skönt att ha kvar tex mammabyxorna som håller sladdermagen på plats haha
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-17 11:47:01 följande:
    Jo de slappa kläderna kan ju vara sköna att ha de första dagarna efter. Men sen är ju allas kroppar olika. Jag längtar såååååååååå tills jag får tillbaka min kropp, känns som om man lever i en annans kropp just nu. Tänk att kunna ha en vanlg tröja eller sina jeans! Tänkte på det igår när Viggo lyfte upp min tröja, att han minns nog inte mamma som smal???? Vart ju gravid när han var en sisådär 9 mån......
    ja det ska bli skönt att få tillbaka sin kropp hihi.. men eftersom jag tappade alla de där kilona så hade jag ju massa överskottshud som ändå varit lite i vägen för snygga tröjor o byxor vid magen.. så jag har lite njutit nu när jag kunnat gå i tajta kläder för att huden fyllts ut av bäbis hihi
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 11:56:03 följande:
    Ja, mjukisarna hänger nog med ett tag.. fast jag har packat ner mjukisar i BB väskan som jag inte använt på länge.. ena set'et har jag inte använt under grav (gjorde det förra grav) så det kommer kännas lite fräscht hoppas jag att hoppa i den dressen Sen betällde jag en ny velour dress från HM för 149:- i rött.. som hittat.. billigare får man leta efter Den hoppas jag kunna ha till jul iaf.. vi ska till Björnriket o där lär man ju strosa i myskläder mest
    åh va mysigt det lät! ja jag har ett par mysbyxor som hängt med senaste månaderna så vi får hoppas att jag precis hunnit tvätta dem när det är dags för BB annars får jag gå naken haha
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-17 12:36:02 följande:
    Anniszj ja Rebecca var oxå 9 månader när jag fich veta att jag var gravid igen, vilken chock det var haha.. Men säger man pussa bebis så dyker hon med huvudet på magen och pussar magen som en hackspett haha..

Välkommen hit Atlet..

Sunflower haha bästa kommentaren du kläckte ut dig :P
    "ja jag kommer nog packa undan de flesta mammakläderna oxå, men de första dagarna inbillar jag mig att det kan vara skönt att ha kvar tex mammabyxorna som håller sladdermagen på plats haha"

Ja här är det fyra dagar kvar nu, känns så himla tråkigt att vänta. Har kännt mig deppig sen jag steg upp och bölat ett antal gånger idag och fått utbrott på mannen, tacka fan att han ändå är så förstående och tolerant när jag dummar mig så här, han bara kramar om mig och frågar om jag är lite grälsjuk haha då kan man ju inget annat än att le.. Har haft smärtsamma förvärkar idag när jag promenerade men nu är det ju som att dom aldrig funnits när man sitter här haha..

Ja det är lite som ett roulette spel man vet aldrig vem som står på tur nästa gång mohahaha..
    haha ja men det lär väl bli sladdrigt ett tag på magen.. eller? inte vet jag haha..

usch din stackare.. inte kul när humöret svajar! tur du har en förstående karl! min e oxå bra på det sättet för han låter mig mest hållas när jag får mina utbrott.. stackarna vad de får utstå hihi

gud vilken söt lintott du har!! hon kommer bli en stolt storasyster!
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-17 12:43:51 följande:
    Jojo- Ja, jag hoppas också på en novemberbebis.

Jag är ingen träningsmänniska i vanliga fall, men nu är jag så himla sugen på att träna, promenera och bli smal igen. Kanske beror på att det kommer dröja flera veckor till innan detta är möjligt, man brukar ju vara sugen på saker man inte får eller kan.

Jag vaknade i natt och trodde att vattnet gått, vart lite orolig ett par sekunder iom att mannen inte är hemma. Jag var helt blöt på benen ända ner till fötterna, var tvungen att känna om trosorna var blöta men de var torra, så jag var tydligen bara svettig, men fattar inte riktigt hur jag legat med benen för att bli svettig på smalbenen. Två nätter till och sen är mannen hemma igen.

Precis som sunflower är jag impad av hur ni flerbarnsmammor orkar. Själv sover jag till 10 Skäms
    åh det ska bli skönt att börja träna igen tycker jag! eller iaf börja med promenader.. för just nu blir det bilen vart man än ska!!
    jag svettas oxå på nätterna.. eller dygnet runt rättare sagt.. sambon här hemma är tokig på mig som ska ha fönster o balkongdörrar öppna hela tiden när det är 0-gradigt ute haha
    ja det känns som man har det riktigt lyxigt som väntar första barnet.. att kunna vila när man själv vill osv.. var barnvakt åt en 2.5 åring förra veckan o var helt slut!!
  • sunflower79
    NJsmamma skrev 2010-11-17 16:59:52 följande:
    Tessiej- STORT GRATTIS till Iza, fint namn

Jag är fullkomligt slutkörd, har vart vaken sen halv 2 inatt, haft ont som tusan i benen och en halsbränna som vart hemsk och inte kunnat somna om utan legat och kollat på tv fram till halv 7 när dottern skulle väckas..
    Var hos bm idag kl 11, blodtrycket var idag på 147/99 alltså ytterligare en förhöjning sedan i måndags, gått upp 1 kg och +1 i urinen.. blev uppskickad till antenatalen där jag fick sitta med en ctg-kurva som såg fin ut, blodtrycket var detsamma och likaså urinen. Fick gjort ul på bebis och en viktuppskattning skulle göras, men det funkade inte jättebra eftersom han levde rövare där inne och hon inte fick till några bra mått, så det vi fick veta var att det är en stor bebis men hon kunde inte göra ngt uppskattning på vikten. Allt såg iaf bra ut med både flödet och fostervatten, så han mår bra. Jag blev undersökt och var öppen 2 cm, men som hon sa det kan ta lång tid innan det sätter igång ändå och bara för att man är öppen 2 cm så är det ingen direkt garanti för att det är på g.. sen skulle hon göra en sk retning som hon sa, men min livmodertapp ligger tydligen så långt bak så hon inte kom åt riktigt, men f-n vad ONT det gjorde när hon var där i och grävde.. kommer ihåg att det var likadant på förlossningen med dottern, jag skrek rakt ut varje gång dom skulle känna hur öppen jag var..
    Tillbaks till bm på fredag igen men hade så gärna velat ha bebis inann dess, fast inatt behöver jag sova.. blir garanterat tidigt i säng idag! 5 dagar kvar till bf nu, känns som att man kommer få gå över i en evighet:/ 
    oj vilken pärs! men du e öppen ett par cm iaf.. hoppas det blir fler snart

grattis tessiej till lilla Iza!!
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-17 17:33:11 följande:
    Är jag på fel humör så kan jag tom bli sur just för att min man är så förstående. Sluta vara så snäll hela tiden, våga säg att jag är en gnällig gravidkärring. Men det skulle han ju aldrig göra. Han brukar bara ge mig en kram och hålla tyst. Frustrerande
    ja visst e dom underbara!! Hjärta

har varit iväg på MVC idag.. allt såg bra ut och magen hade vuxit ytterligare 1 cm på en vecka! hade även gått upp 1 kg på en vecka!! shit nu händer det grejer! innan har jag legat på 1 cm per varannan vecka och stod still i vikt fram tills för 2 veckor sedan..
    just nu har jag en bäbis som INTE vill vara stilla.. den buffas o snurras hela tiden!
  • sunflower79

jag finns vaken oxå o lär nog vara några timmar till =)
    har haft lite besök en stund.. inga känningar alls här idag.. bara en livlig bäbis!!

• sunflower79

haha den var bra dazazz!!!! rita en pil neråt oxå haha

va ni äter tjejer!! det gör iiiinte jag! Oskyldig NOT! dricker pepsi max o roffar ur en smågodispåse här hemma haha..

• sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-17 21:48:38 följande:
    Smart med pilen! Hon verkar ju övertygad om att det går att komma ut genom naveln :D
    ja jag menar det ju! haha känner samma ibland!

tror jag måste ta mig en nattamacka
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2